به گزارش راهبرد معاصر لایحه رتبه بندی معلمان که در سالهای اخیر سرزبانها افتاده است و اظهارنظرهای متعدد در مورد آن مطرح میشود، همچنان در بلاتکلیفی به سر میبرد و مشخص نیست که تکلیف این لایحه مهم که جمع کثیری از معلمان را شامل میشود، چه میشود بعد از گذشت ده سال شاهد اجرای آن خواهیم بود یا خیر. مطرح شدن طرح رتبه بندی فرهنگیان در صحن علنی مجلس از ١٠ مهر قولی بود که محمدباقر قالیباف؛ رییس مجلس به معلمان داد، محمدرضا احمدی دبیرکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم گفته بود که درخواست اولویت بررسی لایحه رتبه بندی معلمان نیازمند ۵۰ امضاء بود که بلافاصله بعد از عبور این تعداد، درخواست آن به هیأت رئیسه مجلس داده شد، اما تعداد امضاها افزایش پیدا کرد و به بیش از ۲۰۰ امضاء رسید و به احتمال بسیار زیاد در خواست اولویت بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در دستور صحن مجلس قرار خواهد گرفت و رسیدگی به این لایحه هم بلافاصله بعد از آن عملیاتی خواهد شد.
مهدی اسماعیلی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به سرنوشت طرح رتبه بندی معلمان و تداخل بررسی این طرح با لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که انشاءالله این طرح به زودی به سر و سامان برسد.
وی با اشاره به تلاش چندین ماهه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس برای بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس، تاکید کرد: پیرامون این بررسیها نقاط ضعف و قوت لایحه رتبهبندی معلمان به خوبی مشخص شده است. همچنین این لایحه پیرو بررسیهای متعدد یک بار به صحن مجلس آمده و یک بار هم به کمیسیون ارجاع شده است./ایسکانیوز