دلایل تشدید کارزار تبلیغاتی علیه رئیس‌جمهور چیست؟-راهبرد معاصر
کلیات طرح اصلاح قانون مهریه در کمیسیون قضایی مجلس تصویب شد جزئیات دستگیری عناصر شبکه تکفیری در سرپل‌ذهاب عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند سکینه سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور از سمت خود کنار رفت؟ هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا مشخص شدند جمعی از مداحان اهل بیت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند علم‌الهدی: اول باید دین مردم را مدیریت کنیم و بعد دنیای آنان را پیام توئیتری پزشکیان به السیسی خطیب نماز جمعه تهران: بسترسازان نابودی زیرساخت‌های سوریه پاسخگوی امت اسلامی باشند الحاق شناور‌های بسیار پیچیده و تسلیحات ویژه به نیروی دریایی ارتش فرمانده سپاه خراسان‌جنوبی: آخرین نفری که خط مقدم نبرد با تکفیری‌ها در سوریه را ترک کرد یک پاسدار بود /برای ارتش سوریه جهاد معنایی نداشت ادای احترام فرمانده کل سپاه پاسداران به مقام شهید سلیمانی لاریجانی: یکی از راهبرد‌های دشمن این است که القاء کند همه خسته هستند و نباید به مردم کاری داشت ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی تا بهمن‌ماه تغییر کرد+ جزئیات نماینده مجلس: حتی فقیرترین کشور‌های آفریقایی هم این حد از کاهش ارزش پول را ندارند
یادداشت اختصاصی محمدرضا مرندی، کارشناس مسائل سیاسی؛

دلایل تشدید کارزار تبلیغاتی علیه رئیس‌جمهور چیست؟

هجمه‌های اصلاح‌طلبان و مخالفان انقلاب علیه آقای رئیسی امری طبیعی است؛ چراکه نگاه و تفکر آنها سوی غربگرایانه دارد و تنها منافع جناحی خودشان در اولویت است. حمایت از اقدامات مخرب دولت روحانی که در مدت هشت سال ادامه داشت، گواه این مطلب است.
محمدرضا مرندی؛ کارشناس مسائل سیاسی
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 17
کد خبر: ۱۰۵۶۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

دلایل تقویت کارزار تبلیغاتی علیه آیت‌الله رئیسی چیست؟

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ اخیرا برخی فضاسازی‌ها -خصوصا با قوت گرفتن شرکت آقای رئیس جمهور در برخی اجلاس های بین‌المللی- بالا گرفته است. دشمنان ملت و نظام جمهوری اسلامی از هر اقدامی برای ضربه زدن به نظام فروگذار نمی‌کنند و البته این امری طبیعی است.

 

 اصلاح طلبان هم دنبال تأمین منافع غرب هستند و به عبارتی دنبال هر هدفی هستند که ایران را غربی کنند؛ لذا اهداف غرب و کشورهای غربی را در ایران دنبال می‌کنند. هدف داخلی اصلاح طلبان ناموفق جلوه دادن نیروهای انقلابی است لذا تمام تلاش خود را انجام می‌دهند که نیروهای انقلابی موفق نشوند.

 

این امر در فضاسازی‌ها و کارزارهایی که بعضا علیه دولت جدید خصوصا در مباحث ارتباطات بین‌المللی انجام می‌شود، کاملا ملموس است. هنوز دو ماه از مسئولیت سید ابراهیم رئیسی نگذشته است که اصلاح طلبان هجمه‌هایی را علیه وی انجام می‌دهند در حالی که در مورد دولت قبلی که هشت سال همه چیز را خراب کرد چنین  اظهار نظرهای منفی باب نبود و صرفا این اواخر که همه متوجه اقدامات منفی آنها شده بودند اظهارنظرهایی کردند.

 

در مورد آقای رئیسی از همان ابتدا شروع به تخریب کردند و اقدامات مثبت ایشان را منفی جلوه می‌دهند؛ به عنوان نمونه زمانی که وزرای دولت جدید معرفی شد، گفتند که وزرای آقای رئیسی همان وزرای احمدی نژاد هستند یا می‌گفتند سفرهای روز جمعه ایشان اقدامات پوپولیستی و عوام‌فریبانه است که باید گفت سبک اصلاح طلبان در بُعد داخلی همین بوده و این امری طبیعی است.

 

در بُعد خارجی هم برخی از اصلاح طلبان تلاش می‌کنند که جمهوری اسلامی منزوی و ناکارآمد شود تا آنها به اهداف خود دست پیدا کنند و به عبارتی تنها منفعت و سود خودشان مهم است و همه چیز را فدای آن می‌کنند. این تنها یک بخش ماجرا است؛ چراکه بسیاری از اصلاح طلبان چه در داخل و چه در خارج، از تحریم‌هایی هم که علیه ایران اعمال می‌شود حمایت کرده و تنها  به فکر اهداف جناحی و منفعت گرایانه خود هستند. اصلاح‌طلبان قبل از اجلاس شانگهای هم تبلیغات بسیار گسترده‌ای کردند که ایران موفق به عضویت در اجلاس شانگهای نمی‌شود ولی این اتفاق افتاد و جمهوری اسلامی ایران بدون حتی یک رأی مخالف، عضو سازمان همکاری شانگهای شد.

 

باید به این نکته اشاره کرد که جریانی که عمدتا اصلاح طلب هستند به هر گونه ارتباطی که ما را از غرب منفک کند، نگاه منفی دارند. به‌عنوان نمونه وقتی می‌خواهیم ارتباطاتمان را با کشورهای شرقی گسترش دهیم، نسبت به چین و روسیه جبهه گیری های منفی می کنند. البته چین و روسیه هم اینطور نیست که از هر اشکالی مبرا باشند اما اصلاح طلبان اصولا نسبت به نزدیکی به کشورهای شرقی روی خوشی نداشته و در مقابل به دنبال غرب‌گرایی هستند؛ چنانچه در مدت 8 ساله دولت آقای روحانی این سیاست را به‌شکل ملموس دنبال کردند. در دولت آقای روحانی ارتباطات گسترده‌ای در حوزه خودروسازی با فرانسه داشتیم اما با خروج  ترامپ از برجام، تمام شرکت‌های فرانسوی هم از جمله پژو و رنو و غیره فعالیت‌های خود را در ایران متوقف کردند. البته در دولت قبلی در هر حوزه‌ای که نگاه می‌کنیم آنقدر عمکرد منفی وجود دارد که این فضاسازی‌ها و هجمه‌ها علیه آقای رئیسی و دیگر نیروهای انقلاب نمی‌تواند افکار عمومی را با خود همراه کند.

 

در دولت دوازدهم بورس را زمین زدند، ارز را پنج برابر افزایش دادند و خیلی از مشکلات اقتصادی امروز ریشه در اقدامات و سیاست های نابخردانه دولت قبل دارد؛ اما دولت جدید در همین مدت کوتاه کارهای مهمی را انجام داده است. در مایحتاج ضروری مردم  دولت با تسهیلات گمرکی در واردات کالاهای اساسی، کمبود این بخش را مرتفع کرد. یا فولاد و سیمان که شدیدا افزایش قیمت داشت دولت جدید قیمت سیمان و فولاد را مهار کرد و به شکل ملموسی کاهش داد که در حوزه توسعه و ساخت و ساز بسیار تأثیرگذار است.

 

پیش بینی‌ می‌شود که آقای رئیسی و تیم وی در دولت سیزدهم با اقداماتی که انجام می‌دهند و با رویکردهای برنامه‌ریزی شده‌ای که پیگیری می‌کنند در حوزه‌های داخلی و خارجی  نتایج قابل توجهی را در کوتاه‌مدتی بدست خواهند آورد. در سیاست خارجی رویکرد تندروانه‌ای که خیلی‌ها فکر می‌کردند با آمدن آقای رئیسی، دنبال شود و حتی از برجام خارج ‌شویم هم دنبال نشد! هرچند از برجام خارج شدن را هم تندروی نمی‌دانم ولی آقای رئیسی چنین رویکردی را هم دنبال نکرد و وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد که ما همچنان در برجام هستیم اما سیاستمان را در مورد ادامه مذاکرات و برجام تغییر یافته که اعلام خواهیم کرد.

 

ارتباطاتمان در مورد دیگر کشورهای اروپایی هم برقرار است و ارتباط تلفنی رئیسی و مکرون که دو هفته پیش انجام شد حکایت از این دارد که سیاست خارجی معقولی را دنبال می‌کنیم و اصلا به دنبال قطع ارتباطات بین‌المللی نبوده و بر عکس به دنبال تعامل بیشتر ولی معقولانه و عزتمندانه با جهان هستیم.

 

به همین دلیل این جوسازی‌ها نهایتا تأثیرات مهمی بر فضای عمومی و مدیریت کشور نخواهد گذاشت. با این همه نباید نسبت به این جوسازی‌ها هم بی‌تفاوت بود و برای این مهم، بیشتر از آنکه دولت و نیروهای انقلابی بخواهند در عرصه سیاست و بین‌الملل کاری انجام دهند، باید به بحث مهم و بسیار تأثیرگذار عرصه رسانه توجه کرد ولی متأسفانه ما در عرصه رسانه آن گونه که باید فعال نیستیم.

 

در فضای مجازی هم همه عوامل علیه ما دست به دست هم دادند. برخی از روشنفکران و نیروهای داخلی و برخی از جریان های رسانه‌ای وابسته به عربستان سعودی، انگلیس، امریکا همانند؛ ایران اینترنشنال، بی‌بی‌سی، من‌وتو و ...  سازمان مجاهدین خلق که یک گروه رسانه‌ای تشکیل دادند و بیش از 100 نفر در فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی ایران و عمدتا نیروهای انقلابی و ارزش‌های انقلاب اسلامی فضاسازی‌های منفی می‌کنند. اما ما فعالیت و تلاش مناسبی در این زمینه نداریم و چون پیام‌رسان‌هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد پیام‌رسان‌های خودمان نیست، نمی توانیم به خوبی با این جریانات مقابله کنیم؛ به عنوان نمونه اگر در اینستاگرام پیامی در مورد سردار سلیمانی پخش شود فورا آن را حذف می‌کنند یا آن گروه را می‌بندند و ما کاملا تحت فشار هستیم.

 

لذا مهمترین کاری که باید انجام دهیم توجه به فضای رسانه‌ است؛ باید در این حوزه بیش از گذشته فعال باشیم تا بتوانیم فضای رسانه‌ای را در دست بگیریم و نباید منفعل باشیم. اگر بیش از گذشته به رسانه و قوی شدن در این عرصه بپردازیم، می توانیم به کارزارها، فضاسازی‌ها وجوسازی‌هایی که علیه جریان انقلاب صورت می‌گیرد، پاسخ دهیم.

کلمات کلیدی: رئیسی دولت مردمی
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صادق
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
0
0
شما انقلابی ها همان کارنامه احمدی نژادی ها را در پرونده خواهید داشت. تند نرید اینده نز دیک شما را هم قضاوت خواهد کرد.