جزئیات قرعه‌کشی فروش خودرو‌های وارداتی/ ثبت درخواست ۹۵ هزار نفر برای ۱۰ هزار خودرو قیمت انواع برنج در میادین و بازار‌های میوه و تره بار اعلام شد پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۴ معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد + آمار تالار شیشه‌ای قرمز شد/ یازدهمین افت پیاپی بازار سرمایه طلای بورسی از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند مدیرکل صمت استان تهران: امسال سال سختی برای بخش صنعت است دستور بانک مرکزی برای فعالیت شبانه‌روزی ۴ بانک مجوز پرواز هواپیما‌های MD به نجف صادر شد

کدام معلمان مشمول رتبه بندی می‌شوند؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: تعیین سقف و ایجاد محدودیت برای ارتقاء رتبه معلمان با روح حاکم بر این قانون مغایرت دارد. رتبه‌بندی باید ایجاد رقابت انگیزشی بین معلمان کند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 15
کد خبر: ۱۱۳۷۸۸

به گزارش راهبرد معاصر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه رتبه بندی معلمان با ماده ۷ این لایحه موافقت کردند.

بر همین اساس تعیین سقف تخصیص رتبه‌های پنج‌گانه به معلمان محدودیتی ندارد.

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس در این راستا پیشنهادی مطرح کرد و گفت: در محیط دانشگاه کسانی که به رتبه استاد تمامی دست پیدا می‌کنند شاید حدود ۵ درصد باشند، اما محدودیتی برای سایرین جهت رسیدن به این رتبه وجود ندارد.

وی افزود: تعیین سقف و ایجاد محدودیت برای ارتقاء رتبه معلمان با روح حاکم بر این قانون مغایرت دارد. رتبه‌بندی باید ایجاد رقابت انگیزشی بین معلمان کند.

محمدرضا احمدی دیگر عضو کمیسیون آموزش مجلس در مخالفت با این پیشنهاد گفت: بسیاری از معلمان به حداقل رتبه هم دست پیدا نمی‌کنند، اما ایجاد سقف تخصیص رتبه موجب تلاش و انگیزش آن‌ها برای دستیابی به آن می‌شود، زیرا مجلس بدنبال افزایش سواد و انگیزش معلمان است.

مهدی اسماعیلی نایب رییس کمیسیون آموزش هم در موافقت با پیشنهاد مذکور گفت: در مواد قبل گفته شد معلمان بر اساس شایستگی عمومی و تخصصی رتبه‌های پنج‌گانه دریافت کنند و در ادامه نیز مصوب شد که بر مبنای امتیازات دوره‌های ضمن خدمت، سنوات و ... فرآیند رتبه‌بندی را طی کنند، اما محدود کردن معلمان با تعیین درصد‌ها و محروم کردن آن‌ها از حقوقشان درست نیست.

ماده ۷ حذف شده از این لایحه عبارت است از: برای رتبه‌های موضوع این قانون، فوقالعاده رتبه بندی در احکام کارگزینی معلمان تعیین می‌شود. فوق العاده مذکور درصدی از مجموع حقوق ثابت و فوق العاده‌های مستمر آنان است که به طور میانگین (۲۵%) بیشتر از میانگین حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری در نظر گرفته می‌شود. این فوق العاده به صورت مستمر و مشمول کسور بازنشستگی است. درصد‌های فوق العاده هریک از رتبه‌های موضوع این قانون در آیین نامه اجرایی تعیین خواهد شد.

تبصره حذف شده ماده مذکور عبارت است از معلمانی که قبل از تصویب این قانون بازنشسته شده اند، مشمول این ماده نخواهند بود و مانند سایر کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، تابع احکام قانون مذکور خواهند بود./شهرآرا

کلمات کلیدی: رتبه بندی معلمان
مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار