توقیف ۵ شناور و محموله بزرگ کالای ممنوعه در آب‌های بندرعباس معتمدیان: برخی مدارس استان تهران سه شیفته هستند علت مرگ جوان ایرانی در آفریقای جنوبی چه بود؟ ماجرای همه‌گیری ویروس جدید در قم چیست؟ / توضیحات دانشگاه علوم پزشکی پیدا شدن ۷۴ جسد در مخزن سد کرج حقیقت داشت؟ نحوه مراحل گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ماجرای فوت دانشجوی دانشگاه شیراز در خوابگاه چه بود؟ رأی محکومیت شبنم نعمت زاده به ۲۰ سال حبس نقض شده است تغییرات در دریافتی معلمان؛ شمول کسور بازنشستگی فرهنگیان اعلام شد نحوه فعالیت مدارس خوزستان اعلام شد هشدار هواشناسی به این مناطق تهران / پیش بینی وضعیت جوی ۲۶ آبان ۱۴۰۴ ماجرای صدور کارت‌های صلیب سرخ، کهنه سربازان، معیشت و غرامت برای آزادگان چیست؟ تونل توحید ساعاتی دیگر مسدود می‌شود ۳۰۳ هزار سایت قمار مسدود شدند استانداری تهران: خروج بیش از ۴۷۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز از ایران، موجب آزادسازی ۳ هزار کلاس درس شده بزرگ‌ترین محموله مخدر شیشه در جنوب شرق کشور زمین گیر شد

برنامه فیاضی برای حل مشکلات معیشتی فرهنگیان و رتبه بندی معلمان

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، برنامه‌هایش برای حل مشکلات معیشتی فرهنگیان را تشریح کرد و گفت: فلسفه وجودی صندوق ذخیره فرهنگیان این بود که معلمان سهامدار باشند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 12
کد خبر: ۱۰۹۳۸۹

به گزارش راهبرد معاصر، مسعود فیاضی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش درباره برنامه‌هایش برای تأمین معیشت معلمان، اظهار کرد: معلمی به معنای انسان‌سازی است یعنی فاخرترین و مهمترین شغل است و طبیعتا اگر معلم دغدغه معیشت داشته باشد از این نقش مهم باز می ماند و کار‌آمدی‌اش کم می‌شود؛ از این جهت منزلت اجتماعی معلمان تأثیر بسیار جدی در کارآمدی‌شان دارد.

وی با بیان اینکه برای مسؤولان تأمین معیشت مناسب برای فرهنگیان و معلمان وظیفه جدی هست و تاثیر مستقیم بر کیفیت نتایج تعلیم و تربیت رسمی کشور دارد، افزود: یکی از نکات، یا اولین نکته‌ای که در این راستا مهم است، بحث حقوق مناسب برای فرهنگیان است.

فیاضی اضافه کرد: به نظر می‌رسد رتبه‌بندی معلمان بتواند این موضوع را تا مرحله خوبی محقق کند و آن ارتقایی که بر اساس رتبه‌بندی رخ می‌دهد، منطقی‌ترین و معقول‌ترین ارتقای حقوقی هست که می‌شود تصور کرد؛ چون پیوند عمیق و وسیعی با ارتقای مهارت‌ها و صلاحیت‌های تخصصی، حرفه‌ای و عمومی معلمان دارد؛ بنابراین در ازای این ارتقاء، آن ارتقاء رخ می‌دهد و کاملا منطقی و معقول است.

وی افزود: از این جهت بحث مطالبات انباشته معلمان، چه بازنشسته‌ها و چه حق‌التدریس معلمان شاغل بحث مهمی است که باید درواقع کاری کرد که این مطالبات به زودی پرداخت شود؛ بحث تدارک این موارد در بودجه سنواتی و بحث رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و مجلس، برای تحقق این مطالبات کار جدی است که باید پیگیری شود تا به سرانجام برسد.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: به نظر می‌رسد هم‌سویی و دغدغه‌مندی که اکنون در سازمان برنامه و بودجه و همینطور دغدغه‌مندی که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این راستا دارند کار را خیلی تسهیل می‌کند و آنها خودشان خیلی پیگیرانه و مجدانه، این قضیه را جلو می‌برند که ان‌شاء‌الله به نتایج خوبی هم منجر شود.

* تأمین رفاهیات برای فرهنگیان

فیاضی با اشاره به لزوم تأمین رفاهیات معلمان، جامعه فرهنگیان و خانواده‌های‌شان، اظهار کرد: بحث سفر و گردشگری و بحث مسکن، مباحث خیلی مهمی هست. تعداد زیادی معلم داریم که در حال حاضر مستأجر هستند و خانه ندارند.

وی افزود: باید در طرح مسکنی که در دولت سیزدهم پیگیری می‌شود، سهم مناسبی به فرهنگیان اختصاص پیدا کند تا آنهایی که مستاجر هستند ان‌شاء‌الله صاحب خانه شوند؛ همه پیگیری‌های‌مان را باید انجام دهیم تا ان‌شاءالله این موضوع محقق شود و همه تلاش‌های‌مان را خواهیم کرد.

* توجه به درمان بیماری و بهداشت و سلامت معلمان و فرهنگیان

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نکته بعدی بحث سلامت جامعه فرهنگیان و خانواده‌های‌شان چه در بخش پیشگیری، چه درمان و چه توان بخشی است.

وی با اشاره به بیمه تکمیلی فرهنگیان ادامه داد: باید پیگیری کنیم که ان‌شاءالله بتوانیم یک ظرفیت خوبی برای تحقق بیمه تکمیلی فرهنگیان ایجاد شود تا دغدغه در مسائل بهداشتی و سلامتی‌شان نداشته باشند.

فیاضی اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌های بهداشتی حرف اول را در این بخش می‌زند که تسهیل ورود خیرین سلامت و بخش خصوصی می‌تواند در این قضیه خیلی کمک کند که این هم باید حتما در دستور کار قرار بگیرد.

* فرهنگیان باید سهام‌دار صندوق ذخیره فرهنگیان شوند

فیاضی با تأکید بر تمرکز روی صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار کرد: فلسفه وجودی این صندوق این بود که فرهنگیان سپرده‌گذار نباشند بلکه سهام دار باشند تا بتوانند انتفاع بهتری از این صندوق ببرند پس این باید درست شود. یعنی باید به این سمت برویم که زمینه را فراهم کنیم تا فرهنگیان سهام‌دار باشند نه سپرده‌گذار.

وی ادامه داد: نتیجه منطقی این قضیه، این است که اگر فرهنگی سهامدار است پس باید بتواند نظارت کند؛ یعنی باید شفافیت موضوع برای فرهنگیان وجود داشته باشد تا فرهنگیان بتوانند آن نظارتی که لازم است را اعمال کنند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اضافه کرد: به نظر می‌رسد اگر مجموعه این عوامل شود، در واقع معدل معیشت فرهنگیان ارتقاء خوب و قابل قبولی را پیدا می‌کند و انشاء‌الله باید همه تلاشمان انجام دهیم تا محقق شود./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار