آموزش و پرورش: سازمان امور استخدامی مجوز جذب معلم را نمی دهد-راهبرد معاصر

آموزش و پرورش: سازمان امور استخدامی مجوز جذب معلم را نمی دهد

به گفته حکیم زاده معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش سازمان امور استخدامی مجوز جذب معلم را نمی دهد ما دچار مشکلاتی در زمینه تامین معلم خواهیم شد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۷ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 08
کد خبر: ۱۲۱۴۴۳

به گزارش راهبرد معاصر معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در استان ها، مناطق و یا نواحی که امکان آموزش حضوری وجود دارد، فعالیت‌های آموزشی-تربیتی مدارس به شیوه حضوری خواهد بود. در مناطقی که امکان آموزش حضوری در تمام یا بعضی از روز‌های هفته وجود ندارد، این فعالیت ها به صورت غیرحضوری (آموزش در فضای مجازی) ارائه می‌شود. مدارس دوره دوم متوسطه در روز‌های پنجشنبه برای ارائه خدمات آموزشی-تربیتی، فعال خواهند بود. مدارس سایر دوره‌های تحصیلی نیز به تشخیص مدیر مدرسه و با توجه به شرایط کاری، می‌توانند در روز‌های پنجشنبه باز و فعال باشند.

حکیم زاده گفت: نسبت جمعیت دختران و پسران تقریبا بعد از انقلاب اسلامی در آموزش ابتدایی یکسان شده است. فرصت های دسترسی دختران افزایش پیدا کرده به طوری تعداد دانشجویان دختر بیشتر از پسران شده است. در مناطق عشایری مدارس شبانه روزی داریم و ۲۰۸ هزار دانش آموز عشایری در کشور در حال تحصیل هستند. قرارگاه عدالت در آموزش و پرورش تشکیل شده است. وقتی سازمان استخدامی مجوز جذب معلم لازم را نمی دهد ما دچار مشکلاتی در زمینه تامین معلم خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که در دوره ابتدایی بالغ بر ۹۸ درصد پوشش تحصیلی در کشور داریم. باید بر نحوه جذب معلمان نگاه و برنامه ویژه ای داشته باشیم.

حکیم زاده می گوید آموزش و تربیت و توجه به شکل دهی هویت کودکان از موضوعات مهم در وزارت خانه محسوب می شود. تربیت کودک تنها بر عهده وزارت آموزش و پرورش نیست و رسانه و حتی تولیدات سینمایی کودک تاثیر زیادی در تربیت کودکان دارند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده