وزیر بهداشت: بهترین واکسن کرونا در ایران تولید شد-راهبرد معاصر

وزیر بهداشت: بهترین واکسن کرونا در ایران تولید شد

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه واکسن رازی یکی از واکسن‌های پیشرفته و دارای تکنولوژی در دنیا است، گفت:اجازه ۲۰ درصدی صادرات واکسن کرونای رازی صادر شد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - 2021 November 25
کد خبر: ۱۱۱۱۴۰

به گزارش راهبرد معاصر، بهرام عین‌اللهی در حاشیه تحویل ۵ میلیون دز واکسن رازی کووپارس به وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۸۵ درصد مردم ایران دز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و نزدیک به ۷۰ درصد مردم هر دو دز واکسن را دریافت کردند.


وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه این میزان تزریق واکسن آماری شگفت انگیز در دنیاست، بیان کرد: این موضوع نشان از اطمینان مردم به وزارت بهداشت است که جای تقدیر و تشکر از مردم دارد.

عین اللهی با بیان اینکه پیک کرونا در کشور فروکش کرده، اما همیشه احتمال پیک جدید است و شیوه نامه‌های بهداشتی باید با جدیت رعایت شود، تصریح کرد: باید با کرونا زندگی کنیم و تعدادی از کشور‌های که میزان بالایی از واکسیناسیون داشتند به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها و استفاده نکردن از ماسک مجدد دچار کرونا شدند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در آلمان آمریکا و روسیه کرونا روندی صعودی دارد و مرگ و میر‌های ناشی از کرونا افزایش داشته است، گفت: یکی از بهترین واکسن‌های دنیا در ایران تولید شده که از سلامت و اطمینان و اثر‌بخشی زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه رازی جزو واکسن‌های پیشرفته و اثر‌بخش در میان واکسن‌های تولیدی است، ادامه داد: برای استفاده از دز سوم واکسن کرونا برای هموطنان از واکسن رازی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اولویت نیاز داخلی تزریق واکسن کرونا، تصریح کرد: در حال حاضر تا سقف ۲۰ درصد از واکسن‌های موسسه رازی قابلیت صادرات دارد.

وی در مورد افرادی از دز اول و دوم را از واکسن سینوفارم تزریق کردند، گفت: دز سوم افرادی که از واکسن سینوفارم استفاده کرده‌اند باید از واکسن آسترازنکا استفاده کنند./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار