هشدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به آمریکایی‌ها-راهبرد معاصر

هشدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به آمریکایی‌ها

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بعد از شهادت سردار سلیمانی هم می‌بینیم آمریکایی‌ها این طور ذلت‌بار از افغانستان فرار کردند که حتی نتوانستند یاران و جاسوسان‌شان را با خود ببرند و آنها در عراق دست و پا می‌زنند تا فریبکارانه آنجا را نگه دارند که موفق نمی‌شوند و در سوریه هم مجبور به ترک منطقه هستند و هر جا ردی از شهید سلیمانی است اتفاقاتی روی می‌دهد و تزلزل صهیونیست‌ها و آمریکا به برکت خون شهید سلیمانی را شاهد خواهیم بود.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۴ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 04
کد خبر: ۱۱۶۴۴۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ سرلشکر محمد باقری صبح امروز در گردهمایی یاران حاج‌قاسم در محل مصلای امام علی (ع) با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: وحدتی که با نفس حاج‌قاسم عزیز و همت عزیزان ما در همه سازمان‌های نظامی در مجالس استان کرمان دیده می‌شود موجب شادی دل رهبری و همه است.

 

وی تصریح کرد: بعد از شهادت سردار سلیمانی هم می‌بینیم آمریکایی‌ها این طور ذلت‌بار از افغانستان فرار کردند که حتی نتوانستند یاران و جاسوسان‌شان را با خود ببرند و آنها در عراق دست و پا می‌زنند تا فریبکارانه آنجا را نگه دارند که موفق نمی‌شوند و در سوریه هم مجبور به ترک منطقه هستند و هر جا ردی از شهید سلیمانی است اتفاقاتی روی می‌دهد و تزلزل صهیونیست‌ها و آمریکا به برکت خون شهید سلیمانی را شاهد خواهیم بود.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از کرمان به عنوان پایتخت مقاومت اسلامی نام برد و بیان داشت: با خود عهد می‌بندیم تا جان در بدن داریم، راه شهدا و شهید سلیمانی‌ها را ادامه دهیم و برای آرمان‌های امام و شهدا بایستیم و مقاومت کنیم.

 

باقری با اشاره به تعابیر رهبری درباره شهید سلیمانی، این تعابیر را بی‌سابقه خواند و ادامه داد: رهبری فرمودند به حاج قاسم و ابومهدی به چشم یک فرد نگاه نکنید، و آنها را باید یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس آموز دید.

 

وی اضافه کرد: مکتب دارای عمق، اصالت، ریشه، صحت و دقت است و تاثیرات اساسی دارد و تاریخ‌ساز، انسان‌ساز، عزت‌بخش و الهام‌آفرین است و مکتب سلیمانی در آموزش و تربیت نسل‌اندر‌نسل این ملت و ملت مستضعف و مسلمان جهان نقش خواهد داشت.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: ما هم‌اکنون در کوران این حادثه هستیم و درک درستی از مکتب سلیمانی نداریم و این مکتب به‌مرور زمان روشن‌تر می‌شود و شهید سلیمانی هرچند یک فرد است اما این فرد یک اسطوره و دارای مکتب است.

 

باقری افزود: خدا به شهید سلیمانی توفیق داد از اوایل جوانی در دوران دفاع مقدس تا روز شهادت بدون خستگی و وقفه در جبهه‌ها و به اشکال مختلف خدمتگذاری کرد و برای همه ما درس و تجربه باقی گذاشت و بر ماست، آنها را بازگو کنیم، یاد بدهیم و نسل در نسل منتقل کنیم.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در تاریخ کمتر افرادی هستند که دارای ویژگی‌ها و رفتارهای ضد هم به طور همزمان باشند و شهید مطهری در کتاب جاذبه و دافعه حضرت علی (ع) به این ویژگی امیرالمومنین اشاره می‌کند که ایشان همزمان با چه اقشاری جاذبه و در برابر چه افرادی دافعه داشتند.

 

باقری اظهار داشت: شهید سلیمانی به تاسی از امام علی (ع)، امام راحل و رهبری چنین ویژگی‌هایی را داشت و همزمان که در برابر دشمنان و صهیونیست‌های کودک‌کُش اوج اقتدار، مبارزه و سرسختی را داشت در اوج عطوفت پدری، برادری و دردمندی با فرزندان شهدا، محرومان و افراد اطرافش برخورد داشت.

 

شهید سلیمانی دیپلماتی کارکشته بود

وی یادآور شد: شهید سلیمانی، دیپلماتی کارکشته بود که بزرگترین شخصیت‌های جهان در برابر استدلال او قانع می‌شدند و کوتاه می‌آمدند و همزمان در میدان رزم و نبرد به عنوان یک فرمانده آگاه، دانشمند، شجاع، جسور و فرصت‌شناس دشمن را به ذلت می‌کشاند.

 

این یادگار دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شهید سلیمانی در اوج ایمان و تشرعی بود که روحانیت عزیز ما ارائه می‌کنند و از عمق جان مطیع دستورات اسلام بود، او عاشق اهل بیت، صاحب بیت‌الزهرا (س)، عزاداری و مراسم اهل بیت بود و برکت کارش را در توسعه ولایت اهل بیت می‌دانست.

 

باقری ادامه داد: حاج قاسم در دوران امام و رهبری ولایتمدار و تابع محض بود و خود را سرباز و مطیع و عاشق ولایت می‌دانست و چنانچه دستوری به او دستور داده می‌شد، ذره‌ای تاخیر و تشکیک نداشت و تابع محض بود و عمیقا به قدرت خدا و نصرت الهی توکل داشت و متوکل بود.

 

وی اضافه کرد: در کار سردار سلیمانی، برخورد به بن‌بست‌ها و سختی‌های فراوانی اتفاق می‌افتاد و او پس از اینکه همه تدبیرها و تلاش‌ها را به‌کار می‌بست، امید و توکلش به خداوند بود و معتقد بود، خدا کمک می‌کند و جبهه حق پیش می‌رود و زمانی که بازگشایی و راه‌گشایی در بن‌بست را داشتیم، می‌گفت این از جمله رزق‌هایی بود که روی آن حساب نکرده بودیم و فکر نمی‌کردیم راه باز شود.

 

باقری با اشاره به اینکه شهید سلیمانی مخلص و صادق بود و این ویژگی‌هایی ست که رهبری در مورد این شهید بزرگوار فرمودند، گفت: شهید سلیمانی فوق‌العاده بصیر بود و بصیرت کاملی داشت و در زمینه اوضاع و تحولات سیاسی در داخل کشور و سطح منطقه مسلط بود و به تمام جریان‌‌ها و نحله‌های سیاسی و فکری و دولت‌ها در منطقه تسلط کامل داشت و هم آگاه و هم آگاهی‌بخش بود.

 

حاج‌قاسم تلاش بی‌نظیری در وحدت‌افزایی و ارتقای انسجام و روحیه ملی داشت

وی با تاکید بر اینکه شهید سلیمانی خود را بسیار فراتر از جریان‌های سیاسی و تابع ولی امر مسلمین می‌دانست، تصریح کرد: حاج‌قاسم تلاش بی‌نظیری در وحدت‌افزایی و ارتقای انسجام و روحیه ملی داشت و خط قرمز او ولایت امر و مقام معظم رهبری و نظام بود.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابراز کرد: دانش، درایت و تدبیر شهید سلیمانی بی‌نظیر بود و او نسبت به اسلام و انقلاب و دستورات آن و همچنین نسبت به حوزه کاری و ماموریتی خود شناخت داشت.

 

باقری با بیان اینکه حکمت عملی را می‌توانستیم در شهید سلیمانی ببینیم، ادامه داد: وی در برهه‌های مختلف با تدبیر مشکلات بزرگی را رفع کرد و زمانی که کشور عراق به سمت تجزیه رفت و همه‌پرسی برگزار شد، شهید سلیمانی نسبت به تجزیه کردستان عراق هشدار داد و گفت این به نفع کردستان نیست و با تدبیر حاج‌قاسم وحدت و حاکمیت ملی در عراق پیاده شد و از این نمونه‌ها در عراق، لبنان و سوریه را داریم.

 

وی بیان داشت: سعه صدر سردار سلیمانی بی‌نظیر بود و تصمیمات فراوانی را با خون دل گرفت که به‌دلیل سیاسی‌کاری‌ها در منطقه به‌هم خورد اما حاج قاسم با سعه‌صدر دوباره آغاز کرد و برای وحدت شیعه در عراق و وحدت عراق تلاش می‌کرد و خم به ابرو نمی‌آورد و تکلیف‌گرا بود و دنبال این نبود که نتیجه را از طریق نادرست به دست آورد بلکه تکلیفش را انجام می‌داد.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: سردار سلیمانی فوق‌العاده شجاع و نترس بود و هیچ‌گاه پایش نلرزید و همواره در فرماندهی خط مقدم بود و نزدیک‌ترین نقطه به خط مقدم فرماندهی می‌کرد و حاج قاسم جلوتر از همه حرکت می‌کرد و یارانش به‌دنبال او می‌رفتند و نیاز نبود به آنها بگوید، بیایید.

 

باقری با تاکید بر اینکه این شجاعت سردار سلیمانی یک بی‌باکی کور نبود و او مرد تدبیر، نقشه، استدلال و منطق بود، افزود: بنابراین حاج‌قاسم در عمل با تمام قوا در عمل به دل دشمن می‌زد و از هیچ خطری نمی‌هراسید و نصرت الهی شامل سردار سلیمانی بود و ثبات قدم داشت و در برابر دشمنان چنان رزم می‌کرد که هیچ‌کس را یارای ایستادگی در برابر او نبود.

 

وی یادآور شد: شهید سلیمانی در مدیریت، فرماندهی و ساماندهی جبهه مقاومت مشی خاصی داشت و قابل قیاس نیست و اگر دیگران و استکبار جهانی کاری بکند انتظار جبران 10 برابری دارد، اما شهید سلیمانی خود را مشاور و همراه جبهه مقاومت می‌دانست هرچند همه می‌دانستند او فرمانده آنهاست اما هیچ‌وقت به کسی امر و نهی نکرد و این را سید حسن نصرالله و دیگر فرماندهان بارها گفتند که شهید سلیمانی راه را به آنها نشان می‌داد اما تصمیم‌گیری و فرماندهی را به آنها وا می‌گذاشت و برای همین است که هه آنها عاشق او هستند و این طور در فراقش می‌سوزند.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سردار سلیمانی فردی تشکیلاتی و سازمان‌ده بود، خاطرنشان کرد: زمانی که حاج قاسم فرماندهی نیروی قدس را در سال 76 بر عهده گرفت هیچ کدام از بخش‌های جبهه مقاومت حتی یک صدم این تشکیلات، سازماندهی، قدرت، نیرو و تسلیحات را نداشتند و او با رعایت مصالح نظام و موازینی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به او امر شده بود، سازمان‌هایی را تاسیس کرد که بازدارندگی اساسی در برابر صهیونیسم جهانی و آمریکا ایجاد کرده است.

 

باقری تصریح کرد: حاج‌قاسم خستگی‌ناپذیر بود و این در شرایطی‌ست که وقتی بخواهید سازماندهی و پیچیدگی‌های سازمان نظامی تمام‌عیار را در پوشش و مخفی‌کاری در کشور دیگر توسط آن ملت داشته باشید فوق العاده سخت‌تر از ایجاد یگان نظامی در کشور خودمان است.

 

سردار سلیمانی در کنار مردم و مانوس و غمخوار خانواده شهدا بود

وی از مردم‌دوستی شهید حاج قاسم سلیمانی هم سخن به میان آورد و ابراز داشت: سردار سلیمانی در زلزله بم و حوادث و مشکلات در کنار مردم و مانوس و غمخوار خانواده شهدا بود و در سیل خوزستان درد مردم را دید، تا کمر در آب فرو رفت و ابزارآلات مهندسی را از عراق برای کمک به مردم آورد.

 

باقری بیان داشت: سردار سلیمانی مدیری همه‌جانبه بود و صرفا یک سردار و ژنرال نظامی نبود و صحبت‌های او برای هنرمندان، کادر بهداشت و درمان، اساتید و دانشگاهیان دارای نکات دقیق و اساسی است و او فردی همه‌جانبه بود.

 

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم نگاهی پدرانه به همه جوانان کشور ما داشت، خاطرنشان کرد: شاید بعضی از ما نسبت به ظاهر جوانان قضاوت می‌کنیم و به آنها رو تُرش کنیم، اما شهید سلیمانی این‌گونه نبود و همه را فرزند ایران و فرزند خود می‌دانست و من در مواردی شاهد بودم که چگونه با جوانان رفتار می‌کرد.

 

باقری اظهار کرد: مردم هم در تشییع ده‌ها میلیونی پیکر شهید سلیمانی نشان دادند این محبت پدری را درک کردند و خدا می‌داند تاکنون چند میلیون جوان با حاج قاسم جذب انقلاب و اسلام شدند.

 

وی از عشق و علاقه سردار سلیمانی به خانواده و پدر و مادر سخن به میان آورد و با ذکر خاطره‌ای بیان داشت: یک بار حاج قاسم در یکی از جلسات فوق‌العاده حساس عذرخواهی کرد و جلسه را ترک کرد، فردای آن روز از او پرسیدم، نگران شدم، چرا جلسه را ترک کردی که گفت، همشیره‌ام در فلان بیمارستان عمل جراحی داشت و من باید در کنارش می‌بودم.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی برای همه کارگزاران نظام، نیروهای مسلح، دولتی‌ها، دانشمندان و دانشگاهیان، هنرمندان، ورزشکاران، جوانان و نسل آینده درس‌آموزی و تربیت دارد و این تربیت با خون امضا شده است.

 

باقری ادامه داد: شهید سلیمانی به دنبال قدرتمندی کشور ما و جهان اسلام در برابر صهیونیست‌ها و استکبار بود و در زندگی خود یک جور آنها را به ذلت کشید و در شهادتش به نحو دیگر و زمانی که دشمنان می‌گویند 7 هزار میلیارد دلار هزینه کردیم و هیچ چیز به دست نیاوردیم، آیا این چیزی به غیر از نتیجه تلاش شهید سلیمانی و یارانش است.

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان سخنان خود اظهار داشت: سردار سلیمانی خود را مدیون ملت ایران می‌دانست و مردم ما هم خود را مدیون حاج قاسم می‌دانند و در سالگرد شهادت او سراسر ایران یکپارچه شور و حرکت است./ فارس

 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار