چالش عمیق ویروس کرونا برای ترامپ و کاخ سفید-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است
راهبرد معاصر گزارش می دهد:

چالش عمیق ویروس کرونا برای ترامپ و کاخ سفید

گزارش های متعدد منابع خبری، حاکی از بی اعتنایی عمیق دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و همچنین مقام های ارشد کاخ سفید، در مقابله با ویروس کرونا هستند. امری که بر شدت بحران همه گیریِ ویروس کرونا در آمریکا افزوده و مخصوصا راه را برای نفوذ این ویروس به مراکز مهم حکومتی در این کشور، هموار کرده است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 06
کد خبر: ۶۱۸۱۰

چالش عمیق ویروس کرونا برای ترامپ و کاخ سفید

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا، چالش های عظیمی را بر علیه دولت دونالد ترامپ و همچنین کاخ سفید ایجاد کرده است. ترامپ که در ابتدای اپیدمی ویروس کرونا در آمریکا، آن را پدیده ای کم اهمیت تلقی کرد و حتی از مقایسه آن با سرماخوردگی و آنفلوانزا سخن می گفت، با گذشت زمان، بیش از پیش در بحران های متعددی که این ویروس برای وی و دولتش ایجاد کرد، محاصره شد. در تازه ترین تحول، خودِ ترامپ اندکی پس از برگزاری اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در کلیولندِ اوهایو، به ویروس کرونا مبتلا شد و سپس به بیمارستان نظامی "والتر رید" منتقل شد تا دوره درمانی خود را سپری کند. با این حال، ترامپ حتی در زمان بستری شدن در بیمارستان والتر رید، دست از شوهای تبلیغاتی خود برنداشت و با انتشار یک ویدئو و همچنین حضور در یک خودرو و تشکر از حامیان خود در محوطه بیرونی بیمارستان والتر رید، انتقادات زیادی را برانگیخت. امری که به زعم کارشناسان، نمودی عینی از رویکرد معیوب و سهل‌انگارانه دولت ترامپ در مواجهه جدی با بحران شیوع ویروس کرونا است. در ادامه به جلوه هایی از چالش هایی که ویروس کرونا در روزهای اخیر برای ترامپ و دولتش ایجاد کرده، اشاره می شود.

 

افشاگری در مورد وضعیت وخیم مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید

"پیتر نیکولاس" خبرنگار ارشد حوزه کاخ سفید در "نشریه آتلانتیک"، به تازگی در گزارشی به سهل انگاری های عمیق کاخ سفید در مواجهه با ویروس کرونا اشاره کرده و این رویکرد را عجیب و کاملا غیرمنطقی ارزیابی کرده است. نیکولاس در گزارش خود که با عنوان "آنچه در کاخ سفید شاهد آن بودم" و اندکی پس از انتقال ترامپ به بیمارستان والتر رید برای مداوا و بهبودی از ویروس کرونا تهیه شده، می گوید:«نکته عجیب در مورد کاخ سفید در بحبوحه شیوع گسترده ویروس کرونا این است که اساسا ساده ترین پروتکل های بهداشتی هم توسط مسوولان کاخ سفید اجرایی نمی شوند. در هنگام ورودم به کاخ سفید، هیچ کس علایم سلامتی من نظیر میزان تب و یا سرفه کردن های مشکوک را بررسی نکرد و من بدون هرگونه بازرسی در این زمینه، از گیت های امنیتی کاخ سفید عبور کردم». نیکولاس در ادامه می گوید: «مسوولان دولت ترامپ نظیر "گری کودلاو" مشاور اقتصادی وی، به صراحت از زدن ماسک در گفتگو با خبرنگاران خودداری می‌کردند و تنها پس از تذکر خبرنگاران، اقدام به استفاده از ماسک می کردند».

 

چالش عمیق ویروس کرونا برای ترامپ و کاخ سفید

گزارش افشاگرانه "نشریه آتلانتیک" از بی توجهی گسترده به رعایت پروتکل های بهداشتی در کاخ سفید


نیکولاس در ادامه می گوید: «من حداقل در دو گزارش از ماه آگوست سال جاری میلادی به کاخ سفید و دولت ترامپ هشدار داده ام که وضعیت اجرای پروتکل های بهداشتی در کاخ سفید اسفناک است و این مساله خود بحرانی بزرگ برای دولت آمریکا و حتی سلامتِ شخص رئیس جمهور آمریکا ایجاد خواهد کرد. بی تفاوتی کاخ سفید به خطر ویروس کرونا آن هم پس از ابتلای شخص رئیس جمهور آمریکا به این ویروس، واقعا عجیب است و نشان دهنده این مساله است که اساسا دولت آمریکا و مسوولان کاخ سفید، هیچ دغدغه ای در برهه کنونی الا پیروزی در انتخابات آمریکا ندارند». پیتر نیکولاس به طور خاص درگزارش اخیر خود در آتلانتیک به این مساله اشاره می کند که «وقتی "مارک میدوز" مسوول کارکنان کاخ سفید، با خبرنگاران در روز بعد از ابتلای ترامپ به ویروس کرونا سخن می گفت، به هیچ عنوان حرفی از مبتلا شدن رئیس جمهور آمریکا به ویروس کرونا نزد و فقط به ذکر آمارهای اقتصادی و پیروزی دولت ترامپ در ایجاد شغل در آمریکا اشاره کرد. انگار وی فقط به دنبال تداوم روند تبلیغاتی برای دونالد ترامپ است و صرفا می خواهد موضع وی در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا تقویت شود». تمامی این مسائل حاکی از این هستند که دولت کنونی آمریکا، حتی توان محافظت از خود و تامین امنیت رئیس جمهور آمریکا در مقابله با ویروس کرونا را ندارد، چه برسد به اینکه بخواهد از ملت آمریکا در مقابل این بحران، حفاظت کند.

 

ترامپ و چالش کمکِ وی به شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا در آمریکا

یکی دیگر از چالش هایی که به تازگی و پس از انتقال ترامپ به بیمارستان والتر رید بر علیه وی مطرح شده، اقدام اخیر وی در گشت و گذار با یک خودرو در محوطه اطراف بیمارستانه مذکور و به خطر انداختن جانِ تیم امنیتی اش است. اخیرا نشریه "دیلی بیست" در گزارشی ضمن پرداختن به این موضوع، مدارک متعددی را ذکر کرده و با اشاره به نقل قول های متعدد از سوی پزشکان و افراد متخصص، بر این مساله تاکید کرده که دونالد ترامپ عملا با حضور در یک ماشین در بسته، جان دو تن از نیروهای سرویس مخفی آمریکا را که در کنار وی بوده اند، به خطر انداخته است. از دید این نشریه، این رویکرد ترامپ کاملا غیرمنطقی و حاکی از بی کفایتی وی در زمیبنه مقابله موثر با ویروس کرونا است.

 

چالش عمیق ویروس کرونا برای ترامپ و کاخ سفید

گزارش "نشریه دیلی بیست" در انتقاد از اقدام دونالد ترامپ در گشت زنی در اطراف بیمارستان "والتر رید" و به خطر انداختن جان ماموران سرویس مخفی آمریکا

 

در این زمینه، به طور خاص، یکی از پزشکان بیمارستان والتر رید به نام "جیمز فیلیپس" ضمنا انتقاد از اقدام رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری گفته است: «هر کسی که در جریان اقدام غیرضروری اخیر رئیس جمهور آمریکا در گشت زنی در اطراف بیمارستان والتر رید با وی بوده، باید به مدت 14 روز قرنطینه شود. آن ها احتمال دارد به ویروس کرونا مبتلا شده باشند. حتی امکان مرگ آن ها نیز وجود دارد. آن ها جان خود را صرفا در راستای شوی تبلیغاتی و سیاسی ترامپ به خطر انداخته اند. آن ها با فرمان ترامپ، جان خود را به خطر انداخته اند. این مساله کاملا مخالف با عقلانیت است». اگر این قِسم رویکردهای ترامپ و دولت وی در مقابله با ویروس کرونا را در کنار آمارهای سرسام آور شیوع ویروس کرونا در آمریکا قرار دهیم، به خوبی متوجه این مساله می شویم که چرا آمریکا در شرایط فعلی، در رتبه نخست بالاترین تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در میان کشورهای توسعه یافته قرار دارد. به قول "ریچارد هاس" رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا، دولت ترامپ فقط و فقط در برهه کنونی بر پیروزی در انتخابات 2020 تمرکز کرده و نه مشکلات داخلی نظیر شیوع ویروس کرونا و نه چالش های بین المللی که به حضور آمریکا نیاز دارند، پاسخی از جانب دولت فعلی این کشور، جهت حضور موثر و اعمال سیاست های جدی، دریافت نمی کنند.

 

چالش عمیق ویروس کرونا برای ترامپ و کاخ سفید

متن پیام توئیتری دکتر "جیمز فیلیپس" از پزشکان بیمارستان "والتر رید" و انتقاد وی از اقدام ترامپ در گشت زنی با خودرو در اطراف بیمارستان مذکور و به خطر انداختنِ غیرضروری جان دیگران

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده