آغاز مسدودسازی کارت‌های بازرگانی فاقد اعتبار + جزئیات حقوق آذر ۱۴۰۴ بازنشستگان لشکری واریز شد آخرین مهلت ثبت نام فروش جدید ایران خودرو + زمان قرعه کشی لبنیات از این تاریخ ارزان می‌شود + جزئیات تغییر قیمت برخی اقلام لبنی فروش ایران خودرو آذر ۱۴۰۴ بدون بلوکه پول؛ آخرین مهلت ثبت نام ایران خودرو چه زمانی است؟ + زمان قرعه کشی اعلام جزئیات هزینه و عملکرد پروژه بارورسازی ابرها در کشور آخرین قیمت گوشت قرمز؛ امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی تمدید شد/ راهنمای کامل سامانه ثبت نام ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ + جدول قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ + جدول آخرین قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در اولین روز هفته اعلام شد اعتبار جدید کالابرگ الکترونیکی در اختیار دهک‌های درآمدی میانی آمارهای عجیب از صادرات میلیون ها دلار کالای اساسی بدون برگشت ارز موقتا ترمز واردات گوشی لوکس از مسیر مسافری کشیده شد بارش برف مدارس و دانشگاه‌های اصفهان را تعطیل کرد

چه کسی باید پاسخگوی ۱۰۰ هزار خودروی ناقص در کارخانه‌های خودروسازی باشد؟

نایب رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط موجود بخشی از تولیدات خودروسازان قابلیت تجاری شدن پیدا نمی‌کند به طوری که حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کف کارخانه‌ها موجود است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 10
کد خبر: ۱۰۷۶۳

به گزارش راهبرد معاصر ، مهدی مطلب‌زاده ، با بیان اینکه بخش اعظم ۴,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اولیه پرداختی از سوی خودروسازان به قطعه‌سازان تنها صرف خرید مواد اولیه شد، اظهار کرد: چنانچه باقی تسهیلات ۱۱ هزار میلیاردی که وعده داده شده در اختیار قطعه‌سازان قرار نگیرد، مواد اولیه مورد نیاز صنعت قطعه به اتمام رسیده و مشکلات این صنعت و به تبع آن صنعت خودروسازی بیشتر خواهد شد.

 

وی یادآور شد: مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده که پرداخت ۴,۰۰۰ میلیارد تومان اولیه در سال گذشته تنها یک پنجم آن بود. به تبع قطعه‌سازی هم دارای هزینه‌های دیگر مثل معوقات بانکی، بدهی به پیمانکاران زیرمجموعه خود و غیره است که بخشی از پول دریافتی صرف این دست از هزینه‌ها شده و باقی آن را قطعه و مواد اولیه تهیه کرده است. چنانچه تسهیلات باقی‌مانده از سوی خودروسازان به قطعه‌سازان پرداخت نشود، مشکلات عدیده‌ای در تهیه مواد اولیه ایجاد خواهد شد؛ چراکه مواد اولیه مورد نیاز قطعه‌سازان نیز رو به اتمام است.

 

نایب رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازی کشور اظهار کرد: تا زمانی که مواد مورد نیاز برای تولید در دسترس فعالان این حوزه قرار نگیرد، شرایط صنعت قطعه بهبود نخواهد یافت. امروز صنعت قطعه نیازمند مواد اولیه و ماشین‌آلات است اما به طور قطع با در اختیار داشتن مواد مورد نیاز خود، حتی با ماشین‌آلات قدیمی نیز قادر به تولید خواهد بود.

 

وی ماشین‌آلات جدید را راهی برای بهبود بهره‌وری، تولید بهتر و دسترسی به کیفیت بیشتر دانسته و معتقد است که این امر نیازمند سرمایه‌گذاری بزرگی است که در حال حاضر امکان‌پذیر نیست. در این شرایط بخشی از کار با امید به آینده پیش می‌رود ضمن آنکه لازم است افق کار نیز مشخص و ثبات اقتصادی افزایش یابد تا سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، ثمربخش باشند.

 

مطلب‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط موجود بخشی از تولیدات خودروسازان قابلیت تجاری شدن پیدا نمی‌کنند به طوری که حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کف کارخانه‌ها موجود است که در صورت تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنعت قطعه، این خودروها تکمیل شده و به بازار عرضه می‌شوند که خود می‌تواند کمک‌کننده برای بازگشت آرامش به بازار و متعادل شدن قیمت‌ها شده و در نهایت تعهدات خودروسازان را نیز پاسخگو باشد ضمن آنکه قطعه‌ساز نیز می‌تواند امیدوار به دریافت مطالبات خود باشد.

ایسنا

ارسال نظر
آخرین اخبار