تخفیف ۲۰ درصدی قبوض آب برای مشترکان کم‌مصرف اعلام جزییات افزایش رقم کالابرگ حقوق بازنشستگان پرداخت شد پیش بینی قیمت دلار دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / حرکت نزولی دلار به سوی حمایت ۱۵۵ هزار تومانی پیش بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ / افت بازار طلا در امتداد خوش‌بینی سیاسی آخرین فرصت برای استفاده از طرح رایگان ارتقای ایمنی خودرو‌های خانواده ۲۰۶، ۲۰۷ و رانا آخرین قیمت جدید سکه و طلا امروز یکشنبه ۱۴۰۵/۰۳/۳۱ قیمت جدید محصولات سایپا شرایط واریز وجه ایران خودرو سیزدهمین دوره فروش جزئیات آزادسازی پول‌های بلوکه شده اعلام شد جزئیات افزایش مبلغ کالابرگ و یارانه اعلام شد/ دریافتی چه کسانی تغییر می‌کند؟ دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای فروش ارز اربعین؛ دریافت ارز زیارتی نافی ارز مسافرتی نیست /سیاست دلارزدایی ادامه دارد دهک یارانه شما تغییر کرده؟ راهنمای کامل ثبت اعتراض به دهک بندی و استعلام وضعیت خانوار حقوق بازنشستگان کشوری واریز شد؛ اعلام زمان واریز حقوق بازنشستگان جامانده بروزترین و جدیدترین قیمت طلا و سکه امروز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ + جدول تعداد ثبت نام کنندگان قرعه کشی ایران خودرو مشخص شد

فوری/سن بازنشستگی کارمندان افزایش یافت+ جزئیات و مشمولان

فوری/سن بازنشستگی کارمندان افزایش یافت+ جزئیات و مشمولان گویا یکی از پیشنهادات مطرح شده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزایش سن بازنشستگی کارکنان دولت است. بر این اساس قرار است سن بازنشستگی برخی از کارمندان حداقل دو سال افزایش پیدا کند. اما چه کسانی مشمول قانون جدید می‌شوند و چه کسانی نه؟
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 11
کد خبر: ۱۱۳۰۵۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ قرار است فردا لایحه بودجه ۱۴۰۱ به مجلس برود. اما برخی از جزئیات این لایحه اکنون منتشر شده است. در یکی از بخش‌های بودجه سال ۱۴۰۱ به مساله افزایش سن بازنشستگی کارکنان دولت اشاره شده است.

 

در این بخش از بودجه آمده: «به منظور پایدارسازی منابع صندوق‌های بازنشستگی، از ابتدای سال ۱۴۰۱، سنوات خدمت مورد قبول برای بازنشستگی تمامی مستخدمین مرد و زن دارای حداقل مدرک کارشناسی معتبر در تمامی صندوق‌های بازنشستگی اعم از کشوری، لشکری، سازمان تامین اجتماعی دو سال افزایش می‌یابد.


البته در ادامه ذکر شده که حداقل و حداکثر سن بازنشستگی تمامی مستخدمین زن و مرد به هر میزان سابقه خدمت در صندوق تامین اجتماعی، دو سال افزایش پیدا می‌کند. احکام قطعی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری برای بازنشستگی از این حکم مستثنی است.

 


بر این اساس می‌توان گفت افزایش سن بازنشستگی شامل کارکنانی می‌شود که حداقل مدرک آنها کارشناسی باشد و این افراد حق بیمه بازنشستگی خود را به صندوق بازنشستگی کشوری، لشکری و یا تامین اجتماعی واریز کنند.

 

دلیل افزایش سن بازنشستگی چیست؟
در بسیاری از کشورها سن بازنشستگی کارمندان بر اساس سن امید به زندگی تعریف می‌شود. اما در ایران سن بازنشستگی برای مردان ۶۰ سال و برای زنان ۵۵ سال است.

 

اما این در حالی است که سن امید به زندگی در ایران بین ۷۲ تا ۷۴ سال است. این یعنی افزاد خیلی زود از بازار کار خارج می‌شوند و خیلی زود وارد لیست مستمری‌بگیران صندوق‌های بازنشستگی می‌شوند.

 

این مساله سبب می‌شود که تعداد بیمه‌پردازان صندوق‌های بازنشستگی کاهش پیدا کند و تعداد مستمری‌بگیران آن افزایش پیدا کند. در چنین حالتی تعادل منابع و مصارف صندوق‌ها به هم می‌خورد و صندوق‌های بازنشستگی دچار بحران می‌شوند.

 

البته در ایران کار از بحران گذشته و جز صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی، بقیه صندوق‌ها ورشکسته هستند و به بودجه دولت وابسته‌اند. حالا به نظر می‌رسد در بودجه سال ۱۴۰۱، قرار است سن بازنشستگی افرادی که تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری، لشکری و تامین اجتماعی هستند، دو سال افزایش می‌یابد.

 

هدف دولت از این کار، ایجاد تعادل در منابع و مصارف این صندوق‌هاست./ تجارت نیوز

ارسال نظر
captcha
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار:
.....
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
0
0
یک عده ازخدابیخبراون بالا نشستنداین پیشنهادات رو میدن.به فکراین کارمندان بیچاره نیستند.دیگه الان همه خواستاربازنشستگی پیش ازموعدهستن.غیزازیک عده محدود.اگه این قانون تصویب بشه واقعا خداازتون نگڌره.ماهرروز لحظه شماری میکنیم که تموم بشیم.حالا شما این پیشنهادات بی اساس رو نمیدونم ازکجا درمیارید.با این آمارهای غلط درمورد امیدبه زندگی درایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
0
0
کشوری که چند میلیون جوان بیکار داره و بدلیل بیکاری دارند در همان سن جوانی به بازنشستگی می‌رسند چه توجیهی دارد که سن بازنشستگی بالا برود؟آقای میرکاظمی مدبر یک وجهی است اصلا به تبعات تصمیمات و قوانین فکر نمی کند، تاوان ناکارآمدی صندوق های بازنشستگی که سالها باشگاه سیاسی بودند و محل پرداخت حقوق های نجومی به آقازاده ها را الان باید مردم و کارمندان بدهند ،دولت برای کمک به صندوق ها مبنای پرداخت حقوق را از میانگین دو سال آخر به میانگین دو سال آخر تغییر داد و این معنیش کمتر شدن حقوق بازنشستگان جدید،دولت چرا از جیب مردم و کارمندان که ۳۰ سال حق عضویت به صندوق های ناکارآمد و ناسالم پرداختند باید جبران کند..حالا مجلس انقلابی خیلی جالبه یکسال دنبال بازنشستگی پیش از موعد بودند و کمیسیون اجتماعی ۲۰ تا جلسه گذاشت آخر سر هم گفتند فعلا معلق...حالا مجلس انقلابی باید به پیشنهاد سازمان مدیریت سن بازنشستگی ۳۲ را بپذرید،نمی دانم مجلس انقلابی چگونه می خواهد جواب کارمندان با این حق کشی ها را بدهد؟مجلس انقلابی چه پاسخی برای جوانان تحصیلکرده و بیکار را دارد که چشم انتظار بازنشستگی پدر بزرگ هایشان هستند برای استخدام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
0
0
کشوری که چند میلیون جوان بیکار داره و بدلیل بیکاری دارند در همان سن جوانی به بازنشستگی می‌رسند چه توجیهی دارد که سن بازنشستگی بالا برود؟آقای میرکاظمی مدبر یک وجهی است اصلا به تبعات تصمیمات و قوانین فکر نمی کند، تاوان ناکارآمدی صندوق های بازنشستگی که سالها باشگاه سیاسی بودند و محل پرداخت حقوق های نجومی به آقازاده ها را الان باید مردم و کارمندان بدهند ،دولت برای کمک به صندوق ها مبنای پرداخت حقوق را از میانگین دو سال آخر به میانگین دو سال آخر تغییر داد و این معنیش کمتر شدن حقوق بازنشستگان جدید،دولت چرا از جیب مردم و کارمندان که ۳۰ سال حق عضویت به صندوق های ناکارآمد و ناسالم پرداختند باید جبران کند..حالا مجلس انقلابی خیلی جالبه یکسال دنبال بازنشستگی پیش از موعد بودند و کمیسیون اجتماعی ۲۰ تا جلسه گذاشت آخر سر هم گفتند فعلا معلق...حالا مجلس انقلابی باید به پیشنهاد سازمان مدیریت سن بازنشستگی ۳۲ را بپذرید،نمی دانم مجلس انقلابی چگونه می خواهد جواب کارمندان با این حق کشی ها را بدهد؟مجلس انقلابی چه پاسخی برای جوانان تحصیلکرده و بیکار را دارد که چشم انتظار بازنشستگی پدر بزرگ هایشان هستند برای استخدام
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار