آیت الله رئیسی در گفت‌وگو با اردوغان: توسعه همکاری‌های دو کشور وارد مرحله جدیدی می‌شود-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

آیت الله رئیسی در گفت‌وگو با اردوغان: توسعه همکاری‌های دو کشور وارد مرحله جدیدی می‌شود

رئیس جمهور در گفت و گو با اردوغان با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور گفت: به زودی و با برگزاری اجلاس مشترک در تهران، توسعه همکاری‌ها وارد مرحله جدیدی می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 08
کد خبر: ۱۱۲۷۹۹

به گزارش راهبرد معاصر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز در گفتگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه‌ با اشاره به ضرورت همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم گفت: راه اصلی مبارزه با تروریسم احترام به حاکمیت کشورها است و با توجه به سابقه درخشان جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم از همکاری همه کشورها در مبارزه با تروریسم استقبال می‌کنیم.

رئیسی با تاکید بر اهمیت روابط تهران - آنکارا در زمینه اقتصادی و تجاری بین دو کشور خاطر نشان کرد: به زودی و با برگزاری اجلاس مشترک در تهران، توسعه همکاری‌ها وارد مرحله جدیدی می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به ملاقات‌ها و رایزنی‌های اخیر خود در سطح منطقه افزود: ما تاکید داریم مشکلات منطقه باید در درون کشورهای منطقه و با مشارکت فعال کشورها حل و فصل شود و نیازی به دخالت بیگانگان نیست.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این گفتگوی تلفنی همکاری‌های دو کشور به خصوص در زمینه اقتصادی و امنیتی را مهم دانست و گفت: اکنون ایده همکاری‌های مشترک در بین کشورهای منطقه حاکم شده است و سفرها و رایزنی‌های اخیر نشان از موفقیت آن دارد.

رئیس جمهور ترکیه ضمن تاکید بر برگزاری نشست‌های مشترک همکاری بین تهران و آنکارا خاطرنشان کرد: در سفر آتی خود به تهران روابط دو کشور وارد فصل جدیدی از توسعه خواهد شد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده