دورکاری بانوان شاغل ادارات خوزستان در روز چهارشنبه به مناسبت روز زن اتوبوس و مترو در این روز رایگان شد هشدار بارش‌های سنگین در ۵ استان؛ بارش برف و باران در ۱۵ استان از فردا چهارشنبه مدارس نمونه دولتی حذف می‌شوند؟ هوا سرد می‌شود / باران تا جمعه در تهران ادامه دارد مدارس و دانشگاه‌های کدام استان‌ها و شهر‌ها چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ تعطیل است؟ جزئیات جدید پرونده قتل «منصوره قدیری» اعلام شد مدارس مازندران به دلیل شیوع آنفولانزا، فردا چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ مجازی شد تمام مقاطع آموزشی خراسان رضوی فردا چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ مجازی شد تمام مدارس سیستان و بلوچستان فردا چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ مجازی شد کشف قلک‌های ۱۸۰۰ساله مملو از سکه پنجمین پرواز بارورسازی ابر‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه انجام شد مدارس و دانشگاه‌های کدام استان‌ها فردا سه‌شنبه ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۴ تعطیل شد؟ اطلاعیه مهم درباره فعالیت مدارس مازندران فردا سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۴ جولان آنفلوآنزا در کشور؛ شیوع بیش از سه‌برابری نسبت به حد هشدار! مدارس و دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری تا پایان هفته تعطیل شد 

خطای انسانی علت اصلی تصادف در مترو تهران

شرکت بهره‌برداری مترو تهران علت حادثه تصادف ۲ رام قطار در مترو تهران را خطای انسانی اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۰۱ دی ۱۴۰۰ - 2021 December 22
کد خبر: ۱۱۴۸۶۲

به گزارش راهبرد معاصر شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه علت اصلی حادثه تصادف ۲ رام قطار در خط پنج مترو تهران و حومه را خطای انسانی اعلام کرد.شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه چهارشنبه شب با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته، علت العلل حادثه مترو تهران-کرج در صبح روز یک دی ماه، ضعف ناوگان، فرسودگی در سیستم سیگنالیگ و تجهیزات تشخیص داده شد که به ایجاد خطاهای متعدد در سیستم اتوماتیک حمل و نقل ریلی و در نتیجه افزایش تکیه سیستم به عوامل انسانی خارج از پروتکل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در سال‌های اخیر منجر شده است‌.

در این اطلاعیه آمده است: امروزه در متروهای پیشرفته‌ی دنیا، مراکز فرمان و سیستم سیگنالینگ از مهمترین بخش‌های مورد توجه محسوب می‌شود که متاسفانه در تهران حدود ۲۰ سال از نوسازی این مراکز حیاتی می‌گذرد.

این بیانیه می افزاید: طبق بررسی‌های به عمل آمده در کمیسیون عالی سوانح و بازبینی که در ظهر روز حادثه با حضور تمامی عوامل ذی‌ربط در ایستگاه چیتگر برگزار و پس از بازبینی و بررسی مکالمات مرکز فرمان و تصاویر استخراج شده از دوربین‌های نظارتی مشخص شد، راهبر قطار جانبی بدون داشتن سیگنال و مجوز عبور از ایستگاه، ۷۰۰ متر مانده به محل حادثه سیستم اتوماتیک قطار را بدون رعایت پروتکل و بدون هماهنگی با مرکز فرمان غیر فعال کرده و با وجود فعال بودن سامانه لوپ قطار اکسپرس و درست عمل کردن سوزن خط اصلی، متاسفانه منجر به برخورد قطار جانبی به قطار تندرو شد.

شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر اقدامات کافی برای توانمندسازی، ارتقا و ارزیابی نیروی انسانی مترو تهران انجام نشده و از سوی دیگر با فرسودگی و عدم اورهال زیرساخت‌ها، فشار کاری نیز به این کارکنان زحمت‌کش دو چندان شده است. این در حالی است که راهبران مترو همواره در خدمت‌رسانی به شهروندان بی دریغ تلاش می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: از اورژانس، آتشنشانی، نیروی انتظامی، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، به ویژه شهردار تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری که با حضور میدانی خود، یکپارچگی در مدیریت بحران را به نمایش گذاشتند به خاطر حضور به موقع، تلاش خالصانه و همراهی‌شان در این حادثه صمیمانه قدردانی می‌شود.

در پایان از تمامی مسئولان تقاضا شده است که بحث نوسازی و اورهال شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه را در اولویت برنامه‌ای خود قرار دهند.

به گزارش ایرنا، حوالی ساعت ۰۷:۱۰ امروز (چهارشنبه) ۲ رام قطار در خط پنج مترو با یکدیگر برخورد کردند.

در این حادثه ۲۰ نفر دچار مصدومیت شدند که حدود ۱۰ نفر به مراکز درمانی منتقل شد./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار