زمان بررسی طرح جاماندگان سهام عدالت-راهبرد معاصر

زمان بررسی طرح جاماندگان سهام عدالت

بررسی طرح جاماندگان سهام عدالت هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسی می شود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 28
کد خبر: ۵۲۵۴۷

به گزارش راهبرد معاصر بررسی طرح جاماندگان سهام عدالت با پایان بررسی های کارشناسانه قرار است هفته آینده در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد. پیشتر مجلس از دولت خواسته بود که از مابقی منابع باقی مانده سهام عدالت به جاماندگان سهام عدالت بدهد.

این خبر به نقل از محمدرضا ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصاد مجلس منتشر شده و به گفته وی به احتمال زیاد یکشنبه هفته آینده این طرح در مجلس بررسی می شود. سال 85 بود که 50 میلیون نفر صاحب سهام عدالت شدند که از میان آنها 20 میلیون نفر جزو دهک های پایین جامعه بودند . حالا بر اساس این طرح قرار است به حدود 3 میلیون و 200 هزار نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد سهام عدالت واگذار شود. البته در این طرح امده است که 6 دهک درآمدی پایین شامل ایثارگران، کارگران، بازنشستگان و گروه های مهتلف کاری باید سهام عدالت دریافت کنند. پیش از این اعلام شده بود که 10 میلیون نفر جزو جاماندگان سهام عدالت هستند.

 

 

بررسی طرح جاماندگان سهام عدالت

مشمولان جامانده سهام عدالت

 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه روز گذشته مشمولان جامانده سهام عدالت مشخص شدند.

مهدی طغیانی ، گفت: ادامه رسیدگی به طرح ساماندهی سهام عدالت و جاماندگان نهاد‌های حمایتی در دستورکار جلسه کمیسیون اقتصادی قرار داشت.

وی با بیان اینکه در این جلسه جزئیات طرح ساماندهی سهام عدالت و جاماندگان نهاد‌های حمایتی بررسی و تصویب شد، افزود: با تصمیم کمیسیون اقتصادی این سهام باید به افرادی که در دوره قبل دعوت‌نامه دریافت کرده‌اند بعلاوه خانواده ایثارگران، شهدا و... که هر کدام سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند، پرداخت شود.

 

 

 طرح جاماندگان سهام عدالت

خبر خوش مجلس از اختصاص سهام عدالت به ۱۰میلیون جامانده

 

محمدرضا پورابراهیمی درباره جاماندگان سهام عدالت گفت: در این موضوع چند بخش را مدنظر قرار دادیم که اولین بخش شامل 52 میلیون نفری می‌شود که در زمان واگذاری سالهای 85‌ــ‌84 اطلاعات آن‌ها ثبت، اما گزارش نهایی توسط سازمان خصوصی‌سازی حدود 49 میلیون نفر اعلام شد، این در حالیست که حدود 2 میلیون نفر با اینکه دارای برگه سهام هستند در فهرست اطلاعات سامانه سهام عدالت نام و نشانی ندارند.

 

او تعدادی از متولدین سال 85 به بعد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سازمان امور ایثارگران را دومین دسته از این فهرست عنوان کرد و ادامه داد: افرادی که در آن زمان جزو 6 دهک کم‌درآمد جامعه بودند بخش سوم از جاماندگان را تشکیل می‌دهند و همچنین کسانی که در شرایط کنونی وضعیت خانوار آن‌ها ارزیابی شود می‌توانند مبنا در این بخش باشند.

جاماندگان سهام عدالت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره تعداد کلی جاماندگان سهام عدالت گفت: در بخش اول حدود 2 میلیون نفر و در بخش دوم حدود یک‌میلیون و 400 هزار نفر و درکل برآورد‌ها حدود 10 میلیون نفر است.

 

وی افزود: براساس واگذاری‌هایی که در سال‌های 85‌ــ‌84 انجام شد قرار بر واگذاری مجموعه شرکت‌های مشمول سهام عدالت به‌صورت کامل به مردم بود.

پورابراهیمی گفت: از مجموع 50 میلیون نفری که مشمول شدند حدود 6 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سازمان امور ایثارگران هستند.

 

 
 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه از وضعیت جاماندگان ۶ دهک نخست، برآورد عددی دقیقی وجود نداشت، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد، معاون وزیر کار برآورد عددی آن را به طور کامل به کمیسیون ارائه دهد تا بتوان این موضوع را هم به نتیجه رساند.

 

زمان بررسی طرح جاماندگان سهام عدالت

 

طغیانی با بیان اینکه موضوع حمایت دولت از اصناف آسیب دیده به دلیل شیوع کرونا نیز در دستورکار کمیسیون بود، بیان داشت: در ادامه نمایندگان با اعضای اتاق اصناف دیدار کردند و دغدغه‌های آن‌ها در موضوعاتی همچون حمایت از اصناف آسیب دیده از کرونا مطرح شد.

 

 

 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به موضوعات مطرح شده با مسئولان اتاق اصناف، گفت: عدم حمایت دولت از اصناف با وجود تعهد داده شده، به تعویق افتادن وام‌های بانکی، عدم تعهد بانک‌ها به مسائلی همچون تخفیفات بانکی، مسئله تنظیم بازار و ... از جمله مسائل و مشکلات مطروحه با مسئولان اتاق اصناف بود.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده