دادستان کل کشور: باید کمر قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر را شکست-راهبرد معاصر

دادستان کل کشور: باید کمر قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر را شکست

منتظری با بیان اینکه باید کمر قاچاقچیان بزرگ مواد مخدر را شکست، گفت: آسیب شناسی یکی از برنامه‌های ستاد مبارزه با موادمخدر است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 30
کد خبر: ۹۸۸۰

به گزارش راهبرد معاصر ،  حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در همایش دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سراسر کشور که امروز (سه‌شنبه دهم اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: از زمانی که استکبار پا به کشور افغانستان گذاشت تا به امروز آمار تولید و صدور مواد مخدر بالا رفت و همین موضوع موجب شد تا بدانیم استکبار در پشت پرده موادمخدر قرار دارد.

 

وی افزود: ادعای مبارزه با موادمخدر از سوی استکبار همانند حمایت آن‌ها از حقوق بشر است و در واقع آن‌ها با موادمخدر هیچ مبارزه‌ای نمی‌کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: برخی افراد هستند که به بهانه نابودی این بلای خانمان سوز در مقابل اشخاصی قرار می‌گیرند که قصد براندازی اعتیاد را دارند و ادعای آنان دروغ است. حال اگر همه کشورها در زمینه مبارزه با موادمخدر یک دفتر واحد داشتند، قطعا شاهد گسترش این میزان از اعتیاد و مصرف موادمخدر نبودیم.

 

دادستان کل کشور تصریح کرد: در موضع گیری‌های سیاسی دولت استکبار می‌بینید که تنها چیزی که برای آن‌ها مهم است، پول است. دنیا به این جریان‌های وسوسه انگیز نگاه می‌کند و متاسفانه از کنار آن بی تفاوت می‌گذرد.

 

وی افزود: آمریکا بار‌ها گفته که سعودی چیزی غیر از پول ندارد و بار‌ها از آن‌ها مبالغ زیادی پول دریافت کرده است، اما در مقابل این رفتار‌ها، آمریکا و سایر کشورهای استکباری در مقابل جنایات سعودی‌ها هیچ واکنشی نشان ندادند.

 

دادستان کل کشور با انتقاد از سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات آل سعود گفت: آل سعود یک خبرنگار دو تابعیتی را به قتل رساند و همچنین جنایات دیگری را در یمن و سایر کشور‌ها انجام داد، اما صدای هیچ کسی در نیامد.

وی ادامه داد: نباید انتظار داشته باشیم که جهان مدعی دفاع از حقوق بشر بخواهد در این راستا از ما حمایت کند و مبارزه در این حوزه تنها مربوط به خود ما است.

 

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: باید میان تمام نهادهای مسئول در حوزه‌های میدانی، اطلاعاتی، قضایی و اجرای احکام هم افزایی ایجاد شود.

 

وی ادامه داد: قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر در لایه‌های مختلف در سطح خیابان و پشت پرده همانند اختاپوسی عمل می‌کنند که اگر همه شاخه‌ها و ریشه‌های آن‌ها را تعقیب نکنیم، دوباره از یک جای دیگر سر در می‌آورند.

 

دادستان کل کشور بیان کرد: در زمینه مبارزه موادمخدر آن طور که باید و شاید مبارزه صورت نگرفته است، دلیل آن هم تعداد معتادانی است که در جامعه مشاهده می‌شوند. البته میزان کشفیات موادمخدر و تعداد شهدا در این حوزه نشان دهنده آن است که ما متناسب با برنامه‌های اختاپوسی قاچاقچیان پیش نرفته‌ایم.

 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده