پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد + آمار تالار شیشه‌ای قرمز شد/ یازدهمین افت پیاپی بازار سرمایه طلای بورسی از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند مدیرکل صمت استان تهران: امسال سال سختی برای بخش صنعت است دستور بانک مرکزی برای فعالیت شبانه‌روزی ۴ بانک مجوز پرواز هواپیما‌های MD به نجف صادر شد ببینید | تعطیلی تهران منتفی است ورود شرکت‌های نفتی چین به صنعت نفت عراق

قیمت خودرو با آزادسازی به کدام سمت می رود؟

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: در حال حاضر تفاوت قیمت خودرو دربازار و درب کارخانه در محصولات ایران خودرو حدود ۱۰۰ درصد یعنی ۲ برابر بازار و در محصولات سایپا ۳۰ درصد است که این واسطه گری ها دست دلالان را کوتاه نمی کند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 11
کد خبر: ۱۰۹۳۳۰

به گزارش راهبرد معاصر آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: قیمت گذاری دستوری به نوعی باعث ضرر و زیان خودروسازان و قطعه سازان شد و اکنون با طرح اخیر، مشکلات این صنعت حل خواهد شد.

او بیان کرد: اکنون ذی نفعان صنعت خودرو شامل سهام داران بورسی و غیر بورسی، خودروسازی قطعه سازان و زنجیره تامین آنها، از این طرح بهره می برند و اثرات مثبتی بر بازار خودرو خواهد گذاشت.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور ادامه داد: از طرف دیگر مشتریان نهایی که به نوعی ذی نفع اصلی را صنعت خودرو به عنوان مشتری نهایی این صنعت هستند، خودرو را ارزان تر و با قیمت کارخانه و بدون واسطه خرید خواهند کرد.

به گفته محبی نژاد اکنون شکاف قیمت خودرو بین بازار و درب کارخانه در محصولات ایران خودرو حدود ۱۰۰ درصد یعنی ۲ برابر بازار و در محصولات سایپا ۳۰ درصد اختلاف است که این واسطه گری ها، دست دلالان را کوتاه نمی کند.

محبی نژاد تشریح کرد: با جلوگیری از زیان بیشتر خودروسازان و قطعه سازان افزایش تولید و عرضه را خواهیم دید و در نهایت مصرف کننده کمتر از قیمت بازار آزاد می تواند خودرو را خریداری کند که هم حقوق مصرف کننده و هم حقوق تولید کننده حفظ می شود و سهام داران شرکت های عام که شامل قطعه سازان هستند، به نوعی حقوق آنها حفظ می شود.

او گفت: قیمت خرید و فروش خودرو اکنون بالاست که این نشان از ضعف تصمیم گیری مسئولان دارد و ربطی به تحریم های بین المللی ندارد، اکنون دلیلی وجود ندارد که چرا قیمت خودرو تفاوت زیادی بین کارخانه و حاشیه بازار داشته باشد.

محبی نژاد بیان کرد: با طرح حذف قیمت گذاری دستور از صنعت خودرو، مشکلات صنعت خودرو حل می شود. قطعه سازان انتظار وصول هر چه بیشتر مطالبات را دارند و امیدواریم در ایام باقیمانده شاهد جهش تولید خواهیم باشیم و التهابات بازار کاهش یابد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار