گروسی: دوران اجماع قدرت‌های بزرگ علیه ایران به پایان رسیده و احتمالاً تا مدت‌های مدید باز نمی‌گردد اعتراض بقایی به اعتراف دبیرکل ناتو به همکاری با آمریکا و اسرائیل در جنگ با ایران / ناتو باید بابت همه پیامد‌های این جنگ تجاوزکارانه پاسخگو باشد ادعای ترامپ درباره بمباران مدرسه میناب: کار آمریکا نبوده! سنای آمریکا نظر ترامپ را جلب کرد / عقب نشینی از بررسی قطعنامه اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران هشدار جدی نیروی دریای سپاه درباره تردد شناور‌ها در تنگه هرمز / فقط عبور از این مسیر‌ها مجاز است سنتکام مدعی کشته شدن یکی از رهبران داعش در سوریه شد پایان دادگاه نتانیاهو بعد از ۹۸ جلسه سخنگوی هیئت مذاکره کننده در واکنش به ادعا‌های روبیو: صلح واقعی با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد قالیباف: کشور‌های غرب آسیا و اسلامی باید نظم جدیدی را متکی بر ظرفیت‌ها، منابع و مردم خود بنا کنند عراقچی همتای عربستانی خود را در جریان آخرین روند مذاکرات، پیشرفت‌های حاصل‌شده در اجرای تفاهمات قرار داد آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت قالیباف با علی‌اف دیدار کرد ترامپ: ایران خبر داد که از تنگه هرمز عوارض نمی‌گیرد ادعای وزیر جنگ اسرائیل درباره ادامه حضور در لبنان: آمریکا هم بخواهد عقب‌نشینی نمی‌کنیم المیادین به نقل از مقام کاخ سفید: قطعنامه اختیارات جنگی ترامپ به رئیس‌جمهور ارائه نمی‌شوند و قدرت قانونی ندارند

ادعای دوباره آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران

آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد ایران ذخیره خود از اورانیوم با درصد غنی سازی بالا را افزایش داده است.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۴ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 07
کد خبر: ۱۰۱۳۱۸

ادعای دوباره آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایرانبه گزارش راهبرد معاصر آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین اظهارات خود در باره برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد ایران ذخیره خود از اورانیوم غنی سازی شده با درصد بالا را افزایش داده است.

در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا شده است میزان ذخیره ایران از اورانیوم غنی سازی شده به ۱۰ کیلوگرم اورانیوم می‌رسد که تا ۶۰ درصد غنی سازی شده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش خود مدعی شد این میزان در ماه مه ۷.۶ کیلوگرم بوده است.

 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین در گزارش ادعایی خود اعلام کرد که ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد غنی سازی شده ایران به ۸۴.۳ کیلوگرم رسیده که سه ماه پیش این میزان ۶۲.۳ کیلوگرم بوده است.

این سازمان در ادامه ادعا‌های خود اعلام کرد ایران همچنان به نقض بسیاری از محدودیت‌هایی که توافق هسته‌ای اعمال کرده بود – از جمله سطح غنی سازی اورانیوم و میزان ذخیره آن- ادامه می‌دهد.

 

این سازمان همچنین گفت ابزار‌های نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران با موانع جدی مواجه شده است. این در حالی است که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم در سخنانی مدعی شد به طور فزاینده‌ای نگرانی دارد تا که مسائل مربوط به سایت‌های اعلام نشده، حل نشده باقی مانده و برای همین، ایران باید این مسأله را هر چه سریع‌ تر حل کند. گروسی مدعی شد: فعالیت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران به طور جدی تضعیف شده است

گفتنی است روز گذشته نیز سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در سخنانی مدعی اقدام یکجانبه ایران در خروج از پروتکل الحاقی شده بود.

 

او در نشست مطبوعاتی روز دوشنبه خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا پاسخ ایران را به خواسته‌های آژانس انرژی اتمی از زمان آخرین دیدار شورای حکام در ماه ژوئن کافی می‌دانید، مدعی شده بود: فرانسه به همراه شرکای بین المللی خود از فعالیت‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت توافق پادمان با ایران و نیز تلاش‌های حرفه‌ای و بی طرفانه مدیرکل آژانس و تیم وی برای روشن ساختن پرسش‌های مخصوص درباره اظهارات ایران و برنامه هسته‌ای این کشور به شکل کامل حمایت می‌کند.

 

او در ادامه ادعا‌های خود گفته بود: ایران باید بلافاصله توضیحات فنی معتبر و کاملی را به پرسش‌های آژانس در زمینه حضور مواد هسته‌ای اعلام نشده در ایران ارائه کند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار