مدارس ابتدایی این استان‌ها چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴ مجازی شد وزارت بهداشت: پیش‌بینی می‌شود که یک پیک دیگر بیماری‌های تنفسی در پیش داشته باشیم پاسخ پلیس به انتشار محتوای جعلی مرتبط با QR گواهینامه رانندگی سقف پاداش خدمت بازنشستگان دولت ۱۴۰۴ کارمندان و فرهنگیان + نحوه محاسبه پاداش پایان خدمت اطلاعیه مهم برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۵ و فرهنگیان شرط آموزش و پرورش برای تعطیلات زمستانی آلودگی تهران ماندگار می‌شود بازداشت یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرمانشاه/ صدور قرار تأمین برای ۱۳ نفر از عوامل شهرداری و شورا باند فساد سازمان‌یافته در شهرداری بجنورد متلاشی شد توقیف ۵ شناور و محموله بزرگ کالای ممنوعه در آب‌های بندرعباس معتمدیان: برخی مدارس استان تهران سه شیفته هستند علت مرگ جوان ایرانی در آفریقای جنوبی چه بود؟ ماجرای همه‌گیری ویروس جدید در قم چیست؟ / توضیحات دانشگاه علوم پزشکی پیدا شدن ۷۴ جسد در مخزن سد کرج حقیقت داشت؟ نحوه مراحل گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ماجرای فوت دانشجوی دانشگاه شیراز در خوابگاه چه بود؟

تلخ‌ترین عکس از زلزله بم که جهانی شد

این عکس که به نمادی از زمین لرزه تبدیل شد در فرصت حضور چهار روزه عکاس از نخستین زمان بعد از وقوع حادثه در استان کرمان و شهر بم به ثبت رسید.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۶ دی ۱۴۰۰ - 2021 December 27
کد خبر: ۱۱۵۳۵۴

به گزارش راهبرد معاصر، در چهل و هفتمین دوره برگزاری مسابقه عکس مطبوعاتی جهان (World Press Photo) در بخش تک عکس خبری در سال ۲۰۰۴ عکس عطا طاهرکناره با تصویری ماندگار، اما تلخ از زلزله بم به مقام دوم رسید.

پس از زمین لرزه‌ای که شهر تاریخی بم را با خاک یکسان کرده بود، پدری تن بی جان دو فرزندش را حمل می‌کند تا آن‌ها را به خاک بسپارد.

تلخ‌ترین عکس از زلزله بم که جهانی شد

به گفته‌ی عکاس، عکس مربوط به فردای روز زلزله بم است در حاشیه شهر بم و در روستای بروات (بورا). این دو پسر قربانی زمین لرزه در آغوش پدر بودند که با فاصله‌ای اندک از هم در سنین نوجوانی به سر می‌بردند و حالا از جمله آمار قربانیان زمین لرزه بم به شمار می‌آمدند.


این عکس که به نمادی از زمین لرزه تبدیل شد در فرصت حضور چهار روزه عکاس از نخستین زمان بعد از وقوع حادثه در استان کرمان و شهر بم به ثبت رسید. گفته می‌شود کسی که عطا طاهر کناره را در آن موقع دیده بود می‌گفت که او پشت دوربین گریه می‌کرد. درآمدن اشک، موقع عکاسی دردسر بزرگی است، دید آدم را تار می‌کند و نمی‌گذارد درست صحنه راببینی. عکاس‌ها کمتر پشت دوربین گریه می‌کنند. آن‌ها در شرایط فاجعه، خودشان را پشت دوربین پنهان می‌کنند. دوربین، سپر آن‌ها می‌شود در برابر هجوم فاجعه. اما فاجعه‌ای که جلو چشمان عطا بوده سپر را شکست./همشهری

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار