نیمی از مردم آمریکا خواهان برکناری فوری ترامپ هستند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

نیمی از مردم آمریکا خواهان برکناری فوری ترامپ هستند

نتایج یک نظرسنجی نشان داد بیش از نیمی از مردم آمریکا خواهان برکناری فوری رئیس جمهور آمریکا هستند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 09
کد خبر: ۷۳۴۷۴

به گزارش راهبرد معاصر نتایج یک نظرسنجی نشان داد اکثریت مردم آمریکا خواستار برکناری فوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هستند.

بر اساس نتایج نظرسنجی مشترک خبرگزاری «رویترز» و موسسه «ایپسوس»، ۵۷ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند درپی حمله ترامپ به کنگره آمریکا، وی باید هرچه سریع‌تر از مقام خود برکنار شود.

از این بین، ۳۰ درصد معتقدند ترامپ باید با اتکا به متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا بر کنار شود. ۱۴ درصد دیگر می‌گویند ترامپ باید استیضاح شود و ۱۳ درصد دیگر خواستار استعفای او هستند.

همچنین حدود هفتاد درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، بیان داشتند با اقدامات و سخنان تحریک‌آمیز ترامپ که به حمله هواداران او به ساختمان کنگره آمریکا منجر شد مخالف هستند.

از سوی دیگر طبق نتایج این نظرسنجی، ۷۹ درصد از آمریکایی‌ها از جمله حدود دو سوم هواداران حزب جمهوری‌خواه، مهاجمان کنگره را «نادان» و «مجرم» ، ۹ درصد آن‌ها را «شهروندان نگران» و ۵ درصد آن‌ها را «میهن پرست» توصیف کردند.

چهارشنبه شب بود که همزمان با بر‌گزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، عده‌ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

«کاترین کلارک» دستیار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیروز (جمعه) در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت که رأی‌گیری برای تصویب طرح استیضاح ترامپ دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

پیش از آن نیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور خواست تا با اجرای متمم بیست‌وپنج قانون اساسی آمریکا، ترامپ را از قدرت برکنار کند.

فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده