ابزار دولت سیزدهم برای حل تنش آبی خوزستان-راهبرد معاصر
سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است آیت الله رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم وزیر کشور: کمبودهای قانونی درباره نگهداری حیوانات را باید تکمیل کنیم قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403
نصرالله پژمان‌فر، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» بررسی کرد؛

ابزار دولت سیزدهم برای حل تنش آبی خوزستان

نصرالله پژمان‌فر، نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران‌کم آبی در خوزستان، گفت: دولت سیزدهم در کنار همکاری با ارگان‌هایی مثل سپاه، ارتش و نیروهای مسلح، ستاد فرامین امام (ره) و نیروهای جهادی، برای آبرسانی باید حل مشکل را به گونه‌ای کلید بزند که در ده سال آینده بخش بزرگی از مشکلات زیست محیطی این منطقه با اتخاذ تدابیر درست رفع شده باشد.
نصرالله پژمانفر؛ نماینده مجلس شورای اسلامی
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۳۱ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 22
کد خبر: ۹۶۱۹۹

آیا دولت سیزدهم می‌تواند بحران کم‌آبی منطقه خوزستان را مرتفع کند؟

 

به گزارش راهبرد معاصر، مردم خوزستان چند روزی است، دست به اعتراض زده‌اند. اعتراض آنان نسبت به سوء تدبیرمدیرانی است که، اشرافی به نیازها و مطالبات مردم ندارند، مدیرانی که محیط زیست، کنش‌ها و واکنش ها وتاثیرات تصمیم‌گیری های خود را بر بومیان آن منطقه و حتی استان های دورتر و کل کشور نمی‌دانند و باعث شدند مردمی که از بی آبی وتنگنای از دست رفتن دام‌ها و احشام خود جانشان به لب رسیده فریاد اعتراض خود را بلند کنند. در این موضوع شکی وجود ندارد که خواست مردم مهم است و مردم حق اعتراض مسالمت آمیز و رساندن صدای خود را به گوش مسئولین را دارند. اما در این بین برخی با سوء استفاده از مطالبات مردم، اعتراض ها را به انحراف می کشانند اما خوشبختانه ارگان های مردمی و حامی مردم در طی شبانه روز گذشته در اقدامی سریع برای حل بخشی از مشکل به صورت موقتی وارد عمل شده اند تا با تشکیل دولت سیزدهم اقدامات راهبردی اساسی در دستور کار قرار داده شود. حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مجلس شورای اسلامی از برخی اقدامات کنونی و امیدهایی که به دولت سیزدهم برای حل چالش‌های آبی خوزستان می رود با «راهبرد معاصر» صحبت کرده است.

 

نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون اصل نود مجلس با ابراز تاسف نسبت به کم کارهای صورت گرفته مسئولین در قبال آب‌رسانی و حفظ محیط زیست خوزستان درباره تلاش‌های صورت گرفته برای رفع چالش بی‌آبی در خوزستان در کوتاه مدت و میان مدت گفت: متاسفانه شاهد اعتراضات مردم خوزستان نسبت به کم کاری های دولت و ضعف مدیریت آب شرب و حفظ محیط زیست این منطقه مهم کشور هستیم، موضوعی که منجر شده امروز تامین آب برای خوزستان تبدیل به یک مطالبه مهم شود که البته این مطالبه به حق است.

 

وی در این باره خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مردم امروز از ناکارآمدی های مدیریت های مربوطه به تنگ آمده اند چندین نهاد و سازمان برای تامین آب شرب و انجام خدماتی در کوتاه مدت برای رفع مشکل وارد میدان عمل شده اند تا در آرامش مشکلات بررسی و در دولت بعدی در اسرع وقت در دستور کار رسیدگی های اساسی قرار داده شود.

 

نصرالله پژمانفر درباره حمایت هایی که در روزهای گذشته و روزهای آتی برای تامین آب شرب مردم خوزستان انجام شده و صورت می گیرد خاطر نشان کرد: برای حل این مشکل از چند روز گذشته خوشبختانه ستاد فرامین امام (ره) ورود ویژه‌ای به ماجرا داشتند. ستاد فرمان امام (ره) تلاش کرد تا برای بحث میان مدت برنامه های خوبی برای موضوع مهم لوله کشی و در حال حاضر نیز بحث نهضت انتقال آب به صورت تانکر را دردستور کار خود داشته باشد تا در اسرع وقت حداقل بخش‌هایی از نیازمندی های روزمره مردم تامین شود.

 

وی درباره ورود سپاه نیز برای آب رسانی به مردم خوزستان گفت: علاوه بر ورود سریع مسئولین ستاد فرامین امام (ره)، خوشبختانه مسئولین سپاه پاسداران نیز امکانات لوجستیکی خود را برای کمک به وضعیت بحرانی مردم خوزستان برای تامین آب و آب‌رسانی مورد نیاز به کار گرفتند که در جای خود حرکت قابل قبولی به شمار می‌رود.

 

این نماینده مجلس دراین باره بیشتر توضیح داد: به هر حال هر چند ورود ستادها و نهادهای عنوان شده خوب است اما انتظار می رود در کنار یاری رسانی سپاه و بسیج و ستاد فرمان امام(ره) دولت آقای رئیسی فکر عاجلی برای بودجه و حمایت های لازم از محیط زیست خوزستان داشته باشد.

 

پژمانفر دراین باره تصریح کرد: امروز با ورود تانکرهای آب‌رسان بخشی از مشکل مردم حل می شود. یعنی می توان گفت به صورت موقتی شرایط عادی می شود اما به دلیل اینکه این اقدامات پایدار نیست دولت سیزدهم برخلاف دولت آقای روحانی باید اقدامات پایدار و زیر بنایی را برای حل مشکلات ساختاری آبی ومحیط زیستی خوزستان در پیش بگیرد.

 

وی دراین باره توضیح داد: بنابراین دولت آقای رئیسی در کنار تداوم آبرسانی به خوزستان به عنوان یک کار موقتی با همکاری  مشکل را حل کند. دولت سیزدهم در کنار همکاری با ارگان هایی مثل سپاه، ارتش و نیروهای مسلح، ستاد فرامین امام (ره) و نیروهای جهادی، برای آبرسانی باید حل مشکل را به گونه ای کلید بزند که در ده سال آینده بخش بزرگی از مشکلات زیست محیطی این منطقه با اتخاذ تدابیر درست رفع شده باشد.

 

عضو کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص خبرهای واصله از خوزستان درباره حمایت های امدادی و آبرسانی های انجام شده گفت: براساس گزارش‌هایی دریافت شده که برخی از دوستان در منطقه داده‌اند خوشبختانه اقدامات به صورت مقطعی در حال انجام شدن است، اما نباید مساله را ساده بگیریم و به این میزان اکتفا کنیم و گمان کنیم مشکل حل شده است چرا که تا زمانی که مساله به صورت پایدار حل نشود امکان بروز بحران هایی از این دست می رود.

 

پژمانفر در پایان با دلجویی از مردم خوزستان گفت: قطعا به دلیل بی تدبیری و عدم آینده نگری مسئولین در به چالش کشیدن محیط زیست این استان، شرایط سختی بر مردم شریف خوزستان تحمیل شده است. آنچه بر مردم و احشام آنها که دارایی این مردم به شمار می رود گذشته، حق مردم منطقه خوزستان نیست، لذا باید اقداماتی درخور و شایسته هموطنانمان برای رفع مشکلات اندیشیده و اتخاذ شود تا در روزهای آینده طی هماهنگی بین مجلس و دولت جدید بتوانیم مسائل را به صورت پایدار حل کنیم.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار