اروپا: مذاکرات در حال رسیدن به مرحله نهایی است-راهبرد معاصر
ادعای نتانیاهو: به ایران می‌گوییم که هر کس ما را هدف قرار دهد، ما نیز او را هدف قرار خواهیم داد/ چالش‌های بزرگی پیش رو داریم گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و لبنان انفجار‌های شدید در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف رام‌الله و قدس اشغالی وزارت امور خارجه: جنایات رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند نخست‌وزیر لبنان: با همکاری مردم، با اسرائیل مقابله خواهیم کرد دفاع تمام عیار بایدن از ترور سید حسن نصرالله نجباء: حزب‌الله می‌تواند جنگ را مدیریت کند؛ حتی فراتر از لبنان نتانیاهو برای شرکت در یک نشست امنیتی راهی تل‌آویو شد واکنش انصارالله به شهادت نصرالله | ۳ روز عزای عمومی در یمن واکنش روسیه به ترور سید حسن نصرالله رئیس دفتر سید حسن نصرالله به شهادت رسید + عکس نخست وزیر روسیه به تهران سفر می‌کند تحریم‌های جدید نفتی آمریکا بر ونزوئلا در راه است اعلام سه روز عزای عمومی در سوریه به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله برپایی تجمعات در اسرائیل ممنوع شد

اروپا: مذاکرات در حال رسیدن به مرحله نهایی است

طرف‌های اروپایی برجام طی بیانیه‌ای با اشاره به اینکه فشرده‌ترین دور مذاکرات وین در ماه جاری میلادی اتفاق افتاده است، اعلام کردند مذاکرات وین در حال رسیدن به مرحله نهایی است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 January 28
کد خبر: ۱۱۹۷۴۲

به گزارش راهبرد معاصر،  تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) جمعه شب طی بیانیه‌ای اعلام کردند که مذاکرات وین در حال رسیدن به مرحله نهایی خود است و علت بازگشت هیئت‌های مذاکره‌کننده به پایتخت‌های متبوع خود نیز همین موضوع است.

 

اعضای اروپایی برجام طی این بیانیه اظهار داشتند: «در ماه ژانویه [تقریباً یک ماه اخیر] فشرده‌ترین دوره مذاکرات وین تاکنون اتفاق افتاد. همه می‌دانند که ما داریم به مرحله نهایی می‌رسیم که مستلزم اتخاذ تصمیمات سیاسی است. به همین دلیل مذاکره‌کنندگان برای مشورت به پایتخت‌ها بازمی‌گردند.

 

ساعتی قبل یک منبع نزدیک به هیئت مذاکره‌کننده ایران از وقفه‌ای کوتاه در چند روزه در مذاکرات وین و بازگشت هیئت‌های مذاکره‌کننده به پایتخت‌های خود خبر داد.

 

این منبع آگاه گفت: «با توجه به اهمیت موضوعات باقی‌مانده و لزوم اتخاذ تصمیمات سیاسی، تفاهم شد هیئت‌ها برای مشورت و رایزنی به پایتخت‌ها بازگردند.»

 

در ادامه، انریکه مورا معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام نیز در پیامی توئیتری ضمن تأیید خبر توقف چند روزه مذاکرات و بازگشت هیئت‌های مذاکره‌کننده به پایتخت‌ها، علت این امر را «نیاز به تصمیمات سیاسی» عنوان کرد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار