پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

نظر نماینده مجلس درباره برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای رتبه بندی معلمان

نایب‌رئیس فراکسیون نیرو‌های انقلاب اسلامی مجلس گفت: توجه به رتبه بندی معلمان، تقویت جنبه پرورشی این وزارتخانه، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اهم برنامه‌های گزینه جدید دولت برای وزارت آموزش و پرورش است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۵ - ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - 2021 November 25
کد خبر: ۱۱۱۱۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی درباره برنامه‌های «یوسف نوری» گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: با توجه به عدم رأی‌آوری دو گزینه‌های پیشنهادی قبلی دولت برای وزارت آموزش و پرورش، تطبیق برنامه آقای نوری با نفرات قبلی امکان‌پذیر است. برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با سند تحول و اسناد بالادستی همخوانی دارد و سابقه مدیریتی مطلوبی در کارنامه عملکردی وی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس معتقدند که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید سوابق درون‌سازمانی داشته باشد، افزود: آقای نوری سال‌ها در مجموعه آموزش و پرورش خدمت کرده است و نمایندگان مجلس هم به این موضوع اذعان دارند.

نایب‌رئیس فراکسیون نیرو‌های انقلاب اسلامی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از مشکلات این وزارتخانه شناخت خوبی دارد و امیدوارم برنامه‌های عملیاتی وی، راهگشای مشکلات باشد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: توجه به رتبه بندی معلمان، تقویت جنبه پرورشی این وزارتخانه، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اهم برنامه‌های وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم است.

بر اساس این گزارش، در بخش‌هایی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای مدیریت این وزارتخانه در دولت سیزدهم آمده است:
رویکرد‌های آموزش و پرورش دولت مردمی ایران قوی

۱. ارتقای امر حاکمیتی آموزش و پرورش در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران

٢. دستیابی به عدالت تربیتی

٣. مدرسه محوری و استقرار مدرسه صالح

۴. خروج از نظام برنامه درسی تک‌ساحتی و تربیت مبتنی بر ساحت‌های شش‌گانه تربیت

۵. ارتقای شأن و جایگاه معلم
نشانگر‌های وضعیت مطلوب

۱. ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت

۲. آماده‌سازی همه ساحتی کودکان و نوجوانان برای زندگی طیبه فردی، خانوادگی و اجتماعی

٣. افزایش مشارکت اجتماعی-تربیتی اولیا، معلمان، نهاد‌های دولتی و عمومی، مردمی و غیردولتی برای بهسازی آموزشی و پرورشی

۴. ارتقای فزاینده موقعیت آموزشی و تربیتی در منطقه، جهان اسلام و جهان
توصیف وضعیت موجود

۱. ضعف دسترسی به آموزش رایگان و با کیفیت

۲. بازماندگی از تحصیل ۱۷ درصد از افراد مشمول دوره متوسطه دوم

۳. عدم دسترسی ۱.۲ میلیون دانش‌آموز به خدمات آموزش و پرورش مجازی در دوره کرونا

۴. تحصیل بیش از ۱۴ درصد از دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی شهریه‌ای

۵. پایین بودن میانگین معدل آزمون‌های نهایی دوره متوسطه دوم (متوسطه نظری: ۱۲.۵؛ متوسطه فنی و حرفه‌ای ۷.۴۵)

۶. نیاز شدید ۳۰ درصد از دانش آموزان به توانمندسازی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی

۷. تقلیل مشارکت و ضعف مشارکت‌پذیری

۸. سهم ۴ درصدی مدارس هیئت‌امنایی

۹. سهم ۳۰ درصدی خیرین در تعهدات مدرسه‌سازی وزارت آموزش و پرورش

۱۰. رتبه پایین ایران در آزمون‌های بین‌المللی دانش‌آموزی (از جمله رتبه ۴۸ از ۵۸ کشور شرکت‌کننده در آزمون علوم پایه چهارم و رتبه ۵۰ از ۵۹ کشور شرکت‌کننده در آزمون ریاضی هشتم در تیمز - ۲۰۱۹؛)

۱۱. چالش نیروی انسانی (کسری، مازاد، ورودی و فرایند انتخاب معلمین، میانگین دریافتی معلمین)
چرخش‌های تحول‌آفرین

۱. از تضمین صرف دسترسی به خدمات آموزشی به تضمین آموزش و پرورش باکیفیت برای همه؛

۲. از آموزش متکی بر انباشت اطلاعات به تقویت آموزش‌های مهارتی و کاربردی در همه ساحت‌های تربیتی؛

٣. از تصمیم‌گیری متمرکز دولتی به افزایش تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری اجتماعی و مردمی؛

۴. از یکسان‌نگری مدیریتی - آموزشی به تنوع و نوآوری در الگو‌های مدیریتی و برنامه‌های آموزشی و پرورشی؛

۵. از مشارکت صرفاً مالی خانواده‌ها به مشارکت چندوجهی اجتماعی - تربیتی خانواده‌ها، مردم و نهاد‌های دولتی و عمومی و غیردولتی؛

۶. از مدرسه انتفاعی به مدرسه غیرانتفاعی؛

۷. از شأن اجرایی مدیر و معلم به مشارکت‌جویی فعال فرهنگی تربیتی.

منبع: آنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
0
0
همه این کارها را با بودجه هشت درصدی میخواد انجام بده
شعارهای پوپولیستی
تحلیل های برگزیده