ترس آشوب بعد از انتخابات در امریکا-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ترس آشوب بعد از انتخابات در امریکا

نگرانیها درباره وقوع خشونت و ناآرامی‌ها بعد از انتخابات آمریکا، صاحبان فروشگاهها را بر آن داشته که دست به مستحکمتر کردن حفاظ ساختمانهای خود بزنند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - 2020 October 29
کد خبر: ۶۴۷۴۷

به گزارش راهبرد معاصر؛  خبرگزاری فرانسه گزارش داد، به دنبال نگرانی‌ها از احتمال وقوع اعتراضات و خشونتهای عمومی بعد از انتخابات آمریکا، بسیاری از صاحبان فروشگاهها و ادارات در آمریکا در حال مستحکم‌تر کردن حفاظهای ساختمانهای تجاری و اداری هستند تا با این روش بتوانند از خسارات احتمالی جلوگیری کنند.

 

این گزارش افزود، به دنبال وقوع خشونتهایی در روز 20 ژانویه 2017که همزنان با مراسم تحلیف ریاست جمهوری ترامپ در واشنگتن دی سی به وقوع پیوست به بسیاری از فروشگاهها و ساختمانها در این شهر خسارت وارد شد.

 

همچنین به دنبال مرگ جورج فلوید شهروندسیاه پوست آمریکایی، وقوع ناآرامیها و خشونتهای شهری در بسیاری از ایالتهای آمریکا باعث تعطیلی و خسارات فراوان به واحدهای تجاری و غارت فروشگاهها شده بود.

 

طی هفته‌های گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با تشکیک در نحوه برگزاری انتخابات آمریکا نگرانیهایی را در زمینه احتمال وقوع ناآرامی بعد از اعلام نتایج انتخابات به وجود آورده است.

 

پایگاه خبری هیل روز چهارشنبه نوشت، در مطالعه‌ای که هفته گذشته منتشر شده، درباره احتمال بالای خشونت مسلحانه مرتبط با انتخابات از سوی گروه‌های شبه‌نظامی در پنج ایالت آمریکا هشدار داده شده است. 

 

به نوشته وبگاه خبری «هیل»، ایالت‌های پنسیلوانیا، جورجیا، میشیگان، ویسکانسین و اورگن جزو ایالت‌هایی هستند که احتمال افزایش فعالیت شبه‌نظامیان در روزهای منتهی به روز انتخابات آمریکا در سوم نوامبر (۱۳ آبان) و در روزهای بعد از روز انتخابات در آن‌ها وجود دارد.

 

شبکه «ان‌بی‌سی» پیش‌بینی کرده با توجه به این که انتخابات امسال آمریکا در زمینه‌ای از خصومت حزبی و ناآرامی‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد، فشار بی‌سابقه‌ای به روسای پلیس و کلانترها برای حفظ نظم در پایگاه‌های رای‌گیری وارد خواهد شد. وضعیتی که به گفته این رسانه، گروه‌های شبه‌نظامی راستگرای حامی ترامپ که به درخواست او «ارتش ناظران بر انتخابات» را تشکیل داده‌اند به تشدید آن دامن می‌زنند. / فارس

 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار