مقام آمریکایی خواستار مقابله با نفوذ ایران در لبنان شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

مقام آمریکایی خواستار مقابله با نفوذ ایران در لبنان شد

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک، مدعی شد که نفوذ ایران در لبنان روز به‌ روز بیشتر می‌شود و برای همین نیاز به «پاسخ ملی» در برابر این نفوذ است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 06
کد خبر: ۶۰۶۹
به گزارش راهبرد معاصر ، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک از لبنانی‌ها خواست جلوی نفوذ ایران در لبنان را بگیرند.

«دیوید سترفیلد» روز سه‌شنبه (۱۴ اسفند) بعد از دیدار با «جبران باسیل» وزیر امور خارجه لبنان در اظهاراتی تحریک‌آمیز مدعی شد که نفوذ ایران در لبنان در حال افزایش است و لبنانی‌ها باید در برابر آن بایستند.

او گفت: «نفوذ رو به‌ رشد ایران در لبنان نیازمند پاسخ ملی [از سوی لبنانی‌ها] است.»

به نوشته پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز عربی، دستیار «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن به دنبال حمایت از مردم لبنان است و بیروت باید در مسائل مربوط به اقتصاد وخیم و مشکلات امنیتی «تصمیم‌های سختی» بگیرد.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک طی سفر دو روزه خود به لبنان با «سعد الحریری» نخست‌وزیر و «سامی الجمیل» رهبر «حزب الکتائب» دیدار داشته است.

پیروزی نمایندگان حزب‌الله لبنان و احزاب نزدیک به آن در انتخابات پارلمانی این کشور نگرانی مقام‌های آمریکایی، انگلیسی و رژیم صهیونیستی را در پی داشته است. آن‌ها معتقدند این پیروزی، باعث افزایش قدرت سیاسی حزب‌الله در لبنان خواهد شد.

آمریکا پس از انتخابات لبنان تحریم‌های جدیدی علیه جنبش حزب‌الله و اعضای آن وضع کرده و انگلیس نیز هر دو شاخه سیاسی و نظامی این جنبش را «تروریستی» خوانده است.

فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار