جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد + آمار تالار شیشه‌ای قرمز شد/ یازدهمین افت پیاپی بازار سرمایه طلای بورسی از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند مدیرکل صمت استان تهران: امسال سال سختی برای بخش صنعت است دستور بانک مرکزی برای فعالیت شبانه‌روزی ۴ بانک مجوز پرواز هواپیما‌های MD به نجف صادر شد

آخرین خبر از وضعیت تردد و ورود کشتی‌های ایران به بنادر چین

دبیر انجمن کشتیرانی با بیان این که ورود کشتی‌های ایران به بنادر کشور چین ممنوع نیست، گفت: ایران در چین بنادر اختصاصی برای پهلوگیری و تخلیه بار دارد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 19
کد خبر: ۱۰۶۰۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، مسعود پل‌مه در خصوص اظهارات مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ممنوعیت ورود کشتی‌های این شرکت به بنادر چین اظهار کرد: مطلبی که مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره ممنوعیت ورود کشتی‌های این شرکت به چین، چون دارای برداشت‌های غیرحرفه‌ای بوده است این‌گونه تصور شده که ما امکان تردد به بنادر چین را نداریم.

وی با بیان این‌که این برداشت اشتباه است، ادامه داد: تعدادی از بنادر در چین هستند که به لحاظ فنی با توجه به این‌که این بنادر پورت اپراتور‌های بین‌المللی دارند که هر کدام از این مباحث متفاوت است، اجازه پهلوگیری در شرایط مشخص را به برخی شناور‌هایی نمی‌دهد.

وی با تاکید بر این‌که در چین بنادر اختصاصی در اختیار ایران قرار داده‌اند تا کشتی‌های ما آنجا پهلوگیری کرده و بار خود را تخلیه کنند، افزود: اگر ما مفروض را بر این بگذاریم که باید به یک بندر مشخص می‌رفتیم و دیگر به آن بندر نمی‌توانیم برویم، چون تحریم شده‌ایم این می‌تواند درست باشد.

دبیر انجمن کشتیرانی با اشاره به این‌که ماموریت اصلی ما ارسال بار از کشور چین و دریافت بار از این کشرو است، گفت: در نتیجه وقتی قابلیت بارگیری از هر یک از بنادر چین را داشته باشیم به این مفهوم است که مشکلی در مبادلات تجاری و حمل‌ونقل دریایی با چین نداریم.

پل‌مه درباره مشکل فنی نیز توضیح داد: بخشی از مشکلات فنی به بندر برمی‌گردد و قسمت دیگری نیز گاهابه کشتی برمی‌گردد. اسکله باید قابلیت‌هایی داشته باشد تا کشتی‌ها را پهلو بدهد.

وی ادامه داد: به طور قطع وقتی اسکله توانمندی دارد کشتی با ۲۳ هزار TEU کانتینر پهلو دهد هیچوقت برای ظرفیت‌های پایین‌تر ظرفیت خودش را اشغال نمی‌کند چراکه به دنبال منابع درآمدی بیشتری است.

وی اضافه کرد: کشتی‌های ایرانی ظرفیت پایین‌تری دارند و در نتیجه بندر و اسکله مشخص ترجیح می‌دهد به سمت کشتی‌ها با ظرفیت‌های بالاتر می‌رود.

وی بیان کرد: محتمل است برخی از پورت اپراتورها، چون یک هلدینگ بین‌المللی تلقی می‌شوند و صاحبان سهام آن‌ها از سایر کشور‌ها هستند و ممکن است به دلیل مراودات تجاری با ایران دچار مشکلات تحریمی شوند، ملاحظاتی را اعمال کنند./تسنیم

ارسال نظر