مثلث ضدیت با نفوذ ایران در لبنان چه اهدافی را دنبال می‌کند؟-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است
احمد دستمالچیان، سفیر اسبق ایران در لبنان در گفتگو با راهبرد معاصر پاسخ می دهد:

مثلث ضدیت با نفوذ ایران در لبنان چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

سفیر اسبق ایران در لبنان: عربستان و رژیم صهیونیستی و آمریکا در قالب مثلث شوم امنیت لبنان را به هم بریزند بی تردید امنیت این سه کشور خصوصا رژیم صهیونیستی به خطر می افتد.
احمد دستمالچیان؛ سفیر اسبق ایران در لبنان
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 30
کد خبر: ۵۲۷۴۸

مثلث ضدیت با نفوذ ایران در لبنان چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

 

احمد دستمالچیان سفیر ایران در لبنان در گفت و گو با راهبرد معاصر در پاسخ به این سوال، مقامات لبنانی اعلام کرده اند که برای هر جنگ احتمالی از سوی رژیم صهیونیستی آماده اند ارزیابی شما در این رابطه چیست و آیا می توان گفت در این شرایط تنش های داخلی لبنان با حمایت و تحریک اسرائیل سازماندهی می شود؟ گفت: شکی در این مساله نیست من در مصاحبه های متعددی به این نکته اشاره کرده ام. مثلث شوم بعد از شکست نیروهای تکفیری و داعشی در جنگ های نیابتی پیکجی طراحی کرد تا کشورهایی که در راستای محور مقاومت قرار دارند به سمت تضعیف پیش بروند.

 

وی در ادامه افزود: این سه محور؛ نبود دولت مرکزی، نبود آرامش و امنیت و نبود استقرار و ثبات در این طرح دیده شده است. این سیاست در کشورهای سوریه و عراق و لبنان و ایران در دستور کار است. تضاهرات گسترده در عراق و لبنان بر همین موج سوار است. اسرائیل بر اساس همین طرح در دو سال گذشته به ناآرامی ها در عراق و لبنان دامن زده است.

 

سفیر ایران در لبنان ادامه داد: این قدرت ها با تیغ تحریم مردم را مستصل می کنند و بر علیه دولت و محور مقاومت می شورانند اما آنچه اهمیت دارد آگاه بودن مردم لبنان است. آنها می دانند که مقاومت زانوی امنیت ملی کشور است و به همین دلیل حزب الله لبنان سنبل ملی و نماد ملی است. شخص سیدحسن نصرالله در سالهای گذشته بارها این اراده را نشان داده است که هیچگونه مصامحه و کوتاهی در برابر امنیت ملی لبنان ندارد و هر گونه مصامحه ای در این رابطه از نظر مقاومت خیانت محسوب می شود.

 

دستمالچیان تاکید کرد: اگر عربستان و رژیم صهیونیستی و آمریکا در قالب مثلث شوم امنیت لبنان را به هم بریزند بی تردید امنیت این سه کشور خصوصا رژیم صهیونیستی به خطر می افتد. این نکته بارها به اثبات رسیده است و سید حسن نصر الله چنین اراده ای را علنا از خود نشان داده است و بی تردید مردم منطقه از به صحنه آمدن این اراده حمایت خواهند کرد.

 

او اذعان کرد: امروز رژِیم صهیونیستی به دلیل دست و پنجه نرم کردن با عنوان مشکلات درونی از جمله عدم موفقیت ائتلاف شکننده بین دو حزب رقیب و موضوع کرونا و تبعات سنگین اقتصادی کرونا قصد صادر کردن مشکلات به خارج از مرزهای خود را دارد و قطعا در این صورت مقاومت ضربه سهمگینی به اسرائیل وارد خواهد کرد.

 

وی در پاسخ به این سوال، در این بین نقش ایران چیست و کشور ما در این خصوص چه سیاستی در پیش می گیرد؟ کفت: ایران بارها اعلام کرده است که این آمادگی را دارد که مایحتاج مورد نیاز مردم لبنان از جمله سوخت را همانطور که به ونزوئلا کمک کرده به بنادر لبنان برساند و به این کشور کمک کند. اگر مسئولین لبنان به چنین نتیجه ای برسند جمهوری اسلامی آمادگی کمک دارد.

 

 

 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار