جانسون:پیامدهای تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین بر کل جهان تاثیر خواهد داشت-راهبرد معاصر

جانسون:پیامدهای تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین بر کل جهان تاثیر خواهد داشت

نخست وزیر انگلیس گفت: پیامدهای تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین، بر کل جهان تاثیر خواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 19
کد خبر: ۱۲۲۸۴۰

به گزارش راهبرد معاصر بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ با ادامه مسیر جنگ روانی علیه روسیه پیرامون اوکراین، ادعا کرد که پیامدهای تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین، بر کل جهان تاثیر خواهد داشت.

 وی استقرار نیروهای نظامی روسیه در امتداد مرزهای اوکراین را تهدیدی برای اروپا دانست و افزود: ما در مقابل تهدید روسیه و تقویت قوای نظامی اش در برابر اروپا، در کنار اوکراین می ایستیم.

نخست وزیر انگلیس افزود: پیامدهای تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین، بر کل جهان تاثیر خواهد داشت.

جانسون در ادامه سخناش، با تکرار اما و اگرها و برخی احتمالات و فرض هایی که غربی ها و آمریکایی این روزها با اهداف خاص درخصوص مسئله اوکراین مطرح می کنند، گفت: اگر روسیه به اوکراین حمله کند، در بازارهای اروپایی جایی نخواهد داشت. وی گفت: اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تصمیم به حمله به اوکراین بگیرد، این مساله برای جهان خطرات بزرگی خواهد داشت.

جانسون افزود: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نقشی اساسی در دفاع از اروپا ایفا می کند. نخست وزیر انگلیس همچنین حضور نیروهای ناتو در شرق اروپا را مرتبط با تحرکات روسیه دانست و ادامه داد: اگر مسکو به خشونت متوسل شود، از ارتش اوکراین که آمادگی بیشتری پیدا کرده است، حمایت خواهیم کرد.

کنفرانس امنیتی مونیخ در سال ۲۰۲۲ با وجود شیوع گسترده سویه اومیکرون کرونا، به صورت حضوری و با شرکت تعداد محدودتری از سران و وزرای کشورهای مختلف از ۱۸ تا ۲۰ فوریه (۲۹ بهمن تا ۱ اسفند) در حال برگزاری است.

تشدید تنش‌ها بین روسیه و آمریکا و ناتو بر سر بحران اوکراین بر کنفرانس امنیتی مونیخ سایه سنگینی انداخته است و به نظر می‌رسد اولویت اصلی موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای مقامات شرکت‌کننده حول محور تنش روسیه- اوکراین باشد.

روابط بین مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.

روسیه تضمین ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه معتقد است که قدرت‌های غربی از متحدان خود برای محاصره روسیه استفاده می‌کنند. او خواهان آن است که ناتو فعالیت‌های نظامی خود را در اروپای شرقی متوقف کند./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار