الهام علی اف:مسائل منطقه ای باید توسط کشورهای منطقه حل و فصل شود-راهبرد معاصر
ترامپ: دوست دارم ایران را موفق ببینم؛ فقط نباید سلاح هسته‌ای داشته باشند جلالی: موافقتنامه جامع ایران و روسیه در سفر رئیس جمهور به مسکو امضا می‌شود واشنگتن‌پست: حماس از توافق پیشنهادی بایدن حمایت می‌کرد تا اینکه نتانیاهو خواسته‌های جدیدی را مطرح کرد بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست پنتاگون: هیچ نقشی در عملیات ترور یحیی سنوار نداشتیم نماینده ایران در سازمان ملل: صدام را با وضع آشفته از سوراخ زیرزمینی بیرون کشیدند | شهید سنوار در میدان نبرد، با لباس رزم و نه در مخفیگاه به مقابله با دشمن پرداخت خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست رویترز: ترامپ در حال زمینه‌چینی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در صورت شکست است نامه ایران به سازمان ملل درباره اتهامات تل‌آویو علیه تهران: حمایت ایران از گروه‌های مقاومت کاملاً مطابق با حقوق بین‌الملل است روایت هاآرتص از نحوه به شهادت رسیدن «یحیی السنوار» در رفح عراقچی از قاهره به استانبول رفت ارتش اسرائیل به حالت آماده باش درآمد عراقچی: مشورت‌های امروز در مصر بسیار سازنده بود

الهام علی اف:مسائل منطقه ای باید توسط کشورهای منطقه حل و فصل شود

الهام علی اف در دیدار با امیرعبداللهیان مسائل منطقه ای بایستی توسط کشورهای منطقه حل و فصل شود و ما با دخالت کشورهای خارج از منطقه در مسائل منطقه مخالف هستیم.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۴ - ۰۱ دی ۱۴۰۰ - 2021 December 22
کد خبر: ۱۱۴۸۶۱

به گزارش راهبرد معاصر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در باکو دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار گسترش مناسبات دو کشور و تحولات منطقه ای مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این ملاقات که عصر امروز (چهارشنبه) انجام شد، امیرعبداللهیان اراده مقامات عالی دو کشور مبنی بر گسترش روابط دوجانبه و اشتراکات منحصر به فرد جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار داده و اظهار داشت: روابط دو کشور فصل جدیدی را آغاز کرده است و این امر آثار مثبتی برای دو کشور خواهد داشت. ما آماده نهایی کردن تمام پروژه های قبلی و بنیان توافقات جدید میان دو کشور هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حضور جمهوری اسلامی ایران در ترتیبات موسوم به ۳+۳، اینگونه همکاری ها را به نفع تحکیم صلح و ثبات در منطقه توصیف و تاکید کرد که نیروهای فرامنطقه ای حق دخالت در مسائل منطقه را ندارند و کشورهای منطقه، خود می توانند مشکلات آن را حل کنند.

در این دیدار الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان بر اهمیت روابط دو کشور همسایه و مسلمان اشاره کرد و افزود: مایلیم این روابط را در همه زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گسترش دهیم. پروژه های مهم بین دو کشور بایستی نهایی شوند.‌

الهام علی اف تاکید کرد که مسائل منطقه ای بایستی توسط کشورهای منطقه حل و فصل شود و ما با دخالت کشورهای خارج از منطقه در مسائل منطقه مخالف هستیم. ما اتصالات منطقه ای را برای همه کشورهای منطقه مفید می دانیم.

رئیس جمهور آذربایجان دیدار اخیر خود با آیت الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو اکو را یادآور شد و آن را ثمربخش خواند./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار