قدرت خرید بعد از افزایش حقوق بازنشستگان-راهبرد معاصر

قدرت خرید بعد از افزایش حقوق بازنشستگان

یک کارشناس اقتصادی و کارآفرینی معتقد است: افزایش حقوق زمانی که بدون منابع تعریف شده انجام می‌گیرد، تاثیرش را بر روی قدرت خرید نمی‌گذارد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۴ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 16
کد خبر: ۹۸۹۴۲

به گزارش راهبرد معاصر حسین محمودی‌اصل، در کلاب هاوس خبرآنلاین درباره حقوق بازنشستگان اظهار داشت: هیچ‌کس بر لزوم افزایش حقوق یا متناسب سازی حقوق خرده نمی‌گیرد، بلکه بحث باید بر سر افزایش قدرت خرید باشد.

وی افزود: زمانی که افزایش حقوق صرفا بدون منبع تعریف شده اتفاق بیافتد، انگار افزایش پایه پولی، تورم و نقدینگی رخ داده است؛ بنابراین ما این افزایش حقوق را نمی‌توانیم در افزایش قدرت خرید بازنشستگان مشاهده کنیم.

وی تصریح کرد: این راهکار که ما قانون را اجرا کنیم و همه را راضی نگه داریم، اما این اتفاق بدون منبع باشد و بودجه کشور با ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد کسری مواجه شود و بازنشسته عزیز از این افزایش حقوق در قدرت خرید نتواند استفاده کند، طبیعتا نمی‌تواند زیاد مفید باشد.

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: صندوق‌های بازنشستگی حیات خلوت دولت‌ها شده‌اند و هر جناحی که روی کار آمده، وعده داده است که سیستم را بهبود بخشد، اما همان وضعیت نابسامان ادامه پیدا کرده و اوضاع بدتر نیز شده است.

محمودی‌اصل متذکر شد: در حال حاضر دولت به صندوق‌های بازنشستگی عددهای بزرگی را بدهکار است و از طرف دیگر، محبور می‌شود سالانه به آنها کمک مالی کند و طبیعتا افزایش حقوق زمانی که بدون منابع تعریف شده انجام می‌گیرد، تاثیرش را بر روی قدرت خرید نمی‌گذارد./خبرآنلاین

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده