به گزارش راهبرد معاصر عربشاهی مشاور عالی سازمان مرکزی تعاون روستایی اظهار داشت: توزیع اینترنتی کالا در دنیا روش مرسومی است که نقش مهمی در تنظیم گری و کنترل قیمت دارد. کما اینکه در بازار مرغ و تخم مرغ موثر بود.
بنابر گفته عربشاهی، برنامه توزیع هوشمند سیب و پرتقال از 20 اسفند در استانهای هدف انجام خواهد شد.
با توجه به التهابات بازار محصولات پروتئینی در آبان ماه، توزیع اینترنتی مرغ و تخم مرغ در راستای تنظیم بازار از 18 آبان در تهران آغاز شده و در حال حاضر توزیع اینترنتی کالا توسط 5 پلتفرم در 12 کلانشهر انجام میشود.
بنابر دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر بازاررسانی هوشمند محصولات کشاورزی از دهم آذر توزیع اینترنتی 5 قلم کالا با قیمت مصوب در دستور کار قرار گرفته که به مرور برخی شهرها به آن اضافه شدند.
گرچه بسیاری از فعالان بازار معتقدند که با توجه به فراوانی میوه نیازی به ذخیره سازی و دخالت دولت در امر تنظیم بازار نیست، اما در مقابل مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ذخیره سازی و توزیع اینترنتی را راهی برای کنترل بازار و کاهش سودجویی دلالان و عوامل واسطه اعلام میکنند./تسنیم