تاکید جهاد اسلامی فلسطین بر پایبندی خود به گزینه مقاومت-راهبرد معاصر

تاکید جهاد اسلامی فلسطین بر پایبندی خود به گزینه مقاومت

جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر پایبندی خود به گزینه مقاومت و استفاده از سلاح‌های خود در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی تا آزادی فلسطین تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - 2021 October 26
کد خبر: ۱۰۶۹۵۲

به گزارش راهبرد معاصر، جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز سه شنبه بر پایبندی خود به گزینه مقاومت و استفاده از سلاح‌های خود در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی تا آزادی فلسطین تاکید کرد.

این جنبش در بیانیه‌ای به مناسبت بیست و ششمین سالگرد ترور فتحی الشقاقی، بنیانگذار و دبیرکل سابق آن که در چنین روزی در سال ۱۹۹۵ در جزیره مالت به دست عناصر موساد رژیم صهیونیستی ترور شد، تاکید کرد: نهضت و اندیشه‌ای که دکتر الشقاقی پایه گذاری کرد، همچنان حضور دارد و در حال رشد و شکوفایی است و هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند مانع آن شود و در حالی که این نهضت تا پایان دادن به اشغال فلسطین، آزادسازی سراسر خاک فلسطین و بازگشت فلسطینی‌ها به خانه‌های غصب شده ادامه داشته باشد، این اندیشه از بین نخواهد رفت.

جنبش جهاد اسلامی در این بیانیه افزود: سلاح ما همواره رژیم اشغالگر را هدف قرار خواهد داد. ما امروز در تلاش برای رهایی حق خود از چنگال دشمن غاصب، قدرتمندتر و استوارتر هستیم و دشمن هنوز نبرد شمشیر قدس را فراموش نکرده است.

در ادامه بیانیه همچنین آمده است: ایدئولوژی و دیدگاه‌های جهادی که فتحی الشقاقی، فرمانده فلسطینی آن را پایه گذاری کرد، همچنان میوه می‌دهد و پیروزی‌ها از آن شکوفا می‌شود. اینک فرزندان او در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند که پس از نبرد قهرمانانه در نفی رفتار‌های خصمانه و ظالمانه زندانبانان صهیونیست، پیروزی خود را بر آنان اثبات می‌کنند.

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه خود همچنین تاکید کرد که به اصولی که الشقاقی برای آن زندگی کرد و در راه آن به شهادت رسید که مهمترین آن‌ها فلسطین است، پایبند خواهد ماند.

جهاد اسلامی ادامه داد: با وجود شهادت دکتر الشقاقی و تلاش دشمن برای از بین بردن نهضتی‌ که او بنیانگذارش بود، شعله آتش نبرد آنطور که بانی آن می‌خواست، فروزان است و محور مقاومت و جهاد همچون کابوسی، دشمن را تعقیب می‌کند، بلکه سالگرد شهادت الشقاقی به مناسبتی تبدیل شد که در آن پایبندی به مقاومت و مبارزه با دشمن تجدید می‌شود و در نتیجه اشغالگر از زندگی در سرزمین ما لذت نمی‌برد تا زمانی که خداوند به نابودی آن اجازه دهد.

جهاد اسلامی در بیانیه خود ادامه داد: ترور بنیانگذار جنبش انگیزه‌ای برای کار، توسعه و گسترش جنبش، ارتقای توان رزمی و نظامی آن، تقویت ساختار سازمانی و گسترش پایگاه توده‌ای و مردمی آن بود که امروزه در همه عرصه‌ها گسترش یافته و حضور آن در همه بخش‌های اقدام ملی به وضعیتی اصیل و ریشه دارِ ملی و مردمی تبدیل شده است.

این جنبش همچنین اظهار کرد: سالگرد جدید در حالی فرا می‌رسد که بسیاری از رژیم‌های عربی همچنان بر کنار گذاشتن فلسطین و مطرح نکردن آن به عنوان موضوع محوری امت مسلمان اصرار دارند و برای برقراری روابط عادی با دشمن صهیونیستی می‌شتابند و فکر می‌کنند که برقراری روابط با اشغالگران امنیت آن‌ها را تامین می‌کند.

جنبش جهاد اسلامی همچنین به شهدا، اسرا و ملت فلسطین درود فرستاد و با اسرا تجدید عهد کرد که تا آزادی آنها به عهد خود وفادار بماند./باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار