سناریوی دشمنان برای شکست وحدت اسلامی چیست؟-راهبرد معاصر
آیت‌الله نعیم‌آبادی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با «راهبرد معاصر» پاسخ می‌دهد؛

سناریوی دشمنان برای شکست وحدت اسلامی چیست؟

آیت‌الله نعیم‌آبادی، عضو مجلس‌خبرگان‌رهبری با اشاره به سناریو‌ها و اهداف دشمنان اسلام برای شکست وحدت مسلمانان، گفت: یکی از اختلافاتی که دشمن اسلام به دنبال  توسعه آن هستند و روی آن کار می‌کند ایجاد دوئیت و دوگانگی بین شیعیان است، این اختلاف افکنی به شکل آن اهدافی است که انگلستان و آمریکا  تعقیب می‌کنند! که ما از آن به شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی تعبیر می‌کنیم.
آیت‌الله نعیم‌آبادی؛ عضو مجلس خبرگان رهبری
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 23
کد خبر: ۱۰۶۴۹۷

سناریوی دشمن برای شکست وحدت اسلامی چیست؟

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ هفته وحدت، یادآور ولادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد(ص) آخرین فرستاده پروردگار است،‌ پیام‌آوری که وحدت امت اسلامی را از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها دانسته و اقتدار و عزت جامعه نو پای اسلامی در عصر رسالت به خاطر وحدت و راهکارهای ارایه شده از طرف پیامبرخاتم(ص) بود. به همین مناسبت «راهبرد معاصر» با آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، در خصوص سناریوی دشمنان برای ضربه به وحدت امت اسلامی گفتگویی داشته است، آیت‌الله نعیم آبادی (متولد ۱۳۲۳ دامغان) نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه شهر بندرعباس و نماینده مجلس خبرگان رهبری است.

 

* سناریوی دشمن در  ضربه به وحدت اسلامی و ترویج جریان های واگرا مانند شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی چیست؟

ببینید شبکه‌ای خطرناکتر از شبکه اختلاف بین امت اسلامی، نبوده و نیست؛ برسر این اختلاف چه خون‌ها که ریخته نشده چه خانه‌ها که ویران نشده و هر نکبتی متوجه جهان اسلام شده از اختلاف میان شیعه و سنی بوده است.

 

یکی از اختلافاتی که دشمن اسلام به دنبال  توسعه آن هستند و روی آن کار می‌کند ایجاد دوئیت و دوگانگی بین شیعیان است، این اختلاف افکنی به شکل آن اهدافی است که انگلستان و آمریکا  تعقیب می‌کنند! که ما از آن به شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی تعبیر می‌کنیم. که اساسش گرایش به بازی‌های امریکا استکبار جهانی و انگلستان پیر استعمار جهان است.

 

نکته قابل توجه اینکه امت اسلامی باید حواسشان در عرصه‌های مختلف جمع باشد و توطئه دشمنان اسلام را در راه اختلاف افکنی میان شیعه و سنی و وحدت امت اسلام شناسایی و به حبل المتین وحدت دست بزنند. چرا که وحدت آن نعمتی است که انقلاب اسلامی برای جامعه اسلامی به ارمغان آورده است و این  یعنی وحدت و یکی بودن و توجه به اصول محکم  اسلام داشتن و از هر گونه سخن و حرف مصادف با اختلاف باشد پرهیز کردن که سبب تقویت قدرت بیشتر  امت اسلامی می‌‎شود.

 

امام راحل انقلاب جمله زیبایی  فرمودند: «زبانی که دم از اختلاف میزند زبان شیطان است» لذا باید از اختلاف پرهیز کرد خصوصا جامعه تشیع که مدعی است به مبانی امام صادق(ع) و مراجع ملتزم و معتقد است و بدان عمل می‌کند.

 

*چرا دشمن به دنبال اختلاف میان شیعه و سنی است و از این اختلاف افکنی چه اهداف را دنبال می‌کند؟

قبل از انقلاب آمریکا ۶۰ هزار نیرو در ایران داشت، اما بعد از انقلاب این نیروها از ایران بیرون رانده شدند، از عراق هم که به زودی بیرون رانده میشوند و از افغانستان هم همینطور و این بدان معناست که قدرت انقلاب اسلامی استکبار را دست به سر و از منطقه خارج کرده است، استکبار در این مسیر آقایی خود را از دست داده است.

 

در حقیقت آمریکا از افغانستان توسط طالبان بیرون رانده نشد بلکه آن ۴۴۴ روزی که در اسارت نیروهای ما در سفارت خانه بودند کارشان را یکسره کرد.

 

اما سوال اینجاست که  اگر ما آمریکا را بیرون نمی‌کردیم! آیا طالبان میتوانست ؟ قطعا این قدرت انقلاب است که چنین امری را رقم زده است.

 

پس مشخص است که چرا آمریکا با ما مخالف و دشمن است و به دنبال تفرفه افکنی در جامعه اسلامی است چرا که از اتحاد امت اسلام وحشت دارد؛ انقلاب توانسته ریشه این استکبار جهانی را متزلزل کند.

 

حتی ندای انقلاب اسلامی ایران به جامعه آمریکایی هم رسیده، چنانچه سیاهپوستان آمریکایی دنباله روی انقلاب و امام  ما برای آزادی و برابری هستند حتی اگر ندانند از چه حلقومی بیرون آمده است؛ در آمریکایی جنوبی برخی از کشورها به شدت طرفدار انقلاب اسلامی هستند، پیداست اسلام و اتحاد اسلامی و انقلاب در حال ریشه کن کردن استکبار است و باعث مرگ آنها در عرصه بین‌الملل شده، پس طبیعی است که آنها به دنبال اختلاف افکنی و تفرقه میان امت اسلام باشند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده