خرید و فروش برق در بورس ۵ برابر شد-راهبرد معاصر

خرید و فروش برق در بورس ۵ برابر شد

سخنگوی صنعت برق با اشاره به برنامه صنعت برق برای هدایت تقاضای بالای 1 مگاوات به بورس گفت: در حال حاضر حجم معاملات بورس که در سال‌های گذشته کمتر از 2 درصد بازار برق کشور بود در حال حاضر به بالای 10 درصد رسیده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 04
کد خبر: ۱۰۸۲۲۱

به گزارش راهبرد معاصر مصطفی رجبی مشهدی درباره مسئله معاملات بازار برق خارج از بازار عمده فروشی و در بورس بیان کرد: توسعه بورس برق منتهی به این می‌شود که سرعت نقدشوندگی مطالبات واحدهای نیروگاهی تا حد قابل توجهی ارتقا یابد به همین جهت توسعه بورس و قرارداد جز اهداف اصلی صنعت برق قرار گرفت.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به این مسئله که در بورس، خریدار و فروشنده برق ارتباط می‌گیرند و نقش دولت در این زمنیه کم‌رنگ خواهد شد، تاکید کرد: خوشبختانه به توجه به مصوبه هیئت وزیران در سال گذشته، صنایع با مصرف برق بالای 5 مگاوات مصرف در فاز اول طرح مکلف شدند، از بورس نیاز خود را تامین کنند.

*حجم معاملات برق در بورس 5 برابر شد

وی ادامه داد: در حال حاضر حجم معاملات بورس که در سال‌های گذشته کمتر از 2 درصد بازار برق کشور بود در حال حاضر به بالای 10 درصد رسیده و معاملات بورس 5 برابر شده است.

رجبی مشهدی در بیان برنامه صنعت برق برای فازهای بعدی توسعه بورس گفت: بنا داریم در فاز دوم مصارف بیشتر از 1 مگاوات را به سمت بورس هدایت کنیم و این مسئله به محض آماده شدن زیرساخت‌ها مورد تاکید قرار خواهد گرفت.‌

این مقام مسئول در تشریح تمهیدات لازم برای مشتریان برق در جهت برنامه‌ریزی برای خرید برق گفت: خوشبختانه به توجه به اقدامات شرکت توانیر، شرکت‌های توزیع برق توانسته‌اند بخشی از نیاز خود را از طریق بورس تامین کنند.

رجبی مشهدی‌ ابراز امیدواری کرد:  امیدوارم با توسعه بورس سرعت نقدشوندگی معاملات مالی در حوزه خرید و فروش برق افزایش یابد و نقش دولت در این مسئله به حداقل برسد./فارس

کلمات کلیدی: برق بورس
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار