توافق ایران و آژانس برای ادامه مذاکرات فنی/ سفر مجدد گروسی به ایران در آینده نزدیک-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه
اسلامی در دیدار با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی مطرح کرد:

توافق ایران و آژانس برای ادامه مذاکرات فنی/ سفر مجدد گروسی به ایران در آینده نزدیک

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در تهران دیدار و گفتگو کرد. اسلامی پس از این دیدار از ادامه مذاکرات فنی در چارچوب پروتکل الحاقی در وین و سپس تهران خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 12
کد خبر: ۱۰۱۸۳۶

به گزارش راهبرد معاصر، محمد اسلامی روز یکشنبه پس از دیدار با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک، افزود: امروز به دعوت سازمان انرژی اتمی ایران رافائل گروسی به تهران آمد و مذاکرات خوب و سازنده‌ای با وی داشتیم.

اسلامی ادامه داد: روح حاکم بر مذاکرات، ایجاد فرصت برای توسعه تعاملات، همکاری‌ها در چارچوب موازین و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

 رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه کل مسائل فی مابین اساسا فنی است و مسائل سیاسی جایگاهی در روابط فیمابین ندارد، گفت: تصمیم گرفتیم در اجلاس آینده شرکت کنیم و در حاشیه اجلاس مذاکرات و گفتگو‌های خود را ادامه دهیم.

اسلامی با بیان اینکه توافق کردیم گروسی در آینده نزدیک دوباره به تهران سفر کند، گفت: همچنین مقرر شد کارشناسان آژانس برای تعویض کارت‌های حافظه دوربین‌های نظارتی فنی به ایران بیایند و اقدامات فنی لازم را برای دوربین‌ها انجام دهند و کارت حافظه طبق روالی که در ایران است و در آنجا نگهداری می‌شود همین جا پلمب می‌کنند و کارت‌های جدید را نصب می‌کنند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: آنچه برای ما حائز اهمیت است و آژانس هم تاکید دارد، اعتماد سازی است.

اسلامی گفت: اعتماد متقابل بین جمهوری اسلامی و آژانس باید پابرجا بماند و آژانس در عمل به تکالیف قانونی خود برای پیشبرد انرژی هسته‌ای ایران و همچنین پیشرفت جمهوری اسلامی نقش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار