50 ژنرال آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

50 ژنرال آمریکایی خواستار بازگشت ترامپ به برجام شدند

جمعی از ژنرال‌ها و سفرای پیشین آمریکا در نامه‌ای خطاب به «دونالد ترامپ» ضمن تاکید مجدد بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، بازگشت به توافق سال 2015 و رفع تحریم‌ها را خواستار شدند.
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۶ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 12
کد خبر: ۶۴۹۲

به گزارش راهبرد معاصر ، پنجاه ژنرال و دیپلمات پیشین آمریکایی در نامه‌ای خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بازگشت مجدد این کشور به توافق هسته‌ای با ایران و لغو تحریم‌ها را خواستار شدند.

به نوشته «نشنال اینترست» در این توصیه نامه نام افرادی چون ژنرال «استفان چنی»، ژنرال «مایکل فرانکن» سرلشکر «دیوید زابکی» و «ادوارد والکر»، «ادوارد مارکس» و «پاتریک کندی» جملگی از دیپلمات‌های سابق آمریکا مشاهده می‌شود.

 

در توصیه این افراد به ترامپ آمده است:

 

ایران در حال اجرای تعهداتش بر اساس توافق هسته‌ای‌ است. این مورد در گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی و با وجود خروج آمریکا از این توافق و باز اعمال تحریم‌های اقتصادی، اشاره شده است. تداوم پایبندی ایران به توافقنامه نیز نشان دهنده تعهد دولت ایران به توافق است.

 

*تحت مقرات برجام، ایران در زمینه توسعه سلاح‌های هسته‌ای لازم برای تولید یک بمب اتمی فعالیت نمی‌کند و تحت نظارت بی‌سابقه بین‌المللی قرار دارد.

 

متحدان اروپایی ما متعهد به این توافق هستند. در بیانیه اخیر، اتحادیه اروپا تعهد قاطعانه خود در زمینه توافق هسته‌ای و تداوم حمایت از آن که از دید آنها عامل مهمی در زمینه ساز و کار منع گسترش سلاح‌های اتمی در جهان و دستیابی به دیپلماسی چند جانبه است را بیان کرد.

 

* ورود مجدد به توافق هسته‌ای به ایجاد یک راهبرد ملی گسترده تر آمریکا برای خاورمیانه کمک خواهد کرد. ما فعالیت‌های موشکی بالستیک ایران، نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم را محکوم می‌کنیم، زیرا آنها تهدیدی علیه آمریکا و منطقه هستند.

* باید یادآوری کنیم که توافق اولیه تلاش راهبردی و بلند مدت و بر یک هدف متمرکز بود: جلوگیری از برنامه ساخت سلاح اتمی از سوی ایران.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار