ماجرای حمله یاشار سلطانی به پناهیان-راهبرد معاصر

ماجرای حمله یاشار سلطانی به پناهیان

حمله یاشار سلطانی به پناهیان این روزها یکی از داغ‌ترین سوژه های فضای مجازی است که البته برخی از رسانه های اصلاح طلب نیز به ان دامن می زنند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - 2020 September 09
کد خبر: ۵۸۳۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش راهبرد معاصر حمله یاشار سلطانی به پناهیان یکی از روحانیون سرشناس کشور این روزهای سوژه داغ فضای مجازی و برخی از رسانه های اصلاح طلب شده است. یاشار سلطانی در طول چند روز گذشته دو بار پناهیان را مورد حمله و سوال قرار داده است. چندی پیش یاشار سلطانی سندی را منتشر کرده بود که بر اساس ان پناهیان در ساخت یک واحد مسکونی با آقای مطلبی کاشانی مالک شرکت تک ماکارون شراکت دارد که البته پناهیان پاسخ این اتهامات و بی اخلاقی  را داد.

حالا در جدیدترین حمله یاشار سلطانی به پناهیان  که امروز منتشر شده، سلطانی مدعی شده است که پناهیان زمینی 423 متری را در منطقه سعادت آیاد تهران  به قیمت متری 43 هزار تومان از یک خانم در سال 91 خریداری کرده است. او این سوال را مطرح کرده که بر چه اساسی این زمین در منطقه خوش نشین در تهران با این قیمت خریداری شده است. سوالی که در خوشبینانه‌ترین حالت نشان از عمق بی‌اطلاعی این خبرنگار از حوزه مسکن و املاک دارد.

تمام افراد دارای سند و بنچاق، می‌دانند که طبق رویه موجود در امور املاک و اسناد، رقم معامله شده در بنگاه و پرداختی خریدار به فروشنده، مبلغی بسیار بالاتر از مبلغی است که در سند یا بنچاق ذکر می‌شود.

 

حال این خبرنگار حوزه املاک و مسکن یا از چنین موضوع مشهور و مرسومی بی‌اطلاع است یا نیت‌های دیگری از سوی خود او و کسانی که این اسناد را به دستش می رسانند، در حال پیگیری است.

 

 

حمله یاشار سلطانی به پناهیان

 

پاسخ پناهیان به اعدای شراکت و شایعه خانه 30 میلیاردی + فیلم

 

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه در ویدیویی که به تازگی منتشر شده نسبت به شایعات و اتهامات در مورد مالکیت یک خانه ۳۰ میلیاردی و خرید زمینی در سعادت آباد با قیمت بسیار پایین واکنش نشان داده است. وی در پاسخ به این اتهامات چنین گفته است: «برخی رسانه‌ های منسوب به خط این دولت توهین و دروغ‌ پردازی‌های رذیلانه خود را از حد گذراندند؛ هزینه بنده و هرکسی که سخنی علیه مسؤولان رانت‌خوار بزند و بیاید از کم‌کاری‌ ها و بلاهایی که بر سر مردم آوردند سخن بگوید همین افترائات و تهمت‌ هایی می شود که می‌گویند».

 

پناهیان در سخنان دیگری در واکنش به این شایعات افزود: «من یک واحد آن خانه را بیشتر ندارم آن هم با هدیه رفقا؛ مانند امام خمینی که هدیه‌ای زندگی می‌کردند و مقام معظم رهبری که با هدیه رفقایش زندگی می کنند من هم اینگونه زندگی می‌کنم. ما هیچ‌وقت دنبال پول درآوردن نبودیم من اگر قرار باشد همه جزئیات زندگی‌ ام را بگویم مردم برایم اعانه جمع می‌کنند.»

 

یاشار سلطانی پناهیان

 

وی در مورد اتهام های مطرح شده توسط یاشار سلطانی نیز چنین گفت: «بنده سال‌ها پیش ملک مشترکی را خریداری کردم و شریکم ۵ سال تحمل کرد تا من بتوانم سهم هزینه ساخت‌ و ساز خودم را تهیه کنم اما متأسفانه نتوانستم و همین شد که شریکم اصرار بر فروش خانه کرد. در آن زمان مشکلاتی برای خانواده بنده به وجود آمده بود که قادر به نقل‌ مکان نبودم، آیت‌الله حق‌شناس (ره) شخصی را معرفی کردند تا آن بخش از ملک شریکم را بخرد، بعد از خرید و ساخت یک واحد از آن ساختمان به بنده رسید آن ساختمان کلاً ۲۵۰ متر بود؛ بعد امروز همین خبرگزاری‌ها رذیلانه خبر می زنند که فلانی با صاحب فلان کارخانه ملکی ۳۰ میلیاردی دارد در حالی که بنده تازه فهمیدم آن فرد صاحب فلان کارخانه است».

 

 

 

حجت الاسلام پناهیان در ادامه افزود: « آن خبرنگار اصلاح‌طلبی که رفته و از آن محل گزارش تهیه‌کرده خوب می‌داند که بنده دو سال بعد از ساخت به دلیل شرایط خانوادگی ام همان یک واحد را فروختم و باافتخار به مستأجری رفتم و دیگر نتوانستم با آن پول خانه بخرم؛ حال آیا می‌شود اخبار خبرگزاری‌های دروغ‌گوی طرفدار دولت را که سرشار از دروغ و افتراء است، باور کرد؟». استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اکنون مستاجر است و سالهاست با افتخار با مستاجر بودن زندگی می کند تصریح کرد: « الحمدالله مردم عاقل‌ و فهیم‌ قدرت تحلیل دارند و حق و باطل را خوب تشخیص می‌دهند، بنده مسؤول مملکتی نبودم که بیایم پاسخ «از کجا آورده‌اید» را بدهم ضمن اینکه ۹۰ درصد مسؤولان پاسخ این سؤال را به ملت ندادند!! کسانی که دست به تخریب می‌زنند گویی نمی‌دانند بنده سال‌ها است که سخنرانی می‌کنم و مردم خودشان دوست دارند در جلسات بنده شرکت کنند».

 

 

واکنش پسر پناهیان به شایعات علیه پدرش + عکس

 

در تازه ترین واکنش به این شایعات، فرزند پسر حجت الاسلام پناهیان نیز گفته است که در یک خانه ۸۰ متری استیجاری زندگی کرده و از اکنون نگران پایان سال و مشکلات مربوط به مستاجری است.

 

واکنش پسر پناهیان یاشار سلطانی

 

 

واکنش توییتری حسام الدین آشنا به اظهارات اخیر پناهیان + عکس

 

حسام الدین آشنا در توئیتی  در واکنش به اظهارات اخیر حجت الاسلام پناهیان نوشت: «شیوه تأمین زندگی واعظ و منبری و مداح با کارمند و کارگر و کاسب متفاوت است. بانیان مجالس مذهبی، گاه بخشی از هزینه‌های رفت و آمد، درمان یا حتی زندگی و مسکن وعاظ را تأمین می‌کنند. این امر عیب نیست؛ جدید، عجیب یا اختصاصی هم نیست.»

او این توئیت را با هشتگ های تخریب نکنیم و پناهیان منتشر کرد. 

 

پناهیان حسام الدین آشنا

 

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
شما که معتقدید قیمت پرداختی بسیار بیشتر از قبمت مندرح در قولنامه است بفرمایید مثلا چند؟؟؟عزیز این که شد عذر بدترازگناه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
0
0
بعید نیست اصل حرکت یاشاری با توصیه وحمایت اشنا بوده والان برای رد گم کردن والبته اسیب زدن به چهره حاج اقا پناهیان اینو نوشته
تحلیل های برگزیده