اقدام جدید سپاه پاسداران در حفاظت بیشتر از مرزهای شمال غرب کشور-راهبرد معاصر
سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است آیت الله رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم وزیر کشور: کمبودهای قانونی درباره نگهداری حیوانات را باید تکمیل کنیم قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403

اقدام جدید سپاه پاسداران در حفاظت بیشتر از مرزهای شمال غرب کشور

تیپ مکانیزه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور دفاع از تمامیت ارضی کشور و دفاع از مردم مناطق خداآفرین در این منطقه مستقر شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - 2020 October 25
کد خبر: ۶۴۲۶۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ تیپ مکانیزه امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه پاسداران در مرز‌های شمال غربی کشور مستقر شد. بر اساس اطلاعات ارائه شده، تانک‌ها و تجهیزات نظامی برای محافظت از مردم و برقراری امنیت در نوار مرزی شمال غرب کشور در مناطق خدا آفرین و جلفا مستقر شدند.

 

یک عضوسپاه پاسداران گفت: برابر دستور سلسه مراتب فرماندهی تیپ مکانیزه امام زمان (عج) نیروی زمینی سپاه پاسداران ماموریت یافت برای دفاع از تمامیت ارضی کشورمان و دفاع از مناطق مردم ولایتمدار خداآفرین در این منطقه مستقر باشد.

 

بامداد یکشنبه ششم مهرماه امسال درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرز‌های مشترک دو کشور از سر گرفته شد.

 

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ای نیرو‌های ارمنستان را آغاز کننده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را آغاز کننده حمله دانست. دو کشور حدود سه دهه است که برسر مالکیت منطقه قره‌باغ اختلاف دارند.

 

در سال ۱۹۹۴میلادی، به دنبال درگیری‌های ۴ ساله نظامی دو کشور، برخی دولت‌های اروپایی و منطقه برای پایان دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و سرانجام با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش‌بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما تلاش‌های بین‌المللی برای حل مسالمت‌آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار