به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا جاویدعربشاهی، رئیس مرکز ارتباطات، امور مجلس و استانهای سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: برای مهار گرانی و تنظیم و کنترل بازار، این سازمان اقدام به توزیع هوشمند کالاهای اساسی در بستر فضای مجازی میکند.
وی افزود: نشست اولیه با پلتفرم های فروش آنلاین با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری صورت گرفت و تعدادی از فعالان این بخش در جلسه ای برای آگاهی از شرایط توزیع گرد هم آمدند.
جاویدعربشاهی ادامه داد: کالاهای اساسی مرغ، تخم مرغ، شکر،لبنیات، برنج، روغن و شکر با قیمت مصوب توزیع می شود و پلتفرم هایی که اقدام به توزیع میکنند باید شرایط توزیع با قیمت مصوب و بدون دریافت هزینه ارسال محصولات را درب منزل مردم داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر علاوه بر بازرگام ، چندین پلتفرم نیز برای توزیع کالاهای اساسی اعلام آمادگی کرده اند، تصریح کرد: در حال بررسی متقاضیان توزیع هوشمند کالاهای اساسی براساس فراخوان هستیم.
جاویدعربشاهی گفت: مداخله ما در بازار کالاهای اساسی حداقلی است و حداکثر بین 5 تا 10 درصد نیاز بازار را توزیع میکنیم و قرار نیست که به عنوان رقیب بازار های سنتی باشیم، بلکه فلسفه کار ما تنظیم و کنترل بازار است تا دیگر شاهد صف های طولانی عرضه کالا مشابه آنچه در سال های گذشته رخ می داد، نباشیم.
وی با بیان اینکه در تامین مرغ و تخم مرغ مشکلی نداریم تصریح کرد: با اقدامات انجام شده دست واسطه های غیر ضرور از بازار کوتاه شده است و محصولات مستقیم به دست مصرف کننده نهایی می رسد.
جاویدعربشاهی اظهار داشت: در صورتی که کالای جدیدی توسط وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع آنلاین اعلام شود آمادگی لازم برای توزیع به صورت هوشمند در سراسر کشور وجود دارد./ تسنیم