انتقاد صریح شمخانی از توئیت زنی دولتمردان-راهبرد معاصر

انتقاد صریح شمخانی از توئیت زنی دولتمردان

متاسفانه برخی از دولتمردان ما تلاش می کنند به جای تمرکز بر اجرای وظایفشان و وقت گذاری کافی و موثر، با توئیت نویسی برنامه هایشان را به پیش ببرند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 08
کد خبر: ۸۰۰۱۱

انتقاد صریح شمخانی از توئیت زنی دولتمردان

 

به گزارش گروه فضای مجازی «راهبرد معاصر»، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفتگویی با انتقاد به نحوه حضور دولتمردان در فضای مجازی اظهار داشت: متاسفانه برخی از دولتمردان ما تلاش می کنند به جای تمرکز بر اجرای وظایفشان و وقت گذاری کافی و موثر، با توئیت نویسی برنامه هایشان را به پیش ببرند. طبیعتا بسیاری از الزاماتی که گفته شد مربوط به سایر قوا یعنی قوه قضاییه و مجلس نیز هست. دولت ها در اجرای وظیفه خدمت به میلیون ها ایرانی و حل معضلات اجتماعی، فرهنگی، تحصیلی، اقتصادی، معیشتی و ارتقای جایگاه بین المللی، افزایش ارزش پول ملی و کنترل و کاهش تورم اختیارات مبسوطی دارند و از سوی ارکان کشور حمایت می شوند.

 

وی در بخش دیگری از این گفتگوی تفصیلی بیان کرده است: دسترسی رو به توسعه مجموعه شهروندان به شبکه های اجتماعی و پلت فرم های ارتباطی و اطلاعاتی ضرورت ارتباط دو سویه و مستمر با جامعه را به اقدامی اجتناب ناپذیر تبدیل کرده است. در حقیقت اگر ما به صورت صادقانه و عالمانه با مخاطبینمان گفت وگوی اقناعی نداشته باشیم، دیگران از این ظرفیت همانگونه که خود می خواهند استفاده می کنند و حتی اگر سطحی از کارآمدی در فعالیت دولت ها وجود داشته باشد، اجازه نمی دهند که کارآمدی انتظاری که برداشت نهایی مردم از کارآمدی است؛ وضعیت مناسبی داشته باشد.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان برنامه های معطوف به مطالبات واقعی نسل های آینده خاطر نشان کرد: باید به یک ادبیات رایج در کشور تبدیل شود. همه ما به صورت مکرر در رسانه ها و شبکه های اجتماعی با   گفتگوهای تند و تیزی مواجه هستیم که مثلا در مورد وضعیت امید به آینده متولدین دهه هشتاد و..‌ بیان می شود. نباید این نگاه ها و مطالبات دست کم گرفته شود، قطعا یکی از وظایف اصلی دولت ها هم توجه با مطالبات نسل آتی است و هم پاسخگویی در مورد اقداماتی که در این خصوص دنبال می کنند.

 

ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده