ماجرای حمله سرمربی تیم ملی نوجوانان لهستان به بازیکن ایران-راهبرد معاصر
مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان؛

ماجرای حمله سرمربی تیم ملی نوجوانان لهستان به بازیکن ایران

تیم ملی زیر ۱۹ سال والیبال ایران روز جمعه در چهارمین روز از رقابت ها‌ی والیبال قهرمانی نوجوانان جهان به میزبانی تهران، شکست سنگینی مقابل لهستان متحمل شد. دیدار‌های والیبال تیم ملی ایران و لهستان همیشه در تمام رده‌های سنی دچار حواشی می‌شود. اینبار نیز به گفته سرمربی تیم ملی نوجوانان، سرمربی تیم ملی لهستان پیش از بازی به یکی از بازیکنان تیم ملی والیبال ایران حمله کرده بود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 August 28
کد خبر: ۱۰۰۰۶۲

به گزارش راهبرد معاصر، مسابقات والیبال قهرمانی جهان از تاریخ 2 تا 11 شهریور ماه در تهران در حال برگزاری است. تیم ملی زیر 19 سال والیبال ایران روز جمعه در چهارمین روز از این رقابت ها شکست سنگینی مقابل لهستان متحمل شد.دیدارهای والیبال تیم ملی ایران و لهستان همیشه دچار حواشی است . اینبار نیز به گفته سرمربی تیم ملی نوجوانان، سرمربی تیم ملی لهستان پیش از بازی به یکی از بازیکنان تیم ملی والیبال ایران حمله کرده بود. 

 

ماجرای حمله سرمربی لهستان به بازیکن ایران در مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان

 

مسعود آرمات پس از شکست ۳ بر صفر تیم نوجوانان کشورمان مقابل لهستان درخصوص این بازی اظهار داشت: بازی با لهستان را واگذار کردیم و به تیمی باختیم که در مسابقات قهرمانی اروپا بازی کرده بود، اما ما در آسیا هم بازی نکرده بودیم. آنالیز خوبی از حریف داشتیم، اما نتوانستیم برنامه‌های خود را درست و کامل اجرا کنیم.

وی ادامه داد: چیزی را از دست نداده‌ایم و این شکست درس و عبرت و تجربه‌ای برای شاگردانم می‌شود تا در مراحل بعدی نتایج بهتری کسب کنند. این بازی تمام شد و کارشناسان باید نظر بدهند که عملکرد ما چگونه بود، اما من از شرایط تیم راضی هستم. فراموش نکنیم که ما تنها یک بازی رسمی مقابل هند برگزار کرده بودیم، اما با این حال از حالا برای بازی بعدی برنامه‌ریزی می‌کنیم و باید به فکر مراحل بعدی باشیم.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران درخصوص عصبی بودن شاگردانش خاطرنشان کرد: برای تیم لهستان متاسفم هستم. آن‌ها در تمام رده‌های سنی می‌خواهند حریف‌شان را وارد حاشیه کنند. پیش از شروع بازی من در رختکن بودم که وقتی بیرون آمدم متوجه شدم سرمربی لهستان به یکی از بازیکنان ما حمله کرده است. با این حال بازهم من از سرمربی آن‌ها عذرخواهی کردم و از بازیکنم درخواست کردم که موضوع را تمام کند. لهستانی‌ها پیام فرستاده بودند که ما از تیم ایران می‌ترسیم، چراکه ممکن است ما را اذیت کنند، اما همه می‌دانند که ایرانی‌ها چقدر مهربان و میهمان‌نواز هستند. متاسفانه لهستانی‌ها نخواستند مردانه برنده شوند. شاگردانم عصبی نبودند، بلکه روی کم تجربگی خود باختند.

وی درخصوص ضعف تیمش در دریافت و حمایت، گفت: در ست اول ۴ امتیاز پیش افتادیم و وقتی بازی برابر شد، لهستانی‌ها به بازی برگشتند و سرویس‌های ریسکی زدند. در بخش حمایت دچار مشکل بودیم و باید این موضوع را برای بازی‌های بعدی برطرف کنیم.

آرمات درمورد حضور وزیر ورزش و جوانان به همراه رئیس فدراسیون در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی، عنوان کرد: حضور وزیر ورزش در سالن برای ما باعث افتخار است. از دیدن وی بسیار خوشحال شدم. از داورزنی هم تشکر می‌کنم که بعد از بازی به رختکن آمد و از نظر روحی به بازیکنان انگیزه داد. وی در رده جوانان هم بعد از ۲ شکست تیم ایران، حرف‌های بسیار خوبی به بازیکنان زد و با همان صحبت‌ها تیم جوانان توانست قهرمان جهان شود. این بار هم همه ما روحیه مضاعف گرفتیم و قول می‌دهم روز به روز بهتر شویم.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان کشورمان در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی می‌شد تیم ایران به عنوان صدرنشین از این گروه صعود کند، با این حال این شکست چه تغییری در برنامه‌های کادر فنی ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: نمی‌دانم چه کسی پیش‌بینی کرده بود که ما صدرنشین می‌شویم. همین حالا هم چیزی از دست نرفته است و اگر به عنوان تیم دوم صعود کنیم هم برنامه‌های خاصی داریم. شاید قسمت بود که در این بازی بازنده باشیم. شاید کارمان در ادامه سخت‌تر شده باشد، اما تلاش می‌کنیم روز به روز بهتر شویم. تیمی که تجربه ندارد را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

ماجرای حمله سرمربی لهستان به بازیکن ایران در مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان

 

زمان مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان

 

هفدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان پسر زیر ۱۹ سال جهان از تاریخ ۲ تا ۱۱ شهریور به میزبانی تهران درحال برگزاری است. ۱۸ تیم در این رقابت‌ها حضور دارند که تیم‌های ملی والیبال جمهوری دومینیکن و گواتمالا به دلیل مثبت شدن تست PCR تعدادی از بازیکنان این دو کشور، از حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان کنار رفتند.

 

نتیجه دیدار ایران لهستان والهرمانی نوجوانان جهان



در روز چهارم این رقابت‌ها و در گروه A، تیم ملی والیبال ایران مقابل لهستان قرار گرفت. ملی پوشان نوجوان ایران با ترکیب یوسف کاظمی، عرشیا به نژاد، یونس جوان، پوریا حسین خانزاده، امیر محمد گلزاده، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) مقابل لهستان قدرتمند صف آرایی کردند.

تیم ملی والیبال ایران در پایان این رقابت با نتیجه سنگین ۳ بر صفر شکست خورد. این بازی در سه ست و به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۲۳، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۱۵ به سود لهستان پایان یافت.

در گروه B این مسابقات، تیم ملی والیبال ایتالیا و چک به ترتیب مقابل کلمبیا و بلاروس به پیروزی رسیدند. همچنین تیم ملی والیبال روسیه در این مسابقات به پیروزی قاطع سه بر صفر مقابل تایلند دست یافت.

 

والیبال قهرمانی نوجوانان جهان در ایران

 نتایج مسابقات والیبال قهرمانی نوجواان جمعه 5 شهریور 



گروه A

مکان: سالن دوازده هزار نفری

گواتمالا ۰ – ۳ هند

ایران ۰ – ۳ لهستان

گروه B

مکان: سالن دوازده هزار نفری

ایتالیا ۳ – ۰ کلمبیا

چک ۳ – ۰ بلاروس

گروه C

مکان: سالن فدراسیون والیبال

کامرون ۰ – ۳ بلژیک

روسیه ۳– ۰ تایلند

گروه D

مکان: سالن فدراسیون والیبال

مصر ۰ – ۳ آلمان

کوبا ۳ – ۰ دومینیکن



* برنامه شنبه ۶ شهریور برنامه مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان روز شنبه 6 شهریور

گروه A

مکان: سالن دوازده هزار نفری

گواتمالا – لهستان ساعت ۱۳

ایران – نیجریه ساعت ۱۹

گروه B

مکان: سالن دوازده هزار نفری

برزیل – چک ساعت ۱۰

کلمبیا – بلاروس ساعت ۱۶

گروه C

مکان: سالن فدراسیون والیبال

تایلند- بلژیک ساعت ۱۰

کامرون – بلغارستان ساعت ۱۹

گروه D

مکان: سالن فدراسیون والیبال

مصر – کوبا ساعت ۱۳

آرژانتین – دومینیکن ساعت ۱۶

 

والیبال قهرمانی نوجوانان جهان در تهران

تیم نتیجه نتیجه تیم ساعت
چک 3 1 کلمبیا 10
تایلند 0 3 بلغارستان 10
نیجریه 1 3 هند 13
مصر 0 3 آرژانتین 13
ایتالیا 3 0 برزیل 16
آلمان 3 0 کوبا 16
ایران 3 0 (باخت فنی) گواتمالا 19
روسیه 3 یک بلژیک 19
آرژانتین 3 1 آلمان 10
برزیل 3 0 بلاروس 10
لهستان 3 0 نیجریه 13
بلغارستان 1 3 روسیه 13
ایتالیا 3 0 چک 16
تایلند 3 1 کامرون 16
ایران 3 0 هند 19
ایتالیا 3 0 بلاروس 10
روسیه 3 0 کامرون 10
برزیل 3 0 کلمبیا 16
آرژانتین 3 1 کوبا 16
لهستان 3 0 هند 19
بلژیک 0 3 بلغارستان 19
جمعه 5 شهریور
مصر 0 3 آلمان 10
ایتالیا 3 0 کلمبیا 10
کامرون 0 3 بلژیک 13
روسیه     تایلند 16
چک     بلاروس 16
ایران 0 3 لهستان 19
شنبه 6 شهریور
برزیل     چک 10
تایلند     بلژیک 10
مصر     کوبا 13
کلمبیا     بلاروس 16
ایران     نیجریه 19
کامرون     بلغارستان 19



ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار