گران شدن مجدد تخم مرغ به بهانه " الزام بسته بندی " ؟!-راهبرد معاصر
مهدی معصومی، رئیس هیات مدیره انجمن تخم مرغ شناسنامه دار در گفتگو با راهبرد معاصر بررسی می کند:

گران شدن مجدد تخم مرغ به بهانه " الزام بسته بندی " ؟!

مهدی معصومی: تخم مرغ هایی که در مراکز فروش مثل تره بارها فروخته می شود گران نمی شود یعنی خیلی نباید انتظار افزایش قیمت داشته باشیم، هر چند که اصولا بسته بندی تخم مرغ به نفع مشتری است چرا که مشتری و مصرف کننده تخم مرغی را خریداری می کند که شکسته نیست، قابل حمل و نقل است، تاریخ مصرف و انقضاء دارد و از همه مهمتر قیمت روی بسته بندی مشخص است.
مهدی معصومی، رئس هیات مدیره انجمن تخم مرغ شناسنامه دار
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 23
کد خبر: ۷۱۵۰۲

گران شدن مجدد تخم مرغ به بهانه

 

مهدی معصومی نماینده کمیسیون بین المللی تخم مرغ در ایران و رئیس هیات مدیره انجمن تخم مرغ شناسنامه دار در گفت و گو با با راهبرد معاصر با پاسخ به این سوال که بسته بندی تخم مرغ موجب گران تر شدن تخم مرغ می شود برای رفع نگرانی و برطرف کردن چالش های موضوع به ما گفت: اصولا تخم مرغ در ایران در سه گرید به مشتریان عرضه می شود. گرید A که دارای بسته بندی با تاریخ و مشخصات است که اینک تقریبا 5 درصد تخم مرغ هایی که در بازار عرضه می شود شامل گرید A هستند.

 

 وی دراین باره توضیح داد: دو گرید بعدی تخم مرغ هایی هستند که در بازار دیده می شوند البته در گرید B تخم مرغ های شکسته جدا می شود ودر بسته بندی ها گذاشته می شود که حدودا 1 درصد از تخم مرغ گرید C گران تر است.

 

معصومی در خصوص گران تر شدن این دو گرید تخم مرغی بیان داشت: به این دلیل دو گرید A,  Bگران تر فروخته می شوند که با بسته بندی های خاص و اینکه تخم مرغ اصلا شکستگی ندارد به مشتری عرضه می شود.  گرید بعدی که گرید تنظیم بازار است به قیمت خود تخم مرغ حتی  با زیان فروخته می شود یعنی هزینه های سر بار تولید و سود از مشتری گرفته نمی شود و فروشگاه ها و تره بارها متعهد به فروش با همان قیمتم هستند چرا که این گرید مختص گروه های آسیب پذیر جامعه است لذا تنها 5 درصد تخم مرغ کشور بسته بندی می شود و مشتریانی که در مناطق مختلف کشور مایل به خرید تخم مرغ بسته بندی شده هستند خریدار این نوع تخم مرغ هستند.

 

مهدی معصومی رئیس انجمن هیئت مدیره تخم مرغ های شناسنامه دار درباره فواید تخم مرغ بسته بندی شده گفت: تخم مرغ هایی که در مراکز فروش مثل تره بارها فروخته می شود گران نمی شود یعنی خیلی نباید انتظار افزایش قیمت داشته باشیم، هر چند که اصولا بسته بندی تخم مرغ به نفع مشتری است چرا که مشتری و مصرف کننده تخم مرغی را خریداری می کند که شکسته نیست، قابل حمل و نقل است، تاریخ مصرف و انقضاء دارد و از همه مهمتر قیمت روی بسته بندی مشخص است.

 

وی دراین باره توضیح داد:

 

مهدی معصومی نماینده کمیسیون بین المللی تخم مرغ در ایران و رئیس هیات مدیره انجمن تخم مرغ شناسنامه دار در گفت و گو با با راهبرد معاصر با پاسخ به این سوال که بسته بندی تخم مرغ موجب گران تر شدن تخم مرغ می شود برای رفع نگرانی و برطرف کردن چالش های موضوع به ما گفت: اصولا تخم مرغ در ایران در سه گرید به مشتریان عرضه می شود. گرید A که دارای بسته بندی با تاریخ و مشخصات است که اینک تقریبا 5 درصد تخم مرغ هایی که در بازار عرضه می شود شامل گرید A هستند.

 

 وی دراین باره توضیح داد: دو گرید بعدی تخم مرغ هایی هستند که در بازار دیده می شوند البته در گرید B تخم مرغ های شکسته جدا می شود ودر بسته بندی ها گذاشته می شود که حدودا 1 درصد از تخم مرغ گرید C گران تر است.

 

معصومی در خصوص گران تر شدن این دو گرید تخم مرغی بیان داشت: به این دلیل دو گرید A,  Bگران تر فروخته می شوند که با بسته بندی های خاص و اینکه تخم مرغ اصلا شکستگی ندارد به مشتری عرضه می شود.  گرید بعدی که گرید تنظیم بازار است به قیمت خود تخم مرغ حتی  با زیان فروخته می شود یعنی هزینه های سر بار تولید و سود از مشتری گرفته نمی شود و فروشگاه ها و تره بارها متعهد به فروش با همان قیمتم هستند چرا که این گرید مختص گروه های آسیب پذیر جامعه است لذا تنها 5 درصد تخم مرغ کشور بسته بندی می شود و مشتریانی که در مناطق مختلف کشور مایل به خرید تخم مرغ بسته بندی شده هستند خریدار این نوع تخم مرغ هستند.

 

مهدی معصومی رئیس انجمن هیئت مدیره تخم مرغ های شناسنامه دار درباره فواید تخم مرغ بسته بندی شده گفت: تخم مرغ هایی که در مراکز فروش مثل تره بارها فروخته می شود گران نمی شود یعنی خیلی نباید انتظار افزایش قیمت داشته باشیم، هر چند که اصولا بسته بندی تخم مرغ به نفع مشتری است چرا که مشتری و مصرف کننده تخم مرغی را خریداری می کند که شکسته نیست، قابل حمل و نقل است، تاریخ مصرف و انقضاء دارد و از همه مهمتر قیمت روی بسته بندی مشخص است.

 

وی دراین باره توضیح داد: وقتی که قیمت روی بسته بندی نباشد یا اینکه تخم مرغ بسته بندی نباشد تخم مرغ در هر بقالی به یک قیمت متفاوت فروخته می شود در حالی که تخم مرغ بسته بندی شده با قیمت مشخص به نفع مصرف کننده است و قیمت بیشتری بیش از بهای واقعی آن نمی پردازد.

 

معصومی در خصوص کالای ویژه ای به نام تخم مرغ اینچنین توضیح داد: وقتی تخم مرغ بسته بندی و تاریخ خورده باشد یعنی سلامت مردم تضمین شده است با توجه به اینکه تخم مرغ یک ماده غذایی پروتئینی و حساسی است و اگر ناسالم باشد موجب بیماری می شود این مساله برای این ماده غذایی حساس بسیار حائز اهمیت است.

 

معصومیی خاطر نشان کرد: وقتی تخم مرغ بسته بندی شود مصرف کننده مطمئن است که شانه خوبی را خریداری و مصرف می کند مثل همه ی مواد غذایی که بسته بندی می شود. در ایران همه ی مواد غذایی از حبوبات تا خیار شور بسته بندی می شود جالب است تخم مرغ که یک غذای بسیار حساسی است چرا بسه بندی نمی شود در حالی که تخم مرغ در تمام دنیا به صورت بسته بندی به مشتری عرضه می شود اینکه یک ماده غذایی نام و نشان داشته باشد بسیار مهم است و تمام دنیا به این موضوع بسیار اهمیت می دهند ما نیز باید به بسته بندی وسلامت ماده غذایی که قابلیت فساد آن بالاست بسیار توجه کنیم.

 

معصومی در خصوص کالای ویژه ای به نام تخم مرغ اینچنین توضیح داد: وقتی تخم مرغ بسته بندی و تاریخ خورده باشد یعنی سلامت مردم تضمین شده است با توجه به اینکه تخم مرغ یک ماده غذایی پروتئینی و حساسی است و اگر ناسالم باشد موجب بیماری می شود این مساله برای این ماده غذایی حساس بسیار حائز اهمیت است.

 

معصومی خاطر نشان کرد: وقتی تخم مرغ بسته بندی شود مصرف کننده مطمئن است که شانه خوبی را خریداری و مصرف می کند مثل همه ی مواد غذایی که بسته بندی می شود. در ایران همه ی مواد غذایی از حبوبات تا خیار شور بسته بندی می شود جالب است تخم مرغ که یک غذای بسیار حساسی است چرا بسه بندی نمی شود در حالی که تخم مرغ در تمام دنیا به صورت بسته بندی به مشتری عرضه می شود اینکه یک ماده غذایی نام و نشان داشته باشد بسیار مهم است و تمام دنیا به این موضوع بسیار اهمیت می دهند ما نیز باید به بسته بندی وسلامت ماده غذایی که قابلیت فساد آن بالاست بسیار توجه کنیم.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده