رئیس قوه‌قضائیه به قضات: تا جای ممکن قرار‌های منجر به بازداشت را طوری صادر کنید که فرد امکان تامین آن را داشته باشد اعلام جرم دادستانی تهران علیه یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد دستگیری اوباش محله فلاح به اتهام درگیری‌های مسلحانه توسط پلیس پایتخت تسهیلات ویژه برای مشمولان پذیرفته شده در آزمون‌های سراسری ۱۴۰۴ وزارت علوم: اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها مشمول فوق‌العاده خاص خواهند شد تاخیر ۲ ساعته در آغاز فعالیت ادارات برخی شهر‌های خوزستان راز تشکیل هسته سیاره مشتری فاش شد فعالیت‌های دریایی در خزر ممنوع شد گرمای هوا شکسته می‌شود / کاهش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما در کل کشور از پنجشنبه رشته‌های جدید کاردانی به کارشناسی سال ۱۴۰۴ اعلام شد؛ آغاز فرصت ثبت نام ۱۳ کیلو طلای قاچاق توقیف شده در فرودگاه تحویل مراجع ذیصلاح شد تعزیرات: قیمت‌گذاری بی‌ضابطه برنج داخلی باعث نابسامانی بازار شده است قانون مطبوعات تغییر می‌کند؟ ترافیک پنج کیلومتری در کندوان و هراز/ ادامه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های شمال فایننشال تایمز: هوش مصنوعی جای زبان دوم را نمی‌گیرد

نامه مهم حاجی بابایی به سرپرست آموزش و پرورش

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: با گذشت ۴۵ روز از سال تحصیلی هزاران کلاس درس، معلم ندارند.
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۸ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 14
کد خبر: ۱۰۹۶۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با گذشت ۴۵ روز از سال تحصیلی هزاران کلاس درس، معلم ندارند، گفت: کلاس‌های بی‌معلم بزرگترین دغدغه مردم در حوزه آموزش وپرورش است، که گزارش‌های مردمی حاکی از نگرانی‌های والدین در این زمینه است.

وی تاکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع، در نامه‌ای به سرپرست وزارت آموزش و پرورش، از کاظمی درخواست کردیم، با بررسی دقیق موضوع، گزارشی را از آخرین وضعیت کلاس‌های درس با برش‌های استانی برای اطلاع نمایندگان مردم ارسال نمایند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: مدیریت منابع انسانی یکی از محور‌های اساسی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای ایجاد تحول در آموزش وپرورش است، که در سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش نیز مورد توجه قرار گرفته است.

حاجی‌بابایی افزود: علاوه براین رهبر معظم انقلاب بار‌ها در رهنمود‌های خود بر اولویت آموزش و پرورش و در راس آن جایگاه و مقام معلم تاکید نموده است و معلمان را افسران پیشرفت و تحول در جامعه نامیده است و با تاکید بر تولیدی بودن آموزش وپرورش، به مسئولین یادآوری نموده‌اند که از نگرش هزینه‌ای به سیستم تعلیم و تربیت خودداری نمایند.

وی بابایی اظهار داشت: با این دیدگاه آموزش وپرورش یکی از محور‌های اساسی توسعه پایدار است و معلم رکن اصلی آموزش و پرورش است و کمبود معلم آسیب‌های جبران‌ناپذیری در روند آموزش و پرورش دانش آموزان ایجاد می‌کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: با دریافت گزارش وزارت آموزش وپرورش می‌توانیم با بررسی دقیق راهکار‌های رفع مشکل، با همکاری و هم‌اندیشی مسئولین آموزش وپرورش مشکل را در اسرع وقت مرتفع کنیم و برای کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت چاره‌اندیشی کنیم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: تقویت دانشگاه فرهنگیان، اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان از جمله مواردی است که برای کمک به بهسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش در دستورکار مجلس قرار دارد.

وی اظهار داشت: در خصوص بحران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش بار‌ها هشدار داده بودیم و دستور جلسات متعددی از فراکسیون فرهنگیان به این موضوع اختصاص یافته است، از این پس نیز از همه ظرفیت‌های قانونی برای برون‌رفت از وضعیت کنونی بهره‌برداری می‌کنیم./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
0
0
پول ندارند دانشگاه را بازکنند