اخبار رتبه بندی معلمان/ همترازی حقوق معلمان با اساتید دانشگاه قابل اجرا بود؟-راهبرد معاصر
مشاهده پشه آئدس در برخی از شهر‌های سواحل جنوبی و شمالی سرپرست شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران منصوب شد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا کلید خورد مرز مهران آخر هفته مسدود است + جزئیات هشدار زرد هواشناسی در پی افزایش آلودگی هوا در ۶ استان فردا فعالیت نوبت صبح مدارس ۵ شهر غیرحضوری شد توضیحات مهم تامین اجتماعی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دمای این مناطق به ۸ درجه زیر صفر رسید | گرمترین نقطه ایران کجاست؟ شگرد مجرمان سایبری، سوءاستفاده از هویت دیگران یا تجارت سیاه هشدار هواشناسی مازندران؛ صیادی در خزر ممنوع رئیس سازمان غذا و دارو منصوب شد زنان در ایران بیشتر از مردان عمر می‌کنند | سن امید به زندگی در ایران به ۸۰ سال می‌رسد؟ آمار بالای گرایش پایه هفتمی‌ها به دخانیات | افزایش مصرف قلیان در بین دختران ۱۳ تا ۱۵ سال! شرور خیابان معیری تهران زمینگیر شد هوای تهران برای همه گروه‌های حساس ناسالم شد؛ ۱٠ نقطه در وضعیت قرمز
اصلاحات رتبه بندی به سود یا ضرر معلمان؛

اخبار رتبه بندی معلمان/ همترازی حقوق معلمان با اساتید دانشگاه قابل اجرا بود؟

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به اینکه اصلاحات انجام شده بر روی رتبه‌بندی معلمان دقیق نیست، درباره سرنوشت لایحه رتبه‌بندی معلمان توضیحاتی داد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 15
کد خبر: ۱۰۹۸۳۱

به گزارش راهبرد معاصر، جبار کوچکی‌نژاد درباره وضعیت اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: زمانی که لایحه رتبه‌بندی از سوی دولت دوازدهم به مجلس ارائه شد در نامه‌ای به آقای قالیباف خواستار آن شدم تا رتبه‌بندی در کمیسیون‌های مختلف مجلس مورد بررسی قرار بگیرد به گونه‌ای که مباحث مالی آن در کمیسیون برنامه و بودجه و مباحث مربوط به ارتقای فرهنگیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات و.

وی افزود: به نامه بنده توجهی نشد، رتبه‌بندی در مسیر نادرستی قرار گرفت و دست آخر دولت با حضور در مجلس اعلام کرد که به هیچ عنوان برای اجرای این سبک از رتبه‌بندی منابع مالی لازم را ندارد بنابراین لایحه رتبه‌بندی مجدد به کمیسیون آموزش بازگشت و فعلاً معطل است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کمیسیون آموزش مجلس اصلاحاتی را بر روی لایحه رتبه‌بندی معلمان انجام داد که دقیق نیست در حالی که اگر لایحه به صورت مناسب مورد بررسی‌های کارشناسی قرار می‌گرفت، منابع مالی لازم برای آن لحاظ می‌شد.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا برای اجرای رتبه‌بندی متناسب با ۸۰ درصد حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها منابع مالی لازم وجود دارد؟ متذکر شد: کمیسیون آموزش مجلس می‌خواست، فرهنگیان بازنشسته را هم لحاظ کند که منابع مورد نیاز زیاد بود، اما بدون در نظر گرفتن بازنشستگان می‌توانستند این شکل از رتبه‌بندی را اجرا می‌کنند به‌گونه‌ای که رتبه‌بندی را برای سال ۱۴۰۰ متناسب با بودجه مدنظر دولت اجرا و برای سال ۱۴۰۱ رقم ۳۵ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان به آن اختصاص می‌دادند و از سال ۱۴۰۲ اعتبار مورد نیاز افزایش چندانی نخواهد داشت، چون ارتقای رتبه‌ها ۵ سال طول می‌کشد و ارتقای معلمان بستگی به تلاش‌ها و کسب صلاحیت‌ها دارد و فرآیند رشد ارتقای رتبه محدود است.

قابل ذکر است؛ در این میان، برخی پیشنهاد اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری و برقراری نظام پرداخت حقوق عادلانه میان تمام کارکنان قوه مجریه را بهترین راه­ حل مشکلات معیشتی معلمان می‌دانند.

پیش از این مهرداد ویس‌کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته بود: براساس اصلاحات انجام شده در این کمیسیون، معلمان در رتبه‌های یک تا پنج قرار گرفته و ارتباط با دانشگاه‌ها را حذف کردند. برابر نظر اعضای کمیسیون برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۲۵ درصد، مربی معلم ۴۵ درصد، استادیار معلم ۶۰ درصد، دانشیار معلم ۷۰ درصد و استاد معلم ۷۵ درصد به مجموع حقوق فعلی آن‌ها اضافه می‌شود.

وی گفت: توقف در رتبه‌ها برای نخبگان به جای ۵ سال، ۳ سال و برای معلمان شاغل در مناطق محروم، مرزی و عشایری ۴ سال خواهد بود. همچنین حقوق معلمان نباید از ۸۰ درصد حداقل حقوق آموزشیاران دانشگاه‌ها کمتر باشد.

در جدول زیر آمار مشمولان لایحه رتبه­‌بندی معلمان به تفکیک مدارک تحصیلی مشمولان برای معلمان و شاغلان سایر سِمَت­‌ها ارائه شده است.

 

  دیپلم فوق دیپلم کارشناسی کارشناسی ارشد دکترا جمع ردیف
معلمان 9.731 53.787 319.615 114.449 3.000 500.582
سایر سمت­‌ها 53.213 12.522 160.385 71.551 1.551 299.222
جمع ستون 62.944 66.309 480.000 186.000 4.551 799.804

 

منبع: تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار