به محض خروج آمریکایی‌ها از منبج، نیروهای روسی جایگزین آنها خواهند شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است
المانیتور:

به محض خروج آمریکایی‌ها از منبج، نیروهای روسی جایگزین آنها خواهند شد

یکی از روسای شورای نظامی منبج به پایگاه المانیتور گفته، در قالب توافق صورت گرفته با روسیه، با خروج آمریکایی ها از این منطقه، نیروهای روسی از منبج دفاع خواهند کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 12
کد خبر: ۶۵۴۵
به گزارش راهبرد معاصر، نیروهای روسیه از شهر «منبج» واقع در شمال سوریه در برابر ترکیه دفاع خواهند کرد.

در صورتی که نیروهای آمریکایی منطقه را ترک کند، در قالب توافق لفظی میان  فرماندهان روسی و شورای نظامی منبج نیروهای روسی از این شهر حفاظت می‌کند. «محمد مصطفی» یکی از روسای این نهاد در گفت‌وگوی اختصاصی با المانیتور گفت: «فرماندهان روسی دقیقا دو روز پیش به ما گفتند که به محض اینکه آمریکایی‌ها منظقه را ترک کنند، آنها نیروهای خود را در سرحد منطقه (فصل جدایی منبج و ناحیه تحت کنترل ترکیه) مستقر خواهند کرد و گفتند که اگر آمریکایی ها همین فردا از منطقه خارج شوند در این صورت ما جای آنها را خواهیم گرفت.»

مصطفی با نام مستعار «ابو عادل» همچنین گفت که این تغییر آسان خواهد بود چرا که فقط نیم کیلومتر میان نیروهای آمریکایی و روسی فاصله است. المانیتور نوشت که با بررسی‌هایی که انجام داده به این نتیجه رسیده که فقط پنج دقیقه میان مقر آمریکایی‌ و روس‌ فاصله است.

در ۲۱ ژانویه گذشته (اول بهمن ۱۳۹۷) انفجار انتحاری کاروانی از نظامیان آمریکایی را در حومه جنوبی حسکه هدف قرار داد که در این انفجار ۵ شبه نظامی کُرد که به همراه نظامیان آمریکایی بودند کشته شدند. پیشتر و در ۱۶ ژانویه (۲۶ دی ماه ۱۳۹۷) یک گشتی نظامیان آمریکایی در مرکز شهر منبج هدف قرار گرفت که طی آن ۱۰ غیرنظامی و ۵ شبه نظامی محلی به اضافه ۴ آمریکایی که شامل ۲ نظامی و ۲ پیمانکار وزارت دفاع آمریکا بودند، کشته شدند. این عملیات انتحاری تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که قصد دارد نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کند.
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار