احزاب عراقی: نتیجه ساختگی انتخابات را قبول نداریم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

احزاب عراقی: نتیجه ساختگی انتخابات را قبول نداریم

ائتلاف‎های الفتح، دوله‎القانون، عصائب اهل‎الحق، کتائب حزب‌الله، حزب اسلامی و حزب اتحاد میهنی کردستان نتایج انتخابات پارلمانی عراق را ساختگی خوانده و رد کرده ‎اند. رئیس ائتلاف الفتح گفته به هر قیمتی که شده، ما این نتایج ساختگی را نمی‌پذیریم.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 12
کد خبر: ۱۰۵۲۹۱

به گزارش راهبرد معاصر «حسن سالم» از اعضای ارشد گروه عصائب اهل الحق عراق و نماینده سابق پارلمان این کشور در صفحه توئیتر خود سلامت انتخابات پارلمانی اخیر را زیر سؤال برد.

او نوشت: «از الف تا یای انتخابات دستکاری شد؛ رأی دهندگان مرعوب و تهدید می شدند، اوراق رأی باطل شدند و مقابل چشم و گوش کمیساریا سیستم رأی دهی دستکاری شد و نیروهای امنیتی اگر نگوییم با این روند همراه بودند، اما به تفریح و سرگرمی مشغول بودند.»

شب گذشته نیز «کمیته هماهنگ کننده احزاب شیعی» شامل ائتلاف «الفتح»، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب الله» و دیگر جریان های شیعی در بیانیه ای خطاب به کمیساریای عالی انتخابات عراق به نتایج اعتراض کردند.

 
با این وجود کمیساریای عالی انتخابات نیز امروز به این اعتراضات واکنش نشان داد و سخنگوی این نهاد گفت که دستگاه های مربوط به رای گیری سیستم های پیشرفته ای هستند و نسبت به هرگونه تخلف احتمالی حساسیت بالایی دارند و به همین دلیل امکان سوء استفاده از آرای مردم وجود ندارد.

بر اساس اعلام کمیساریای عالی مستقل انتخابات، تاکنون جریان شیعی صدر ۷۳ کرسی، ائتلاف سنی تقدم ۳۸ کرسی، ائتلاف دوله القانون ۳۷ کرسی، ائتلاف عزم ۱۵ کرسی، ائتلاف الفتح ۱۴ کرسی، جنبش امتداد ۹ کرسی، جریان حکمت ملی ۲ کرسی، ائتلاف النصر، ۲ کرسی و حزب دموکرات کردستان عراق ۳۲ کرسی را به دست آورده اند.

به عقیده ناظران، هیچ یک از فراکسیون ها میزان آرایی که بر اساس آن قادر به تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان باشند، کسب نکرده اند و  ائتلاف میان فراکسیون ها برای تشکیل کابینه ضروری است./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده