پنتاگون برای مقابله با نفوذ چین و روسیه در ونزوئلا طرح نظامی تدوین می‌کند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پنتاگون برای مقابله با نفوذ چین و روسیه در ونزوئلا طرح نظامی تدوین می‌کند

شبکه خبری سی ان ان گزارش داد، پنتاگون قصد دارد برای مقابله با نفوذ چین، روسیه و کوبا در ونزوئلا طرحهای نظامی تهیه و تدوین کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 17
کد خبر: ۸۸۵۰
به گزارش  راهبرد معاصر ، پنتاگون در روزهای اخیر دستور داده تا برنامه‌های نظامی با هدف جلوگیری از نفوذ روسیه، کوبا و چین در ونزوئلا تدوین شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی «سی. ان. ان»، یک مقام پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا)  تایید کرد که این برنامه ریزی در جلسه اخیر کاخ سفید توسط «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید دستور داده شده است.

این عملیات توسط پنتاگون و فرماندهی جنوبی آمریکا که بر تمامی عملیات نظامی این کشور در آمریکای لاتین و کارائیب نظارت دارد انجام می‌گیرد.

به گزارش سی. ان. ان، در حالی‌که مقام‌های پنتاگون  عنوان می‌کنند ارتش آمریکا در استفاده از نیروی نظامی اشتیاق ندارد، اما مقام‌های دولت ترامپ همچنان مصرند که تمام گزینه‌ها روی میز قرار دارد.

 بر اساس این گزارش، تقریبا سه ماه از اعلام «خوان گوایدو»به عنوان رئیس جمهور خود خوانده این کشور  و حمایت آمریکا از وی می‌گذرد. در همین زمینه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا  به تازگی در سفر سه روزه به آمریکای لاتین به شیلی، پاراگوئه و پرو سفر کرد و در «کوکوتا» شهر مرزی کلمبیا سخنرانی خصمانه‌ای علیه دولت ونزوئلا انجام داد.

وزیر خارجه آمریکا ضمن هشدار به کوبا و روسیه درباره حمایت‌ از دولت ونزوئلا اعلام کرد، واشنگتن از همه ابزارهای سیاسی و اقتصادی در دسترس خود برای اعمال فشار علیه دولت مادورو استفاده خواهد کرد.

مایک پامپئو ادعا کرد: «با استفاده از تحریم‌ها، ابطال روادید و دیگر ابزارها متعهد هستیم که از رژیم (مادورو) و تقویت‌کنندگان آن را به خاطر فسادشان و سرکوبگری‌شان علیه دموکراسی حساب‌کشی کنیم».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «شاهد باشید که فشار سیاسی و دیپلماتیک تشدید می‌شود و یقه مادورو را می‌گیرد. کوبایی‌ها هم باید این را بفهمند که ادامه حمایتشان از نیکلاس مادورو برایشان هزینه خواهد داشت و ما همین حرف را به روس‌ها خواهیم گفت.»

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در واکنش به اظهارات  مقام‌های امریکایی به ویژه «مایک پنس» معاون رئیس جمهور این کشور گفت: «نمی‌توانم غرور، خودستایی و برتری‌طلبی نژادی او را درک کنم. نفرت و نژادپرستی علیه ونزوئلا در چهره او دیده می‌شد».

مادورو همچنین تاکید کرد که معاون ترامپ با اظهارات اخیرش در سازمان ملل، خودش را مضحکه کرده است.

او به تهدید دوباره آمریکایی‌ها درباره «روی میز بودن همه گزینه‌ها» هم اشاره کرد و گفت که واشنگتن به دنبال «تجاوز نظامی» به ونزوئلا است.
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده