تدوین سند سیاستی حزب دموکرات آمریکا / بازگشت به برجام و اجتناب از براندازی در ایران-راهبرد معاصر

تدوین سند سیاستی حزب دموکرات آمریکا / بازگشت به برجام و اجتناب از براندازی در ایران

پیش‌نویس سند سیاست‌گذاری حزب دموکرات آمریکا خواستار بازگشت به برجام و اجتناب از براندازی در ایران است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 22
کد خبر: ۵۱۷۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، یک روزنامه آمریکایی نوشته حزب دموکرات آمریکا پیش‌نویس سند سیاست‌گذاری خود برای سال ۲۰۲۰ را تدوین کرده است.

 

این سند که روزنامه «واشنگتن‌پست» بخش‌هایی از آن را منتشر کرده خواستار خودداری از براندازی در ایران و همچنین بازگشت به توافق هسته‌ای برجام و توافق جوی پاریس است.

 

این سند ۸۰ صفحه‌ای که توسط هیئتی ۱۵ نفره از سران حزب دموکرات از جمله «جو بایدن»، نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ تدوین شده روز سه‌شنبه میان اعضای حزب توزیع شده است. 

 

حزب دموکرات آمریکا قرار است طی روزهای آینده نشستی با حضور تمامی اعضای کمیته‌ای که درباره سند نهایی سیاست‌گذاری حزب دموکرات تصمیم‌گیری می‌کنند برگزار کند. در آن نشست، اصلاحاتی در این پیش‌نویس اعمال شده و سند مورد توافق برای تصویب نهایی به «مجمع ملی حزب دموکرات» که ماه آینده برگزار می‌شود ارسال خواهد شد.

 

واشنگتن‌پست نوشته در این سند از وعده جو بایدن برای پایان دادن به آنچه «جنگ‌های ابدی» در مناطقی مانند افغانستان خوانده شده حمایت شده است. سند حزب دموکرات همچنین وعده داده واشنگتن به حمایت از ائتلاف تحت رهبری سعودی در جنگ یمن پایان خواهد داد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده