واکنش تند یک نماینده به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش-راهبرد معاصر
کلیات طرح اصلاح قانون مهریه در کمیسیون قضایی مجلس تصویب شد جزئیات دستگیری عناصر شبکه تکفیری در سرپل‌ذهاب عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند سکینه سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور از سمت خود کنار رفت؟ هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا مشخص شدند جمعی از مداحان اهل بیت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند علم‌الهدی: اول باید دین مردم را مدیریت کنیم و بعد دنیای آنان را پیام توئیتری پزشکیان به السیسی خطیب نماز جمعه تهران: بسترسازان نابودی زیرساخت‌های سوریه پاسخگوی امت اسلامی باشند الحاق شناور‌های بسیار پیچیده و تسلیحات ویژه به نیروی دریایی ارتش فرمانده سپاه خراسان‌جنوبی: آخرین نفری که خط مقدم نبرد با تکفیری‌ها در سوریه را ترک کرد یک پاسدار بود /برای ارتش سوریه جهاد معنایی نداشت ادای احترام فرمانده کل سپاه پاسداران به مقام شهید سلیمانی لاریجانی: یکی از راهبرد‌های دشمن این است که القاء کند همه خسته هستند و نباید به مردم کاری داشت ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی تا بهمن‌ماه تغییر کرد+ جزئیات نماینده مجلس: حتی فقیرترین کشور‌های آفریقایی هم این حد از کاهش ارزش پول را ندارند

واکنش تند یک نماینده به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در واکنش به معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پررش گفت: ایشان حتی مدیر یک دبستان کوچک در دورافتاده‌ترین شهرستان‌ها هم نبوده است و از همین رو قطع به یقین توانایی حل مشکلات آموزش و پرورش را ندارد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 15
کد خبر: ۱۰۹۸۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی، در واکنش به معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه‌هایی است که تقریبا بخش اعظمی از مردم با آن به شکل مستقیم در حوزه علم و تربیت فرزندان خود سر و کار دارند و از همین رو در همه کشورهای پیشرفته جهان سیستم تعلیم و تربیت با پیشرفته‌ترین علوم تربیتی، ابزارهای لازم،‌ امکانات مورد نظر و بهترین معلم‌ها اداره می‌شود.

 

وی در ادامه اضافه کرد: ما در کشور خودمان برای تامین ابزارهای آموزشی، فضاهای آموزشی و امکانات آزمایشگاهی خلاءهای مالی داریم. این را هم مردم به دلیل شرایط اقتصادی کشور پذیرفته‌اند، اما اینکه ما در انتخاب مدیران هم خودمان را دچار فقر مضاعف کنیم و افرادی که نه تجربه کار در آموزش و پرورش و نه تجربه علمی دارند را در راس یک وزارتخانه حساس قرار دهیم، آن هم با وجود این همه نیروی متخصص به نظر من اجحاف در حق کشور، نظام و مردم است.حتی این انتخاب در حق خود آقای رئیسی هم ظلم است، چرا که این انتخاب می‌تواند دولت ایشان را تضعیف کند و فردا رئیس‌جمهور باید جوابگوی مجلس و مردم باشد

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات آموزش و پرورش گفت: ما الان بحران‌های زیادی در آموزش و پرورش از جمله وجود انواع اقسام مدارس و دسته‌بندی دانش آموزان به گروه‌های مختلف از جمله دانش آموز نخبه و عادی یا مدارس دولتی، غیردولتی، تیزهوشان، هیئت امنایی و... داریم که اینها تنها یکی از مشکلات آموزش و پرورش است.

 

وی با بیان کمبودها در آموزش و پرورش گفت: همچنین با کمبود فضای آموزشی، ضعف محتوای دروس و کمبود شدید نیروی معلم مواجه هستیم. کسی که در حد ریاست آموزش و پرورش یک شهرستان را هم نبوده؛ یا معاون وزیر و یا حتی مدیر یک دبیرستان نبوده با چه استدلالی باید در راس وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد.

 

رحیمی جهان آبادی با تاکید بر اینکه ما نمی‌خواهیم آقای رییسی و دولت وی را برای یک وزارتخانه حساس با چالش مواجه کنیم، گفت:‌ ولی انتخاب چنین فردی برای وزارت به نظر من بی‌احترامی به معلمان، خانواده‌های دانش‌آموزان و هم بی‌احترامی به عظمت نام ایران است.

 

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ایران نخبه‌های زیادی دارد و باید از آنها استفاده کنیم، اظهار داشت: به هر حال کشور ما میلیون‌ها فرد تحصیلکرده دارد. در کشوری که آمار دانشگاهیان، نخبگان و متخصصان آن جزو پیشروترین کشورها است، چرا باید فردی را که نه سابقه مدیریت، نه تجربه کار در آموزش و پرورش و نه اطلاعات کافی درباره این حوزه دارد را انتخاب کرد؟ وی در حوزه علمیه درس خوانده و لیسانسی که در دانشگاه مدرک آن را کسب کرده در رشته عمران است، بنابراین به چه دلیل باید این فرد در راس وزارت آموزش و پرورش قرار داد؟

 

وی با بیان درخواست خود از رییس‌جمهور گفت: آقای رئیسی به مجلس تشریف بیاورند و چهار استدال منطقی از انتخاب این گزینه برای ما بیان کنند تا بتوانیم از آقای فیاضی حمایت کنیم. نمی‌شود که یک وزارتخانه به این معظمی و مهمی که پایه و اساس تعلیم و تربیت نسل‌های آینده است را تحویل فردی بدهیم که به لحاظ علم، تخصص و سابقه مدیریت، ضعیف است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اوایل انقلاب تازه یک نظام سیاسی سرنگون شده بود و این احتمال وجود داشت که فردی با تخصص غیر مرتبط یا بدون تجربه در راس یک وزارتخانه قرار بگیرد، اما الان ۴۳ سال است که نظام جمهوری اسلامی در این کشور حاکم است.

 

وی در پاسخ به این سوال که تا این لحظه مجلس چه نظری درباره مسعود فیاضی دارد؟ گفت: من اطلاعی از نظر سایر نمایندگان ندارم به هر حال آقای فیاضی هم در حال رایزنی است و هم کمیسیون آموزش مجلس در حال بررسی شرایط وی است. تا جایی که بتوانیم به عنوان یکی از نمایندگان مردم در مجلس بر اساس رای و نظری که داریم تلاش می‌کنیم، انشاءالله فرد شایسته‌تری را به عنوان وزیر انتخاب کنیم.

 

رحیمی جهان‌آبادی در پاسخ به این سوال که یکی از مشکلات بزرگی که در آموزش و پرورش وجود دارد کلاس‌های خالی از معلم است. به نظر شما وزیر آموزش و پرورش باید برای حل این مسئله چه راهکارهایی داشته باشد؟ گفت: با توجه به پیشینه و تخصصی که وی دارد که حتی مدیر یک دبستان کوچک در دور افتاده‌ترین شهرستان‌ها هم نبوده، قطع به یقین توانایی حل آن را ندارد و اگر مجلس به او رای دهد، اجحاف در حق همه فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها کرده است.

 

این نماینده مجلس در پایان اظهار داشت: ما نماینده‌ها بیشترین ارتباط را با فرهنگیان داریم و می‌دانیم که در میان فرهنگیان نیروهای متخصص، آگاه،‌ با تجربه و مدیر وجود دارد. حتی در بدنه خود آموزش و پرورش مدیران قوق العاده شایسته‌ای داریم که هم به نظام جمهوری اسلامی پایبند هستند و به آگاهی، علم روز و به تجربه لازم مجهز هستند. خروجی این کار اصلا به نفع آقای رییسی، دولت و مردم نیست./ ایلنا

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
0
به عنوان یک معلم می‌گویم وزیر باید معلم باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
0
0
مگه ما معلمان چولاغیم که یه غیر فرهنگی برایمان وزیر آموزش و پرورش شود من خودم سهراب گلوی با ۲۹ سال سابقه خدمت خودم را شایسته تر از این آقا می دونم