نویدکیا سرمربی سپاهان شد پیولی رسما از النصر اخراج شد کلیات لایحه ساماندهی پهپاد‌های غیر نظامی تصویب شد سخنگوی وزارت خارجه: حمله به پایگاه العدید دفاع مشروع بود و نباید اقدام علیه قطر محسوب شود تاج: شنبه درباره تاریخ آغاز لیگ تصمیم گیری می‌شود/ قوانین نقل‌ و انتقالات تغییر می‌کند اولین خرید تراکتور از پرسپولیس آمد قالیباف: به هر تجاوزی با قدرت پاسخ می‌دهیم/ برنامه هسته‌ای ایران با سرعت بیشتری به پیش می‌رود طرح تعلیق همکاری‌های ایران با آژانس در مجلس تصویب شد بیانیه بریکس در محکومیت تجاوز اسرائیل و آمریکا به ایران غذاهای مفید و مضر برای دندان درد را بشناسید پرسپولیس رسما قید گزینه استقلال را زد؛ زورمان نمی‌رسد و قیمت نجومی است! ساپینتو برای استقلالی شدن یک لژیونر شخصا وارد مذاکره شد پیکر سردار سلامی در گلپایگان تشییع می‌شود ویتکاف: در حال مذاکره با ایران هستیم ۳ جاسوس موساد در ارومیه به دار مجازات آویخته شدند + عکس

خودرو جدید ایران خودرو در راه بازار +مشخصات

رانا پلاس نیمه اتوماتیک به عنوان خودرو جدید ایران خودرو به زودی به بازار عرضه می شود در ادامه مشخصات این خودرو جدید ایران خودرو را می آوریم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 17
کد خبر: ۱۱۰۱۲۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ مدیر پروژه توسعه رانا پلاس از عرضه این خودرو با گیربکس نیمه اتوماتیک از ابتدای سال آینده به عنوان محصول جدید ایران خودرو خبر داد.

 

حمیدرضا حاجی اسماعیلی، عنوان کرد: نظر به استقبال بازار از خودروی رانا پلاس گیربکس دستی با موتور TU5، در مرحله نخست این پروژه، تجهیز راناپلاس به گیربکس شش سرعته دستی با موتور ارتقا یافته TU5 پلاس در دستور کار قرار گرفت که ضمن تجهیز آن به سقف شیشه‌ای، استفاده از فرمان برقی نیز با هدف کسب حداکثری رضایت مشتری به این خودرو افزوده شد. در مرحله دوم نیز، طراحی و توسعه رانا پلاس شش سرعته نیمه اتوماتیک (AMT) با موتور TU5 پلاس در حال انجام است.

 

وی با اشاره به پروژه طراحی و تولید رانا پلاس نیمه اتوماتیک (AMT)، تولید انبوه این محصول را در سه ماهه اول سال آینده پیش‌بینی و تصریح کرد: تاکنون چندین دستگاه از این محصول به عنوان نمونه اولیه برای انجام کالیبراسیون تولید شده که در ادامه آزمون‌های ارزیابی طراحی نیز بر آن اعمال خواهد شد.

 

مدیر پروژه رانا پلاس نیمه اتوماتیک، بهبود در بخش تعویض دنده محصول را از جمله تفاوت با نوع رانا پلاس دانست و گفت: مکانیزم تعویض دنده راناپلاس AMT به صورت چرخشی بوده که ضمن سادگی در عملکرد و استفاده توسط راننده، دارای طرح جدید و جذابی است.

هم چنین قابلیت تعویض دنده به صورت دستی توسط راننده از طریق افزودن بازوهایی در دو طرف پشت غربیلک فرمان فراهم شده تا در صورت نیاز استفاده شود. این قابلیت با هدف کاربرد راحت‌تر و جذابیت بیش تر در رانندگی در برخی خودروهای لوکس اتوماتیک تحت عنوان «تیپ‌ترونیک» تعبیه می‌شود.

 

به گفته وی، در ارتقای خودروی رانا پلاس از پنج دنده به شش دنده و سپس به شش دنده نیمه اتوماتیک AMT، با توجه به ارتقای عملکرد موتور از TU5 معمولی به TU5 پلاس، مزیت‌هایی برای محصول ایجاد شده که سبب راحتی و رضایت بیشتر در رانندگی خواهد شد.

ارسال نظر