به گزارش راهبرد معاصر بر اساس آخرین اخبار وام بازنشستگان نیروهای مسلح تعدادی وام جعاله بانک تجارت به این بازنشستگان اختصاص داده شده است. بازنشستگانی که واجد شرایط دریافت وام هستند می توانند تا پایان روز اداری 20 شهریور 1400 به اداره نیروهای مسلح مراجعه کنند. در ادامه شرایط ثبت نام وام جعاله بازنشستگان نیروهای مسلح را بخوانید.
۱.متقاضیان میبایست از زمان بازنشستگی تاکنون از وام جعاله استفاده نکرده باشند.
۲.حقوق بگیر بانک تجارت باشند و یا متقاضی در صورت تمایل به دریافت وام میبایست حقوق خود را به بانک تجارت منتقل نماید بنابراین لازم است فرم موافقت برای انتقال حساب وفرم وام درخواستی دراداره بازنشستگی تکمیل گردد.
۳. سن متقاضی باید زیر ۷۸ سال باشد.
۴. به مستمری بگیر بانسبت پدر ومادر وفرزند تعلق نمیگیرد.
۵. وام جعاله به بازنشستگان اخراجی یابسیجی با کد ۸۳ تا۸۸ تعلق نمیگیرد.
۶. حداکثر مبلغ وام درخواستی معادل سی میلیون تومان میباشد.
۷. باتوجه به فرایند ثبت نام غیرحضوری واینترنتی الزاماً شماره تلفن همراه متقاضی بایستی درسامانه دفاتر ساتا ثبت شده باشد و ازطریق شماره مذکور اطلاعرسانی میگردد.
به نقل از سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، مراحل اطلاع رسانی در رابطه با انواع وام های سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح اعم از وام جعاله و قرض الحسنه در سال ۱۴۰۰ صرفاً از طریق پیامک به شماره تلفن همراه بازنشسته و مستمری بگیر که در سامانه بازنشستگی دفاتر ساتا ثبت شده باشد انجام می گردد.لذا ضرورت دارد مشترکین محترم برای بهرهمندی از این تسهیلات، شماره تلفن همراه خود را که ذیل فیش حقوقی درج گردیده است؛ بررسی کرده و در صورت مشاهده مغایرت ، نسبت به اصلاح یا ثبت شماره همراه صحیح از طریق دفاتر خدمات الکترونیک ساتا اقدام نمایند.بدیهی است مشترکین محترم فاقد شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه بازنشستگی دفاتر ساتا ، در فرآیند اجرایی ارسال پیامک حذف و از این خدمت بهرهمند نخواهند شد.
وامی است که برای تعمیرات بخشی از منزل درخواست میشود.برای مثال ممکن است در موقعیتی باشید که بخشی از خانه یا آپارتمان شما به تعمیرات جدی و اساسی نیاز داشته باشد و این تعمیرات باید سریعتر انجام شوند. خرابیهایی چون نشست دیوارها بر اثر رطوبت محیط، تخریب شدن چاه فاضلاب منزل شما و موارد مهم دیگری که تعمیر نشدن آنها سکونت در منزل را مشکل یا غیر ممکن میسازد.ممکن است تعمیراتی برای نوسازی خانه یا ساخت مسکن داشته باشید که هزینههای آن از میزان بودجه در نظر گرفته شده، بیشتر شده است. یکی از راهحلهای تأمین این هزینهها، وام جعاله است.
هر صاحبخانهای با احراز سند ملک خود به یکی از شعب بانکهای پرداختکننده میتواند وام تعمیرات مسکن دریافت کند؛ اول اینکه درصورت تسویه تسهیلات دریافتی قبلی، پرداخت مجدد تسهیلات جعاله به متقاضیانی که از تسهیلات جعاله این بانک یا سایر بانکها استفاده کردهاند بدون محدودیت زمانی امکانپذیر است. دوم اینکه پرداخت مابهالتفاوت تسهیلات جعاله معادل سقف تسهیلات جعاله منهای حین الفسخ تسهیلات قبلی برای متقاضیانی که از تسهیلات جعاله این بانک یا سایر بانکها استفاده کردهاند بلامانع است.
جعاله با سپرده از محل حساب صندوق پسانداز مسکن یکم، حساب صندوق پسانداز مسکن، پسانداز مسکن جوانان و صندوق پسانداز ساخت مسکن قابل پرداخت است. سقف این تسهیلات ۵ میلیون تومان است و نرخ سود آن ۱۱ درصد اعلام شده. همچنین حداکثر مدت بازپرداخت این وام ۵ سال و پرداخت نخستین قسط یکماه بعد از انعقاد قرارداد است. گفتنی است که حداقل مدت انتظار برای دریافت این نوع وام ششماه است.اگر به مبلغ بیشتری وام تعمیرات نیاز دارید و سپرده بلندمدتی هم در بانک مسکن برای خود باز نکردهاید، باید اوراق خریداری کنید. سقف این نوع وام برای هر سند، ۴۰ میلیون تومان و سود بازپرداخت آن ۱۸ درصد است. همچنین حداکثر مدت بازپرداخت که بانک مسکن برای این نوع وام درنظر گرفته، ۵ سال است که میتوان آن را به دو روش ساده و پلکانی انجام داد. برای خرید اوراق هم باید به یکی از شعب بانک مسکن یا یکی از شعب کارگزاری فرابورس مراجعه کنید.
۱) درخواست کتبی عضو
۲) تکمیل فرم تقاضانامه درخواست وام
۳) کپی سند منزل جهت دریافت وام جعاله تعمیر مسکن
۴) کپی از سند خودرو جهت دریافت وام خرید خودرو
۵) فاکتور خرید کالاهای اساسی جهت دریافت وام خرید کالای اساسی
۶) کپی شناسنامه، کارت ملی، آخرین حکم کارگزینی
۱) متقاضی دریافت وام، برای دریافت هر یک از وامهای مورد تقاضا (وام جعاله تعمیر مسکن، وام خرید خودرو یا وام خرید کالای اساسی) درخواست کتبی خود را به اداره کارگزینی و رفاه ارسال نماید.
۲) درخواست توسط اداره کارگزینی و رفاه دانشگاه بررسی می شود و در صورتی که متقاضی قبلا از تسهیلات بانک مزبور استفاده نکرده باشد یا اقساط وی به پایان رسیده باشد، از بانک استعلام بعمل می آید.
۳) اداره کارگزینی جهت مشخص شدن میزان اقساط وامهای قبلی متقاضی از بانک تجارت استعلام میگیرد و پس از اعلام نتیجه استعلام توسط بانک؛ درخواست توسط اداره کارگزینی بررسی شده و تأیید یا عدم تأیید آن به متقاضی اعلام می شود.
۴) درصورت تأیید، اداره کارگزینی و رفاه، نامه معرفی به بانک را صادر کرده و نامه را جهت امضاء به مدیریت امور اداری و پشتیبانی ارسال می کند
۵) متقاضی نامه امضاء شده توسط مدیر امور اداری و پشتیبانی را به همراه مدارک لازم به بانک ارائه می کند.
۶) متقاضی جهت ارائه فرم تکمیل شده و مدارک مورد نیاز ، به بانک مراجعه می کند.
۷) بانک جهت اطلاع از وضعیت حقوقی متقاضی، از ذیحسابی دانشگاه استعلام به عمل می آورد
۸) مدیریت مالی دانشگاه، مراتب را به بانک مورد نظر اعلام می کند.
۹) بانک درمورد تصویب یا عدم تصویب وام، تصمیم گیری می کند و در صورت موافقت وام را به متقاضی پرداخت می کند.