این بانوی هنرمند که پس از جدایی از همسرش سالها در کنار مادر خود زندگی کرده و به دلیل کهولت سن ایشان، عاشقانه از وی مراقبت می کرد در هفته گذشته خبر از بستری شدن مادرش در بیمارستان داده و برای شفای تمام مریضها دعا کرد.

مرجانه گلچین شب گذشته با تغییر عکس پروفایل خود در اینستاگرام خبر از فوت مادر عزیزش را داد.

 

 

مرجانه گلچین عزادار شد


مرجانه گلچین

 
بیوگرافی مرجانه گلچین

مرجانه دلدار گلچین متولد سال 1347 می باشد. در شهر رشت به دنیا آمده، پدرش آذری و مادرش گیلانی است. فرزند آخر خانواده است و 6 برادر و خواهر دارد. از دوره نوجوانی و به تشویق خواهر بازیگر خود وارد دنیای سینمایی ایران می شود.

پدرش افسر ارتش بوده و در زمان کودکی مرجانه گلچین فوت می کند. مادرش خانه دار است و خواهرش در زمینه بازیگری فعالیت دارد، او دختر عموی زنده یاد نادیا دلدار گلچین و براد زاده نادر گلچین خواننده سنتی کشورمان می باشد.

او در دوره نوجوانی وارد هنرستان موسیقی می شود و در همان زمان بوده که به تشویق خواهرش فعالیت در دنیای بازیگری را هم آغاز می کند. خانم گلچین فارغ ‌التحصیل هنرستان موسیقی است و همچنین دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه سوره می باشد.

او با بازی در مجموعه تلویزیونی آینه پا به تلویزیون گذاشت و پس از آن در چند سریال تلویزیونی دیگر و در سینما به ایفای نقش پرداخت. مرجانه گلچین با بازی در فیلم های: پرنده کوچک خوشبختی، شب بیست و نهم و دو نیمه سیب به شهرت بالایی دست یافت.

او غیر از بازیگری نوازنده تار است و همچنین صدای بسیار خوبی دارد، او در زمینه خوانندگی (برای بانوان) هم فعالیت هایی داشته است.

او در زمان اوج شهرت خود به خارج از کشور رفت و حدود 10 سال از وطن دور بود. خانم گلچین از سال ۱۳۷۴ تا سال ۱۳۸۳ در انگلستان زندگی کرد و از سینما و تلویزیون فاصله گرفت، او بعد از بازگشت برای اولین بار در سریال کلانتر بازی کرد.

ازدواج و همسر مرجانه گلچین

او همسر سابق کریم آتشی کارگردان بود و در حال حاضر مجرد است. این زوج صاحب فرزندی نشده اند.

خانم گلچین در پاسخ به این سوال که چرا مادر نشده می گوید: دلیل این تصمیم این بود که من عاشق کارم بودم و این با مسئولیت مادری در تضاد است. بچه رسیدگی و پرستاری می خواد و من نمی توانم به بهانه کار فرزندم را رها کنم.

او می گوید: من دوبار طعم شهرت را حس کردم، یکبار وقتی جوان تر بودم و با بازی در نقش های درام شناخته شدم و یکی بعد از بازی در سریال بزنگاه بود که مردم با چهره کمدی مرا شناختند.

مرجانه گلچین: اکثر پیشنهادهایی که به من می شود در ژانر کمدی هستند. بعضی فکر می کنند کلیشه شده و برخی هم از آن استقبال می کنند، اما دوست دارم فضایی ایجاد شود که همانند قدیم در نقش های جدی و درام ظاهر شوم و کمی از کلیشه فاصله بگیرم.

خانم مرجانه گلچین نزدیک به یک و نیم میلیون دنبال کننده دارد و جزو محبوب ترین بازیگران ایرانی محسوب می شود. او تاکنون بیش از 1200 پست در صفحه خود به اشتراک گذاشته است.